Skocz do zawartości

Odpowietrznik termostatu EGR a świecący płyn (3 termostaty)


KeniT8

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Mam takibtermostat i wszystko z nim jest ok

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Diesel M57

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Termostat otwiera się przy 88 stopniach . Latem gdy sprawdzałem Max miałem 98 stopni. Zima nie zagladalem

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem ponownie dwa termostaty.Egr behr frezowane logo i główny OE BMW :roll: 5.5l zlałem płynu i wlałem 5.5 pl nowego prestone :roll: reszta to została w bloku.No i sytuacja ta sama co w przypadku tego rocznego gdy był zamontowany po raz pierwszy.Miasto 87,88 na postoju z ogrzewaniem 21.5stopnia 88 z wahaniem na 87.Trasa 88-89


A ten roczny oe bmw na postoju z ogrzewaniem 21.5stopnia 86/85 wahania.Trasa 86.Miasto 86,85 :roll: Też zalezy jak się jedzie bo jak ma się np 87 a ciśnie się na trójce to i na sekundę na 86 wskoczy po czym zaraz na 88 a na tym rocznym to bym miał 84 na trójce a potem 85/86


Ciekawe co w aso powiedzą bo oddaje na reklamację tamten bo ma rok dopiero.Poprzedni mi nie uznali :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdziłem jak u mnie teraz przy tych temperaturach. Trasa 30 km temp 93 stopnie czasem smakowało na 94 lub 92

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie chyba nic się nie zmieniło a wydałem 360zł na dwa termostaty.Dziwne bo gdy odpowietrzałem auto około 2h chodziło na wolnych obrotach aż dolny wąż chłodnicy zrobi się gorący tak się uczyłem zawsze odpowietrzać i mechanik też tak robił.Po tych 2h pojechałem w trasę 20km i temperatura w mieście była 87-88 a na trasie 88-89 wróciłem i nic nie robiłem po czterech dniach odpaliłem auto i pojechałem dzisiaj trasę 20km to temperatura podczas jazdy 86-87 a 88 mi się nie pokazało.Czujnik na zewnątrz wskazywał -1stopień zaś jak wróciłem i zostawiłem auto na postoju miałem 86/87 stopni z ogrzewaniem na 21.5stopnia nawiew na 3 kreski to po 5minutach (gdy auto stało) miałem temperaturę 84stopnie..gdzie bezpośrednio po odpowietrzeniu 88 ale wtedy auto chodziło 2h na postoju a tu od razu z marszu trasa zatankować i dalej w drogę


Jedynie podczas jazdy na tych nowych oe bmw i egr behr frezowane logo mam 86/87 a na tym reklamowanym 85,86


Dziwne to trochę czemu gdy auto pracowało 2h na postoju bez dotykania gazowania itp osiągnęło 88stopni.Dolny wąż przy 88 dopiero zaczynał robić się letni/ciepły gdzie na tym reklamowanym przy 86 już ciepły się robił i tak jak wspomniałem wyjechałem w trasę bezpośrednio po odpowietrzeniu i temperatura 88 w mieście.A dziś po 4 dniach stania od tamtej trasy wyjazd i już 88 nie pokazało się a jedynie 86-87


Czemu tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bo jak już pisałem kilkukrotnie, te dwa stopnie nie robi. BMW też uważa że twoje termostaty są sprawne. Układ ma pojemność 6 litrow, termostat nie jest elektroniczny. on nie jest tylko otwarty albo zamknięty. Jest zwłoka zanim się przymknie, otworzy. Drążysz temat bez sensu. Wpisz w googla czy YouTuba jak działa termostat i popatrz jak go możba sprawdzić, jak działa. W życiu diesla nie trzymałem odpalonego na postoju 2 godziny, bo to bez sensu. Płyn chłodzący dużo wolniej tu dochodzi do temperatury pracy, niż w benzynie. Spadnie ci do 80 temperatura to go wymienisz. Instrukcje odpowietrzania M47N znajdziesz na necie. Zawsze robię według niej i jest git. Nie piłujesz auta przez dwie godziny na postoju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w takim razie termostaty są ok? to czemu po przylocie z trasy 20km dzisiaj miałem na podwórku 86,87stopni ogrzewanie 21.5stopnia nawiew na dwie trzy kreski poszedłem do domu na chwilę po 5minutach jak wróciłem już mi 84 a nawet 83 pokazywało.. :roll: a nie powinno mimo to nie opadać a dobić do 88 jak auto stało? bo właśnie po odpowietrzeniu czemu na postoju mimo ogrzewania trzymał 88 :roll: a nic przeciez nie dłubałem przez te 4 dni tylko auto stało zgaszone..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Według mnie nic im nie jest. Popatrz jak ludzie gotują w garach termostaty. Jak pisałem to nie jest tak, że 87 masz zamknięty, a 88 otwarty. Termostat uchyla się stopniowo i też tak zamyka. Diesel to też silnik, który dużo gorzej sie nagrzewa niż benzyna. Dlatego tyle to trwa na postoju. Przestan patrzeć na ukryte menu, tylko jeździj. Raz na kwartal jak sobie w trasie spojrzysz to wystarczy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat EGR wymień na OEM z serwisu BMW, żadnych(!) zamienników nawet jeśli ma zeszlifowane znaczki. W poprzednich autach (grupa VAG) też dałem się naciąć na te sztuczkę i co się tych Behrów nawymieniałem to moje :)


Termostat po otwarciu 88st ma trzymać temp i przy sprawnym układzie nigdy nie spada więcej niż 1-2°


Tutaj masz opisany podobny problem i kilka wzmianek o Behr/Febi w porównaniu do OEM

https://www.motor-talk.de/forum/kuehlmitteltemperatur-zu-niedrig-320d-t4700190.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A Ty dalej z tym termostatem. Dzieje Ci się coś że tak je wymienisz? Spalanie też masz ksiazkowe czy też masz zamiar wymieniać cały układ paliwowy? Wszyscy Ci tłumaczą że jest ok a Ty dalej szukasz problemu

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie już ostatni test.. wydałem 170zł na termostat egr oe bmw+ uszczelka nowa :roll: i tak zostawię najwyżej 170zł będzie mnie kosztować wiedza czy coś się zmieni czy nie aczkolwiek na stronie gdzie kolega wyżej podał link typ pisał,że na oe bmw EGR dopiero utrzymywał w granicach 90stopni silnik a na tym co miał a co miał to nie wiem czy febi czy behr spadała powyżej 2000rpm :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie proszę o pomoc bo mnie zaraz roz.. coś.. kupiłem termostat oe bmw zamontowałem wszystko odpowietrznik lekko dokręcony i takie jaja:


8f4a388faa8b9638caa2136e7976c3dc.jpg


niezależnie czy dokręcę mocniej czy lżej.. ok miałem termostat egr kupiony tydzień temu behr frezowane napisy i był zamontowany sucho było na poprzednich też idealnie sucho (behry frezowane napisy)


więc jako,że korki są takie same i te same napisy behr przełożyłem uszczelkę + korek z mojego behra tego nowego do termostatu oe bmw(dodam w środku wszystko wygląda ok tutaj jak gwint i co? dalej pojawia się płyn... WTF?? co jest do cholery?? prze to musiałem już dwa razy przerywać odpowietrzanie auta bo dalej nie było sensu :evil:


jak BOGA KOCHAM na wszystkie egry nigdy mi się to nie zdarzyło w dodatku są stare korki na węzu powrotnym płynu sztywnym+przy zbiorniczku i nic nigdy nie wycieka...a odkręcane nie raz były juz...

Edytowane przez KeniT8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pomoże ktos ? nie wiem co jest grane.Zakładalem nowy oring bmw nowy korek,korek z behra tydzien temu kupionego+oring co i jak bym nie założył i czy lekko czy mocniej dokręcę to i tak po 5minutach widać zbiera się płyn delikatnie... a nigdzie nic nie pęknięte itp a znów ten oring plus korek co na nim zbiera się płyn gdy zamocuje np dla testu w sztywny przewód powrotny lub tutaj przy zbiorniczku to NIC NIE CIEKNIE... i nie zależnie czy mocniej czy słabiej dokręce to i tak nie cieknie.Na termostacie EGR OE BMW coś sobie ubzdurało i co by nie robił to podcieka...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up Panowie wie ktoś może? zależy mi na odpowiedzi bo chciałem jechać na geometrię w pon i nie wiem co robic


Sprawa taka termostat egr oe bmw i odpowietrznik jego w komplecie czy lekko czy mocniej się dokręci widać jak zaczyna się świecić z pod śruby płyn tak jak na zdjęciu wyżej co pokazałem.


Więc zmieniłem oring na ten z termostatu egr kupionego tydzien temu behr to samo a na behr tym kupionym tydzien temu nic sucho było.

Więc zmieniłem całą śrubkę plus oring z tego tydzień temu kupionego termostatu i to samo %)

Więc postanowiłem wkręcić śrubkę z oringiem z behra w sztywny przewód powrotny a potem koło zbiorniczka bo to te same śrubki i tam nic nie cieknie.. czy mocno czy lekko się dokręci...


Więc postanowiłem przyjrzeć się dokładnie behr frezowane napisy i oe bmw nic w otworze nadzwyczajnie innego nie było.. wszystko to samo.. nawet suwmiarką otwór zmierzyłem i te same wymiary... to co za czary?? owszem jak pojawia się płyn a dokręcę jeszcze ciut mocniej to jeszcze więcej go wyciska.. a jak znów pojawia się płyn a cofnę ciut śrubkę do tyłu wyciek jakby ustaje ale na hmm 5minut.Zrobiłem runde ogrzewanie dawałem od 21 do 32stopni bo coś w inpie sprawdzałem jadę w trasie zatrzymuje się sprawdzam pod maską nic nie cieknie ok.. wracam do domu zostawiam auto na 5minut na wolnych obrotach otwieram maskę i już kropla zaczyna jak na zdjęciu wyłazić....


a przecież tam nie ma nic pękniętego lub czegoś innego.. to no kur.. jak


Montowalem 3 behry frezowane logo przez 7 lat jak mam auto i nigdy nie zdarzyło się by podciekało mi coś z odpowietrznika.To z 18letnich nic nie cieknie.. a uszczelki względem nowej bmw ciut ubite.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.