Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jestem posiadaczem bmw e60 530i 3.0 190kw N52B30A automat.

Odkąd je kupiłem zrobiłem jakieś 200km wracając na kołach do domu (auto podobno bardzo długo stało) ale silnik normalnie pracował gdy wracałem gdy dojechałem zapalił sie check Engine fault - high engine loads may damage catalytic converter. Drive at reduced engine load.

Autem zaczęło falować i trząść jak w maluchu. Na początek wymieniłem oleje,świece,cewki (wypadał zapłon na 3 cylindrach wymieniłem wszystkie cewki na nowe) gdzieś znalazłem że to może być odma wiec wymieniłem przy okazji okazało się ze zawór disa był uszkodzony ( pęknięta klapka) tez wymieniłem.

Dalej jest problem jedynie trochę się poprawiło da się jeździć ale ma strasznego muła, a kiedy wdepnę pedał w podłogę zaczyna się wkręcać na wyższych obrotach odżywa. Na D i R przy zatrzymaniu się na 15 sek potrafi zgasnąć na P i N jest w miarę cisza nie słychać takiego jakby duszenia się.

Zastanawiam się gdzie tkwi przyczyna w układzie zapłonowym wszystko gra i teraz został układ wydechowy i myślę czy to nie zapchany katalizator lub może coś innego mechanicy u mnie rozkładają ręce i odsyłają gdzie indziej.

Opublikowano
Mechanicy rozkładają ręce, bo to często ciężki temat do zdiagnozowania, przy którym trzeba posiedzieć dłuższą chwilę.Taki błąd zwykle jest mylny dla właściciela, bo z katalizatorem nie ma nic wspólnego, a przyczyną tego są właśnie cewki. Jednak w Twoim wypadku ten temat odpada, bo wymieniłeś wszystkie na raz i to było bardzo dobre posunięcie. Gdybyś nie napisał, że był problem na 3 cylindrach to radziłbym sprawdzić prace valvetronica, ale sugeruje to trochę na zapchany jeden katalizator lub/i pracę sondy, ale to raczej wyskoczyłoby na komputerze. Jeżeli silnik łyka olej, a N52 czasami lubi sobie zdrowo pociągnąć to raczej nie widzę innej opcji jak ten katalizator. Jeżeli jesteś pewny na 100% swojego układu zapłonowego i dolotowego to raczej tak właśnie będzie. Może ktoś się jeszcze wypowie w tym temacie jak można to zdiagnozować, żeby mieć pewność na bank, że to kat, bo trochę roboty z jego wyciągnięciem jest.
Opublikowano
W mojej E60 530xi N52B30 miałem również wypadanie zapłonu, po prostu silnikiem rzucało i nie dało się jechać, najpierw na cylindrach 4,5,6, po wymianie świec oraz cewek wypadanie pozostało tylko na 4 cylindrze i podejrzenia były na Valvetronic, ponieważ gdy chciałem podejrzeć jego pracę na komputerze, to nie mogłem nic z nim zrobić, podejrzenie okazało się trafne, po wymianie Valvetronica oraz uszczelek, silnik zaczął normalnie pracować. Oprócz błędów z wypadaniem zapłonów nie miałem nic innego.
Opublikowano
Miałeś wytarte krzywki wałka mimośrodowego? W N52 jak ktoś jeździł na słabym oleju to potrafiły się wycierać i zacierać wałki rozrządu razem z łożem zarówno ssący jak i wydechowy. Użytkownicy tego silnika mówią, że jest to swego rodzaju celowa wada, a wałek z łożem jest dostępny tylko w ASO za kupę kasy.
Opublikowano
Właśnie nie, mechanik jak sprawdzał po zdjęciu pokrywy to powiedział, że wałek jest w dobrym stanie, nie widział wytartych krzywek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.