Skocz do zawartości

E70 - wymiana oleju w automacie - 6HP26


barto

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, zamierzam samemu wymienić olej w automacie. Oglądałem filmiki instruktażowe na YT i nie powinno być problemu. Nie znalazłem nigdzie zestawu, który miałby takie tulejki i gumki nad mechatroniką, a myślę ze warto byłoby to wymienić przy okazji. Zmieniał ktoś z was coś więcej przy okazji zmiany oleju w automacie, oprócz samego oleju, miski i uszczelnienia gniazda nad skrzynią? Na co zwrócić uwagę szczególną? Jakie zestawy polecacie - z allegro? a możne macie zaufany sklep...

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Ja się pokusiłem na wymianę tych tulejek oraz "łącznika" pomiędzy mechatroniką a skrzynią. Łatwa robota, tylko mechatronika ciężka, żeby ją odpowiednio potem wcelować ;)

Dodatkowo musisz zwrócić uwagę na kilka rzeczy:

a) awaryjne odblokowanie skrzyni przed zdjęciem mechatroniki najlepiej trytką przywiązać do obudowy, bo dość mocno przeszkadza

b) wcelować "wybierakiem" w oczko w mechatronice przy ponownym montażu

c) pamiętać o odblokowaniu punktu a)


Brałem dokładnie te części:

2x https://czescidobmw.pl/tulejka-uszczelniajaca-0734317370-zf--0734317370,2zf

1x https://czescidobmw.pl/tulejka-uszczelniajaca-0734317371-zf--0734317371,2zf

1x https://czescidobmw.pl/tulejka-uszczelniajaca-0734317372-zf--0734317372,2zf

1x https://czescidobmw.pl/produkt-oe-24347571211--24347571211

a tuleja co wychodzi na zewnątrz jest w zestawie ZF:

https://czescidobmw.pl/produkt-oe-24347588725--24347588725


Najważniejsza sprawa - w zestawie ZF jest za mało oleju, by napełnić skrzynię po zrzuceniu mechatroniki.

Potrzeba Ci przynajmniej 8l, a najlepiej 9l, bo różnie się ten olej rozlewa podczas procedury (dolewanie przed rozgrzaniem i po).


Dodatkowo przydatna jest ISTA do podglądu temperatury skrzyni oraz klepnięcia wymiany oleju i resetu adaptacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. O to chodziło. Na pewno problem będę miał z ISTA bo jej po porostu nie mam i adaptacji nie zrobię i temperatury tez nie zmierzę. Można ją zrobić później?

W dwie osoby dam rady założyć mechatronikę na nowo czy potrzebuje jakiś patentów z podnośnikiem ?


Jak praca skrzyni po takiej wymianie oleju?

U mnie przy spokojnym przyśpieszaniu to zmiana z 2 na 3 jest przy delikatnym wzroście obrotów i dopiero 3. Przy mocnym przyśpieszaniu jest OK. Mam wrażenie że trochę mi przeciąga 2 bieg (mógłby na moje ucho wrzucić go wcześniej), ale mogę się mylić bo nie jechałem innym x5...

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sam zrobiłem z kanału, także da radę wstawić mechatronikę w pojedynkę nawet. Jak już załapiesz na 1-2 śruby to się będzie trzymać i na spokojnie można ją ustawić pod resztę śrub.

Zmiana największa jest w przełączaniu biegów z P na D czy R, nie ma szarpnięcia ani żadnych efektów dźwiękowych. Podczas jazdy również ok, ale nic mi nie szarpało ani nie przeciągało, także różnicy nie widzę.

Temperaturę widać jeszcze w aplikacji Bimmer-tool. Niestety podgląd temperatury jest niezbędny by prawidłowo napełnić skrzynię. Instrukcja ZF: https://aftermarket.zf.com/pl/pl/portal-aftermarket/samochody-osobowe-i-dostawcze/know-how/przydatne-porady/wymiana-oleju-przekladniowego/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Temperaturę widać jeszcze w aplikacji Bimmer-tool. Niestety podgląd temperatury jest niezbędny by prawidłowo napełnić skrzynię. Instrukcja ZF: https://aftermarket.zf.com/pl/pl/portal-aftermarket/samochody-osobowe-i-dostawcze/know-how/przydatne-porady/wymiana-oleju-przekladniowego/

 

Widziałem na filmikach instruktażowych że niektórzy do pomiaru temperatury oleju w skrzyni korzystają z termometra na podczerwień i mierzą temp obudowy skrzyni, (stosują mokre ręczniki na wydech zeby nie było zakłóceń w pomiarze.....ktoś stosował taki patent? Sprawdza sie? Temperatura 30 to dość niska temperatura. W lecie łatwo ją szybko przekroczyć po wykonaniu procedury zmiany biegów po napełnieniu już temperatura możne być wyższa ...

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Podpowie ktoś jakie są momenty dokręcania śrub w misce olejowej i w mechatronice. Chce zamówić klucz dynamometryczny i nie wiem na jaki zakres momentów zamówić...

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

Podpowie ktoś jakie są momenty dokręcania śrub w misce olejowej i w mechatronice. Chce zamówić klucz dynamometryczny i nie wiem na jaki zakres momentów zamówić...

 

https://aftermarket.zf.com/remotemedia/si-service-informations/si-service-information-zf-136130/si-transmission-136428/si-cars-4-137095/si-polnisch-2-137697/si-modelluebergreifend-19-138417/si-zf-si-oelwechselkit-50145-pl.pdf


g86himd5.jpg



http://www.thectsc.com/images/pdf/thectsc_mechatronic_replacement.pdf


xajtfv83.jpg

Edytowane przez Zafi
Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

Brakuje mi jeszcze momentów dociągania śrub mechatroniki - ma ktoś?

 

popatrz jeszcze raz :cool2:


.... juz uzupelnilem .

Edytowane przez Zafi
Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, gitara - dzięki.


Jedno dodatkowe pytanie - w procedurze napełniania skrzyni pierw podawana jest temperatura 30 do 35 stC a kilka kroków dalej napisano ze temperatura musi osiągnąć 40stC po czym zamykamy korek. Nasuwa się pytanie po co wcześniej pilnowało się temp 35 stC żeby później osiągnąć 40 .....trochę to dla mnie nie logiczne.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.