Skocz do zawartości

E60 M54 paski, rolki, pompa wody


e60_958

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,


60.000km temu wymieniałem paski osprzętu, pompę wody, termostat, wszystkie rolki i napinacze paska. Mam pytanie do Was bo nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi:


1. Co ile należy wymieniać pasek osprzętu i rolki?

2. Co ile należy wymieniać pompę wody?

3. Zauważyłem bardzo minimalne "bicie" paska, wygląda jakby powodowało to koło pasowe. ORI przebieg 298.000. Chyba już czas na wymianę?


Żadnych innych objawów nie mam. Jedynie podczas mrozów coś mi gwizdało/piszczało kilka minut po rozpoczęciu jazdy. Obstawiam jakiś smar w łożysku lub koło pasowe.


Poproszę o podpowiedź, czy są zalecane interwały wymiany osprzętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Miałem dwie sztuki m54 2.5 (240k km przy zakupie) i 3.0 (jakieś 300k km przy zakupie).


W obu wymieniałem komplet i w obu były oryginalne pompy wody. Co do reszty to już nie wiem. Jak piszczy to pasek wypadałoby zmienić. Ostatnio Bosh był polecany, bo Conti miał jakieś problemu i płytsze rowki miał.


Zdejmij pasek po poruszaj rolkami, paskami, pompą itp, zobacz co nie gra, czy są jakieś luzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek raczej odpada bo to taki jakby gwizd czy coś podobnego i dopiero słychać było po chwili od ruszenia.


Postanowiłem wymienić wszystko jak leci. Paski to podstawa bo to parę zł, dodatkowo polecą napinacze i rolki. Zastanawiam się także na pompą wody chociaż dałem HEPU z metalowym wirnikiem więc powinna jeszcze być OK.


Może zmienię także koło pasowe (muszę jeszcze sprawdzić z mechanikiem w jakim to jest stanie) to przy okazji zapytam, czy CORTECO jest najlepszym zamiennikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ogólnie dość niespotykane, żeby wymieniać koło pasowe w benzynie, w dizlu normalka, bo są dużo większe drgania i więcej gumy do amortyzacji. Zobacz, czy koło na pompie wody nie bije, ja przy zakładaniu doczyszczałem je, bo trochę skorodowane na łączeniu z pompą wody było.


Alternator też zobacz, bo prędzej on może mieć luzy niż koło pasowe moim zdanie, no i czy klima sprawna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klima sprawna. Na kole pasowym widać taki minimalne przemieszczanie się paska lewo prawo może z pół milimetra. Myślę, że może być już trochę wyeksploatowane. 300.000 km chyba już daje o sobie znać. Ewentualnie tak jak mówisz może inny element ma już bicie. Zobaczymy po zdjęciu paska.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak cwierka to koło pasowe :mrgreen:

No właśnie niestety nie ma ćwierkania. Teraz już tematu nie ma bo jest ciepło. To bardziej jednostajny pisk/gwizd jedynie w pewnym zakresie obrotów. Albo 2.100 albo 2.600. wystarczy, że silnik się nagrzał i znikało lub zwiększanie lub zmniejszanie obrotów i problem znikał. Może jakieś łożysko w rolce czy coś. Problem miałem jedynie przy ujemnych temperaturach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.