Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Od jakiegoś tygodnia mam komunikat o za dużym poziomie oleju w silniku. Rzeczywiście na bagnecie jest ponad stan. Olej wymieniłem jakoś 3 tygodnie temu z filtrem. Mam dpf i robię naprawdę krótkie trasy. Co robić w takiej sytuacji ? Co może być powodem ? To pewne, ze dpf się nie dopalil ? Na co jeszcze patrzeć ? Czy w takiej sytuacji starać się nie jeździć autem ? Jeżeli to dpf się nie wypalił czy jest możliwość go usunięcia i jakie są mniej więcej koszta takiej operacji ?
Opublikowano

Najlepiej to dopalaj DPF do końca. Żeby mieć podgląd i kontrolę nad procesem, polecam aplikację bimmer tool i adapter obd2 na bluetooth.

Można co jakiś czas połączyć się telefonem i obserwować poziom zapełnienia. Jak będzie full, lecisz na trasę, 15km i wypalone. Za pomocą aplikacji można też wymusić wypalenie, jak akurat lecisz gdzieś dalej.

W tej chwili jak dolało Ci ON do oleju to nie pozostaje Ci nic innego jak tylko wymiana. Rozrzedzony olej nie smaruje i możesz zatrzeć silnik.

Opublikowano
Dzięki wielkie. Niby zrobiłem jakieś z 200km od momentu kiedy zaświeciła mi się ta kontrolka od oleju, może się tam nic nie zatarło. Jeżeli kupię ta wtyczkę a pewnie tak zrobię ona może być cały czas wpięta w to złącze czy za każdym razem muszę ja wpinać łączyć się itd... ? Może lepiej w ogóle wywalić dpf ? Jest to możliwe ?
Opublikowano
I jaka ta wtyczkę polecasz ? Widzę są po 50zl i po 200. Zastanawiam się nad taka za 70zl iCar pro z Bluetooth 3.0. Pisze ze może być cały czas w złączu. Wyłącza się po 30 sek. Będzie dobra ?
Opublikowano

Ja mam icar 2. Ma ona włącznik, przez co nie trzeba jej wyciągać z gniazda. W innym wypadku może rozładowywać akumulator.

Jeśłi DPF sie wypala, to bym go nie ruszał, tylko kontrolował proces.

Opublikowano
Nie wymieniaj DPF-a tylko wymontuj i daj do czyszczenia w specjalnej maszynie. Mi też już nie dopalał, żadne pojeżdżawki ani wymuszone wypalanie nic nie dawało, oleju przybywało. Po czyszczeniu zbliżony do fabrycznego stanu, zrobiłem 50 tys. km i spokój nadal. Czyszczenie około 600 pln.
Opublikowano
W poniedziałek jestem umówiony na czyszczenie dpf w maszynie i wiadomo wymiana oleju. Martwi mnie trochę ten ubytek płynu chłodniczego, żeby się nie okazało, ze przeczyszcze dpf wszystko a to będzie uszczelka albo głowica
Opublikowano
Ile Ci tego płynu ubyło? Nie ma co panikować za wczasu. Może jakaś nieszczelność układu, plam nie ma? Miałem już przypadki, że korek zbiorniczka nie trzymał, zbiorniczek pękł, różnie bywa. Trzeba posprawdzać
Opublikowano
Niby tak z 1cm poniżej minimum. Płyn wydaje się być czysto zielony. W tych e70 niebwyswietla sienoomunikat ze rozpoczął sienproces wypalania dpf ?
Opublikowano
Kupilem ten test na obecnosc co2 w układzie chłodzenia. Silnik chodził dobre 10 min i niebieskickolor tego płynu do testu nie zmienił koloru. Musiałem to stratować bo nie mogłem spać ale teraz jestem w miarę spokojny. Być może wystarczy ten dpf programowo wykasować i zmienić olej czy raczej wymontować i czyscic ?
Opublikowano
Jaki przebieg auta? Jedż na komputer, odczytaj ile sadzy we filtrze, jakie ciśnenie na wejściu/wyjściu i wszystko jasne. Radzę ci filtr zostawić, bo jeszcze chwila i przeglądu nie zrobisz a jak karę doj---bią za brak to bedzie smutek
Opublikowano
Jak już Ci przyjdzie icar2 to tam w menu DPF masz podgląd parametrów. Ile sadzy, ile popiołu, ile km pozostało do wymiany dpf. Może wystarczy wymienić olej i się przejechać z wymuszonym wypalaniem, by wszystko wróciło do normy.
Opublikowano

witam, ja bym sprawdził czy nie ma czasem uszkodzonej świecy żarowej,jak będzie spalona komputer nie zezwoli na wypalanie dpfa ,przy tym przebiegu komp też może krzyczeć o wymianę dpfa nie zależnie od stanu z użycia,tak jest zaprogramowany

tak że na początku porządna diagnostyka a nie generowanie nie potrzebnych kosztów lub robienie czegoś na pałę bo napisali tak forum

Opublikowano
No i problem rozwiązany. Może się wydawać to śmieszne ale czujnik oleju coś świruje. Byłem na serwisie. Wtryski, dpf wszystko Ok. U mnie koło domu nie jest idealnie prosto i jeszcze auto było delikatnie nachylone na ta stronę gdzie jest bagnet i myslalem, ze jest dużo tego oleju, jeszcze ten komunikat... . Oleju jest dolane na górna granice. Proponowali mi oryginalny czujnik za 1000zl m, odradzali jakieś tam z demontażu, ze niby opiłki tam mogą być czy coś. Mimo wszystko zrezygnowałem z tego, może spuszczę trochę oleju i ten komunikat zniknie a jak nie to zobaczę jeszcze czy wezmę ten oryginał u nich czy poszukam sobie jakiś z demontażu. Wziąłem tez kupiłem ten adapter iCar 2 ale nie połączy mi się z iPhone, Samsung brana bez problemu wiec albo sprzedam ten adapter i kupie taki który się łączy z iPhone bo rzeczywiście jak potem przepatrzylem internet to większość wtyczek nie połączy się z iPhone...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.