Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej. Z racji tego że jest to pierwszy mój post ... witam wszystkich.


Chcę się zabrać za wymianę łozyska w kole, ale nie wiem czy podołam ze wzgledu na brak prasy. I tu pytanie czy można wymontować i gdzieś podjechać z piastą. Czy raczej trzeba robić ''na aucie''.

Opublikowano

A jest ktoś kto to wymieniał u siebie i może się podzielić wrażeniami ?

Chyba, że jakiś manual ktoś ma i chciałby się podzielić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie jest to najprostsza robota ale da się i warto.

Trochę kręcenia jest ale najważniejsze to wyjęcie i wsadzenie spowrotem półosi. Musisz ją dobrze oczyścić na wieloklinie, gwint też. Prasa do wymiany samego łożyska albo można dorobić ewentualnie dokupic ściągacz. No i dokręcenie na odpowiedni moment a u mnie to jest ok 300nm.

Opublikowano
Czyli pół oś odkręcam od dyfra i wyciągam razem z piastą... nie pamiętam jak to tam wygląda, napewno tarczę trzeba zdjąć, szczęki, czujnik abs. Coś jeszcze ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sporo wahaczy jest do podkręcania + łącznik stabilizatora. Zrób od razu parę bo jak wymienisz z jednej to druga strona będzie Cię irytować.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja akurat ją wyprasowałem ale możesz ją wybić młotkiem bezwładnościowym (jeśli masz) lub kombinować z podłożeniem czegoś za nią i wkręcaniem śrub od kół żeby się zaprzeć i ją wyciągnąć.
Opublikowano
Dobry pomysł z tym młotkiem - dzięki, i od razu pytanie ... czy jest ktoś /na śląsku/ kto posiada taki młotek i chciałby pożyczyć ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.