Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

cześć ludziska,


moje hobby (MTB) często mnie wypycha w miejsca średnio-terenowe. wszędzie mogłem dotychczas swoim F11 jakoś tam dojechać bez większych dramatów. mimo wszystko chciałbym mieć pewien komfort psychiczny podjeżdżając pod leśne drogi i zastanawiam się nad zwiększeniem prześwitu.


rozumiem oczywiście kwestie wizualne, temat przyczepności, zachowanie w zakrętach. ale pozostawiając to poza oceną, jest możliwość zwiększenia prześwitu? zastanawiam się nad dodatkowymi 3cm. czy ktoś z was kiedyś przerabiał taki temat? jest to ogólnie legalne? wie może ktoś, czy koszty mogą być granicach przyzwoitości?

w necie znalazłem pierścienie do sprężyn firmy SPACCER, których patent wygląda interesująco. zna ktoś to rozwiązanie?


dzięki i pozdr.,

piotr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Całkiem serio to chyba warto rozważyć zmianę auta ...
Opublikowano
Całkiem serio to chyba warto rozważyć zmianę auta ...

 

ale masz na myśli pod kątem pracy/kosztów, czy efekt końcowy, który się mija z przeznaczeniem auta?

myślisz, że takie 3cm by się bardzo odbiły na nim optycznie?

Opublikowano
w E90 jest takie coś jak pakiet na złe drogi. W jego skład wchodzą podkładki pod poduszki amortyzatorów, inne amortyzatory i cośtam jeszcze jakaś drobnica. Skoro w E90 producent przewidział to moim zdaniem F10 też można spróbować tylko będzie problem z doborem amortyzatora zapewne
Opublikowano

oooh to ciekawe, dzięki za tą informację. właśnie mam do wymiany tylne amorki, ale odkładając i na przednie zastanawiałem się nad tymi 3cm, skoro i tak muszę usiąść do amortyzatorów :)

dzięki, że dałeś znać. podpytam w swoim serwisie :cool2:

Opublikowano

Mając F11, masz pneumatyczne zawieszenie z tyłu. Myślę, że robiąc odpowiednia kalibrację czujników wysokości zawieszenia dało by się podnieść sam tył o kilka cm.

Ale ja bym u siebie tego nie robił...

Ew. wjeżdżając gdzieś w "teren" możesz nabić kilka cm ISTĄ, potem odłączyć sterownik od pneumatyki żeby tył nie opadł. Pojechać, wrócić, podłączyć sterownik i tył opadnie do normalnego poziomu.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano

Tylko w programie na pewno są jakieś widełki, ileś plus ileś minus, generalnie można wymienić ramiona do czujników na regulowane takie śrubunkowe, jakich się używa powszechnie w samochodach użytkowych. Wtedy podkręcamy ramię żeby było trochę dłuższe i po problemie. W drugą stronę z obniżaniem robimy tak samo. Wtedy już żadna aktualizacja nie ruszy poziomu...

Swoją drogą F11 w odmianie xdrive to jest i tak niezły offroad, na początku się nie mogłem przezwyczaić że wszędzie przechodzi gdzie wcześniej zawieszałem się Omegą :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.