Skocz do zawartości

Jumpman23

Zarejestrowani
  • Postów

    25
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW x5 e70 40d 2011

Osiągnięcia Jumpman23

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Witam. Przy przebiegu 318 zmieniałem olej w e70 40d. Auto ma chip +50km 100nm. Kazalem przepatrzec filtr przy zmianie oleju i niestety widać już opiłki koloru miedzianego wskazujące na zżeranie panewki. W aucie jest raczej wszystko dziewicze - tak twierdził poprzedni właściciel. Mój mechanik stwierdził, ze w cenie 3tys ściągnie miskę i korbowód od dolu i można zmienić panewki chyba, ze wizualnie wal będzie przetarty to pewnie generalny remont+ nowa pompa oleju bo nie da się jej za bardzo wyczyścić z opiłków. Podobno wysyłając blok i wal do sprawdzenia koszta będą zbliżone do remontu całkowitego. Jak myślicie ? Jeżeli nie słychać pukania ani nic nie pokojacego jest szansa, ze po zmienię panewek pojeżdżę jeszcze chwile czy to jednak loteria ? Co można zrobić w takim przypadku ? Mechanik mówił, ze zmiana panewek dużo pomoże - 50-70tys powinienem zrobić a nawet i z 200tys ciężko powiedzieć. Może jak nie stuka nic w silniku jest szansa, ze wal jest w porządku ?
  2. Witam. Kupiłem nie dawno e70 z przebiegiem 308tys, teraz ponad 313tys. Poprzedni właściciel twierdzi ze nikt nigdy nie wymieniał panewek, wszystko jest tam dziewicze. Nic się nie dzieje na ten moment ale czytam o tych silnikach i wlasnie wadą są te panewki i czy jest możliwość w miarę bez wyciągania silnika popatrzeć na stan tych panewek i profilaktycznie wymienić żebym spał spokojnie ? Wymieniłem olej u znajomego mechanika a filtr kupiłem sam a teraz rozmawiałem z właścicielem mówi ze filtry tylko z aso i to jest bardzo ważne. Może by skoczyć do aso, wymienić ten olej u nich z tym filtrem i może wystarczy zobaczyć na stan oleju jak nie ma opiłków to dać se spokój i jeździć ?
  3. No i problem rozwiązany. Może się wydawać to śmieszne ale czujnik oleju coś świruje. Byłem na serwisie. Wtryski, dpf wszystko Ok. U mnie koło domu nie jest idealnie prosto i jeszcze auto było delikatnie nachylone na ta stronę gdzie jest bagnet i myslalem, ze jest dużo tego oleju, jeszcze ten komunikat... . Oleju jest dolane na górna granice. Proponowali mi oryginalny czujnik za 1000zl m, odradzali jakieś tam z demontażu, ze niby opiłki tam mogą być czy coś. Mimo wszystko zrezygnowałem z tego, może spuszczę trochę oleju i ten komunikat zniknie a jak nie to zobaczę jeszcze czy wezmę ten oryginał u nich czy poszukam sobie jakiś z demontażu. Wziąłem tez kupiłem ten adapter iCar 2 ale nie połączy mi się z iPhone, Samsung brana bez problemu wiec albo sprzedam ten adapter i kupie taki który się łączy z iPhone bo rzeczywiście jak potem przepatrzylem internet to większość wtyczek nie połączy się z iPhone...
  4. Przyszedl mi mechanizm z demontażu ale okazał się deilkatnie inny, niby zamontowałem ale nie dokrecalo. Podejrzewam, ze był z tylu drzwi. Zamontowałem nowy zamiennik razem z zamkiem i dość wszystko ladkie pasuje, dźwięk dociagania zdrowy
  5. Kupilem ten test na obecnosc co2 w układzie chłodzenia. Silnik chodził dobre 10 min i niebieskickolor tego płynu do testu nie zmienił koloru. Musiałem to stratować bo nie mogłem spać ale teraz jestem w miarę spokojny. Być może wystarczy ten dpf programowo wykasować i zmienić olej czy raczej wymontować i czyscic ?
  6. Niby tak z 1cm poniżej minimum. Płyn wydaje się być czysto zielony. W tych e70 niebwyswietla sienoomunikat ze rozpoczął sienproces wypalania dpf ?
  7. W poniedziałek jestem umówiony na czyszczenie dpf w maszynie i wiadomo wymiana oleju. Martwi mnie trochę ten ubytek płynu chłodniczego, żeby się nie okazało, ze przeczyszcze dpf wszystko a to będzie uszczelka albo głowica
  8. Wzialem tez ta iCar 2. Ubyło mi płynu chłodniczego trochu. Może to być uszczelka pod głowica albo coś ?
  9. I jaka ta wtyczkę polecasz ? Widzę są po 50zl i po 200. Zastanawiam się nad taka za 70zl iCar pro z Bluetooth 3.0. Pisze ze może być cały czas w złączu. Wyłącza się po 30 sek. Będzie dobra ?
  10. Dzięki wielkie. Niby zrobiłem jakieś z 200km od momentu kiedy zaświeciła mi się ta kontrolka od oleju, może się tam nic nie zatarło. Jeżeli kupię ta wtyczkę a pewnie tak zrobię ona może być cały czas wpięta w to złącze czy za każdym razem muszę ja wpinać łączyć się itd... ? Może lepiej w ogóle wywalić dpf ? Jest to możliwe ?
  11. Przy wymienię oleju zdecydowałem się na usunięcie klap kolektora. Może to będzie miało jakieś znaczenie
  12. Od jakiegoś tygodnia mam komunikat o za dużym poziomie oleju w silniku. Rzeczywiście na bagnecie jest ponad stan. Olej wymieniłem jakoś 3 tygodnie temu z filtrem. Mam dpf i robię naprawdę krótkie trasy. Co robić w takiej sytuacji ? Co może być powodem ? To pewne, ze dpf się nie dopalil ? Na co jeszcze patrzeć ? Czy w takiej sytuacji starać się nie jeździć autem ? Jeżeli to dpf się nie wypalił czy jest możliwość go usunięcia i jakie są mniej więcej koszta takiej operacji ?
  13. Rozkrecilem to znów milem na stole mechanizm z zamkiem. Próbowałem rozkręcić ten mechanizm ale mimo wykręceniu paru śrubek on jest zlepiony ta obudowa i nic z tego. Miałem nadzieje, ze się tam dokopie do czegoś, może zwyczajnie coś przeskoczyło ale nie da rady w mire bezinwazyjnie to rozkręcić. W serwisie krzyknęli 1800 za sam zamek z mechanizmem, nowy oryginał. Przepatrzylem internet i zamówiłem jakiś nowy ale zamiennik mechanizm z zamkiem za 450 i w między czasie znalazłem na Allegro lewy przód sam mechanizm( praktycznie Kię dostępny akurat lewy przód). Za ten z demontażu sam mechanizm gość powiedział 350zl. Przyjdzie zobaczymy. Jedno z dwóch odeśle. Podpiąłem ten mechanizm z zamkiem przy rozkreconych drzwiach i coś się zalancza w mechanizmie ale nie ciągnie za linke wiec pewnie to jest tylko zepsute
  14. No nic ściągałem ten bok wykręciłem zamek i ten mechanizm od domykania (takie coś na dole drzwi, domyślam się, ze to to). Do tego mechanizmu są wpięte 2 wiązki kabli, i połączony jest chyba linka jakaś do zamka. Ciemno się już robiło a nie mam garażu i zaczynałem to składać spowrotem. Mechanizm się zalancza kiedy domykam drzwi, cały czas go słychać ale nic się nie dzieje. Nie bardzo wiem jak ii gdzie jest ten czujnik. To jest jakieś zbliżeniowe czy dopiero musi się coś przestawić kiedy to się załączy ? Wtedy kiedy wpad mi ten pas ewidentnie było słychać jakieś stuknięcie. Taki grubawy kabelek który widziałem od zamka do mechanizmu to pewnie wlasnie ta linka ale ona jest połączona nanodcinku może z 4cm, nie mam pojęcia jak ja odpiąć. Wydaje mi się, ze albo ona jest urwana w mechanizmie albo gdzieś w zamku l. To i to jest zabudowane plastikiem. Niewiem czy mam na to głowę. Lepiej z tym iść na serwis ? Ile mogą policzyć za takie coś na serwisie ? Czy lepiej do jakiegoś akrobaty znajomego podejść?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.