Skocz do zawartości

E60 530I problem z układem wydechowym?


bernas933

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem posiadaczem bmw e60 530i 3.0 190kw N52B30A automat.

Odkąd je kupiłem zrobiłem jakieś 200km wracając na kołach do domu (auto podobno bardzo długo stało) ale silnik normalnie pracował gdy wracałem gdy dojechałem zapalił sie check Engine fault - high engine loads may damage catalytic converter. Drive at reduced engine load.

Autem zaczęło falować i trząść jak w maluchu. Na początek wymieniłem oleje,świece,cewki (wypadał zapłon na 3 cylindrach wymieniłem wszystkie cewki na nowe) gdzieś znalazłem że to może być odma wiec wymieniłem przy okazji okazało się ze zawór disa był uszkodzony ( pęknięta klapka) tez wymieniłem.

Dalej jest problem jedynie trochę się poprawiło da się jeździć ale ma strasznego muła, a kiedy wdepnę pedał w podłogę zaczyna się wkręcać na wyższych obrotach odżywa. Na D i R przy zatrzymaniu się na 15 sek potrafi zgasnąć na P i N jest w miarę cisza nie słychać takiego jakby duszenia się.

Zastanawiam się gdzie tkwi przyczyna w układzie zapłonowym wszystko gra i teraz został układ wydechowy i myślę czy to nie zapchany katalizator lub może coś innego mechanicy u mnie rozkładają ręce i odsyłają gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanicy rozkładają ręce, bo to często ciężki temat do zdiagnozowania, przy którym trzeba posiedzieć dłuższą chwilę.Taki błąd zwykle jest mylny dla właściciela, bo z katalizatorem nie ma nic wspólnego, a przyczyną tego są właśnie cewki. Jednak w Twoim wypadku ten temat odpada, bo wymieniłeś wszystkie na raz i to było bardzo dobre posunięcie. Gdybyś nie napisał, że był problem na 3 cylindrach to radziłbym sprawdzić prace valvetronica, ale sugeruje to trochę na zapchany jeden katalizator lub/i pracę sondy, ale to raczej wyskoczyłoby na komputerze. Jeżeli silnik łyka olej, a N52 czasami lubi sobie zdrowo pociągnąć to raczej nie widzę innej opcji jak ten katalizator. Jeżeli jesteś pewny na 100% swojego układu zapłonowego i dolotowego to raczej tak właśnie będzie. Może ktoś się jeszcze wypowie w tym temacie jak można to zdiagnozować, żeby mieć pewność na bank, że to kat, bo trochę roboty z jego wyciągnięciem jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej E60 530xi N52B30 miałem również wypadanie zapłonu, po prostu silnikiem rzucało i nie dało się jechać, najpierw na cylindrach 4,5,6, po wymianie świec oraz cewek wypadanie pozostało tylko na 4 cylindrze i podejrzenia były na Valvetronic, ponieważ gdy chciałem podejrzeć jego pracę na komputerze, to nie mogłem nic z nim zrobić, podejrzenie okazało się trafne, po wymianie Valvetronica oraz uszczelek, silnik zaczął normalnie pracować. Oprócz błędów z wypadaniem zapłonów nie miałem nic innego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałeś wytarte krzywki wałka mimośrodowego? W N52 jak ktoś jeździł na słabym oleju to potrafiły się wycierać i zacierać wałki rozrządu razem z łożem zarówno ssący jak i wydechowy. Użytkownicy tego silnika mówią, że jest to swego rodzaju celowa wada, a wałek z łożem jest dostępny tylko w ASO za kupę kasy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.