Skocz do zawartości

[F11] Stuki przy kręceniu bączków na śniegu (xDrive)


Fempter

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,


piszę z pewnym problemem. W zeszłym roku wymieniałem u siebie obie półosie ponieważ strasznie stukały (jak dzięcioł) przy skręcaniu, osłony od przegubów były popękane a przez to zmieliło mi przeguby.


Dziś postanowiłem pojechać poślizgać się na parkingu jako, że trochę śniegu spadło :8) Standardowo wyłączyłem kompletnie kontrolę trakcji (co by można się było nawet na xDrive pobawić) i zrobiłem parę ślizgów bokiem. W trakcie słyszałem kilka razy dokładnie takie samo stukanie jak przy uszkodzonych półosiach. Przy następnych razach wsłuchałem się i stuki dochodzą ewidentnie z przedniej osi. W sumie nie sprawdzałem, czy to samo dzieje się przy kręceniu bączków w drugą stronę. Podczas normalnej jazdy żadnych stuków nie słyszałem. Miał ktoś może podobny problem w podobnych okolicznościach?


Poniżej filmik, problem słychać od 11 sekundy i w ok. 25 sekundzie:

G31 520d xDrive 1330859-1.png


ex: F11 530d xDrive http://images.spritmonitor.de/1114474.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem jeszcze jeden filmik, gdzie słychać te same stuki podczas driftingu na śniegu - 0:54 i 3:21 na filmiku.



Może jednak jest to normale przy xDrive?

G31 520d xDrive 1330859-1.png


ex: F11 530d xDrive http://images.spritmonitor.de/1114474.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaobserwowałem u siebie dokładnie te same odgłosy. Słychać tylko na śniegu przy "bączkach". 3 lata temu stukało jakby bardziej, potem wymieniałem olej w VTG i teraz stuka mniej. Myślę że to jednak xdrive niedomaga, tak logicznie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwości są dwie

przeguby/półosie lub dyfer przód

Mam takie same odgłosy i ostatnio po zakopaniu w śniegu stracił napęd na przód .

Postał dwa dni i działa wszystko ?

Czekam na wizytę u doktora zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Też u siebie zauważyłem ostatnio podobne stukanie, nie tyle przy bączkach ile przy gwałtownym ruszaniu na skręconych kołach, i jakby dużo bardziej przy skręcie w lewo.

Co to może być?

Przegub zewnętrzny czy wewnętrzny, czy dyfer przedni?

Jest jakaś metoda by dokładniej określić co dolega autku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wyszedł przegub zewnętrzny lewy

Kupowałem go kiedyś jako sam przegub ale wytrzymało może 10tys km

Znalazłem po około 1000zł kompletne półosie ( tej samej firmy co idzie na pierwszy montaż -Lobro )

Zmieniłem prawy plus Lewy i jest cichutko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.