Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Problem tak jak w temacie. W aucie nowy akumulator, IBS, kluczyk, z modułu IVM wychodzi napięcie na rozrusznik i sam rozrusznik też został zregenerowany. Wyczyszczone zostały też masy przy skrzynce z bezpiecznikami. Auto po naprawie rozrusznika paliło na dotyk do puki nie wyjechało z ciepłego warsztatu i nie ostygło, potem zero reakcji ze strony rozrusznika. Moduł CAS pyka czyli w teorii wszystko powinno działać jak należy. Przed regeneracją rozrusznika ISTA wywalała błąd CAS: wyjście zacisku RS 50. Na ten moment nie sprawdzałem jeszcze błędów bo nie mam dostępu do kompa. Generalnie to już ręce opadają, bo z problemem bujam się dobre kilka miesięcy bez konkretnej diagnozy i trafnym usunięciu usterki... Nie chcę nic sugerować, ale problemy zaczęły się gdy na dworze zrobiło się zimno. Może to zbieg okoliczności. Macie Panowie jakieś sugestie? Kompletnie nie wiem gdzie szukać przyczyny.
Opublikowano
To że w CAS pyka nie znaczy ze przekaźnik podaje napięcie na cewkę.

Czyli jest możliwość, że CAS jest uszkodzony mimo tego, że jest z nim pełna komunikacja i nie wyrzuca błędów poza tym jednym, który napisałem w pierwszym poście? Błąd CAS: wyjście zacisku RS 50, czy przypadkiem nie chodzi o kabel przy rozruszniku? Po próbie odpalenia wychodzi napięcie na rozrusznik z modułu IVM i dalej nic się nie dzieje.

Opublikowano

Musisz sprawdzić czy podczas próby odpalenia, napięcie na wyjściu z IVM na rozrusznik nie spada do zera.

Świadczyło by to o słabym styku przekaźnika w IVM.

CAS jednak wypada na dobry

Opublikowano
Nie, napięcie jest OK. Szczerze mówiąc nie wiem gdzie mam już szukać. Potrafisz zinterpretować błąd, który napisałem w pierwszym poście?
Opublikowano

Zacisk 50 jest na rozruszniku jednak interpretacja tego błędu to jest inna historia. A masz możliwość zmierzenia

natężenia prądu podczas rozruchu ? Czy jesteś pewny prawidłowej regeneracji tego rozrusznika ?

Przyjrzałeś się plusowi pod autem ? ( oraz jego przejściu przez bagażnik ).


To co ja bym zrobił to:


- testowo kupił inny rozrusznik, najlepiej regenerowany z gwarancją, chociaż pod test może być i używka z rozbiórki

- kupił nowy moduł IVM, jaką masz datę produkcji na nim ? pewnie okolice 2002 roku, tak, pisałeś, że był sprawdzony

ale ja bym temu na 100% nie wierzył, po tylu latach przy zmianach temperatury mogą się z nim dziać dziwne rzeczy

- wymienił masę przy rozruszniku, po latach przewód mógł stracić swoje właściwości i czyszczenie styków nic nie da

- wymienił przewód +/alternator/rozrusznik ( https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/7545877-przewod-alternator-rozrusznik-wyprb ,

niestety jak na kawałek kabla koszmarnie drogi a zamienników brak )

- wymienił alternator na regenerowany


Jeżeli zostanie wymienione wszystko co wyżej a problem dalej będzie to albo sterownik do ogarniętego elektronika na sprawdzenie albo zrzut silnika

i oglądanie po kolei wszystkich wiązek - może się okazać ostatecznie, że problem był trywialny ale ze względu na trudny dostęp jego zdiagnozowanie

stało się koszmarem. No chyba, że nastąpiło zatarcie silnika/złapało na panewce ale to raczej całkowicie nieprawdopodobne...

Opublikowano
Aż takiej walki to nie będę robił w najbliższym czasie, bo auto mam na podwórku, bez garażu, a pogoda raczej nie sprzyja. Użyłeś tutaj pewnego klucza, który może okazać się rozwiązaniem problemu.... . Wymiana elementów rozrusznika prawdopodobnie była trochę na siłę (szczotki tylko wyglądały na trochę zużyte) , ale sam wiesz jaka to jest super przyjemna praca i jaki dostęp do niego więc należało to od razu zrobić. Samochód przyjechał na lawecie do warsztatu, został wepchnięty na podnośnik i tak przestał noc w suchym i ciepłym miejscu. Następnego dnia został zrobiony ten właśnie rozrusznik i auto odpaliło od strzała. Pojeździłem trochę w ładną, suchą pogodę i też odpalało od strzała puki nie postało na zewnątrz i nie zawilgotniało... Na następny dzień rano rzuciło palenie. Teraz wróćmy do Twojego klucza jakim jest przejście przez bagażnik. Tak naprawdę to chyba zostało tylko to do sprawdzenia tylko jak? Czy klema plusowa z akumulatora dochodzi bezpośrednio do tego plusa pod maską? Czy przypadkiem nie jest przykręcony do tego kabel idący bezpośrednio do rozrusznika? Czy można w jakiś sposób spróbować odpalić auto z pominięciem tej klemy? Pociągnąć przewód plusowy bezpośrednio z aku? Jak masz jakiś patent na test to napisz. Musisz mieć tylko na uwadze to, że nie mam kanału i możliwości wejścia pod auto. Dodam jeszcze, że auto rok temu było w ASO na akcji serwisowej klemy. Wymieniona została ta górna uszczelka pomiędzy przykręcaną końcówką klemy, a blachą. Dolna część klemy, ta pod autem prawdopodobnie nie była sprawdzana, ale nie wiem, bo mnie przy tym nie było.
Opublikowano
Bez kanału/podnośnika nic nie zdziałasz. Kabel po przejściu przez podłogę idzie do plusa pod maską, tam rozchodzi się dodatkowym kablem do rozrusznika i alternatora. Rozrusznik ma swoją masę ( co do zasilania E-boxa w którym siedzi IVM pewny nie jestem, od plusa pod podłogą odchodzi jakiś przewód ale równie dobrze zasilanie może iść inną wiązką od plusa z komory aku ). Niestety uszkodzenie przewodów może być zarówno w jakimś miejscu na ich całej długości jak i gdzieś przy zaciskach/wtyczkach - zatem trzeba by obejrzeć całą ich drogę. Przy takim układzie okablowania pociągnięcie dodatkowego plusa bezpośrednio z aku miało by sens chyba tylko w przypadku bezpośredniego dojścia do zacisku na rozruszniku a z tym jak wiadomo jest ciężko. Ale jak dla mnie to masz po prostu problem z trio rozrusznik/ivm/masa rozrusznika. Rozrusznik zalecam regenerowany profesjonalnie z gwarancją ( ca. 500-600 pln ), nowy IVM 400 pln, masa rozrusznika 170 pln, alternator też by przy okazji wypadało wstawić do zestawu ( regenerowany ca. 500-550 pln ). Robią się koszta ale coś tak podstawowego jak możliwość uruchomienia silnika - zawsze i bezproblemowo - musi mieć w przypadku V8 od BMW swoją cenę...
Opublikowano
jak masz miernik i dostaniesz sie od grory to spobuj podczas krecenia kluczykiem sprawdzic czy idzie prad na niego. nie wiem czy w v8 jest dostep
Opublikowano
Właśnie o taką odpowiedź mi chodziło, teraz wiem dokładnie gdzie co i do czego idzie. Czy można podać prąd bezpośrednio na kabel idący do rozrusznika - ten od plusa? Mówisz, że odchodzi tam przewód i idzie prosto na rozruch. Tu nie chodzi o koszta, ale po co mam wymieniać drugi raz to samo skoro mam podzespoły posprawdzane i sprawne w 100%? Alternator był robiony w wakacje w profesjonalnej firmie na pewno jest sprawny. Po odpaleniu auta nie ma żadnych problemów z ładowaniem, skokami napięcia czy tak naprawdę z czymkolwiek odnośnie prądu. Wcześniej miałem problem z komunikacją/znikającymi modułami po zimnej/wilgotniej nocy. Okazało się, że masy od skrzynki e-box są potwornie zabite utlenionym nalotem. Teraz cała tablica w ISTA jest na zielono i jest komunikacja ze wszystkimi modułami. Jeżeli w takim samym stanie jest połączenie klemy w podłodze bagażnika to nie ma prawa przechodzić przez to odpowiednio mocny prąd po złapaniu wilgoci.
Opublikowano
Lepiej było by podać bezpośrednio na rozrusznik bo kabel idący do niego od plusa pod maską też może być w różnym stanie. Tak czy inaczej do sprawdzenia plus pod podłogą na pewno. Skoro rozrusznika i alternatora jesteś pewny to OK ale nadal będę się upierał przy nowym module IVM, łatwa wymiana ( do zrobienia nawet pod chmurką byle nie padało ), koszt do przyjęcia, dużo potencjalnych problemów do wyeliminowania. Tak czy inaczej daj znać o ewentualnych postępach w eliminacji problemu.
Opublikowano
W V8 nie ma możliwości podania bezpośrednio na rozrusznik, dlatego takim półśrodkiem może być próba podania prądu na jego kabel idący od plusa. Zastanawiam się jeszcze czy podanie mocnego prądu na cały zacisk plusowy pod maską powinno ożywić rozrusznik ? Czy prąd z układu nie będzie uciekał utlenionym przejściem przez bagażnik jeżeli jest tam duży problem? Moduł IVM był wyciągany wielokrotnie i ostatnio sprawdzony przez elektronika na stole, wszystkie luty, przekaźniki i ścieżki więc tam problemu bym nie szukał.
Opublikowano
No niestety bezpośrednio na rozrusznik łatwo podać się nie da bo zupełny brak dostępu. Tyle, że jak upływ jest na przewodzie pod podłogą albo przewodzie między plusem pod maską a rozrusznikiem to podanie od aku do plusa nic nie da.
Opublikowano
Właśnie obawiam się tego ulotu, a wszystko wskazuje na to, że jest on na łączeniu z bagażnikiem więc chciałem testowo podać prąd najkrótszą możliwą drogą do rozrusznika. Podpiąć się z drugiego akumulatora, albo nawet zaryzykować i zrobić to z kabli od innego auta...
Opublikowano
Aktualizacja tematu. Po podpięciu drugiego akumulatora na plus i masę pod maską auto zapaliło. Po odłączeniu drugiego akumulatora rozrusznik tylko cyka i auto nie odpala od razu, ale jak się szybko przekręci kluczyk dwa razu to zapala. Jakieś sugestie? Problem z masą czy mam reklamować rozrusznik?
Opublikowano

Wg mnie tak czy inaczej auto musi wrócić na podnośnik - trzeba obejrzeć przewód pod podłogą. Najlepiej zaopatrz się w drugi rozrusznik na wymianę

i nowy kabelek masowy rozrusznika. Aczkolwiek problem może leżeć też w okolicach stacyjki... Ja musiałem swoją wymienić bo pilocik wyskakiwał

( nie trzymały zatrzaski ), w polifcie to żaden problem bo nic nie trzeba kodować, jak jest ze stacyjką w przedlifcie niestety się nie wypowiem.

Opublikowano
Mam stacyjkę na zwykły kluczyk, jest zregenerowana na fabrykę i kluczyk został wymieniony. Jak silnik pracuje to zdarza się, że oświetlenie przygaśnie na ułamek sekundy, a obroty spadną i podniosą się z powrotem do właściwych. Zafalowania też się zdarzają. Auto pojechało na podnośnik i mam nadzieję, że w najlepszym wypadku będzie to problem z masą silnika, a nie te felerne przejście przez podłogę. Auto jest po akcji serwisowej tego właśnie przejścia w 2019 roku. Niektórzy piszą, że zależy to od ASO. W jednym wymieniają tylko ten plastik od góry, a w drugim sprawdzają dokładnie całe przejście od góry i od dołu i w razie potrzeby wymieniają nawet obydwa przewody prądowe. Jak było w tym przypadku - nie wiem. Auto było u nich cały dzień. Klema pirotechniczna wygląda na nową, a co jest z dołu ciężko powiedzieć. Nie mam na papierze wyszczególnionego zakresu prac tylko numer akcji serwisowej.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Aktualizacja tematu i rozwiązanie problemu. Jak się okazało ASO zrobiło kompletną akcję serwisową przewodu prądowego (góra i dół) i nie to było przyczyną. Problemem okazał się elektromagnes rozrusznika, który działał dobrze na stole, ale po włożeniu do auta już nie chciał. Przy okazji została sprawdzona cała wiązka/instalacja kabel po kablu wtyczka po wtyczce. Roboty była przy tym co nie miara, ale teraz w aucie jest przejrzane i wyczyszczone dosłownie WSZYSTKO odnośnie prądu i zapłonu jak i wymienione wiele rzeczy z tym związanych... Cała przygoda trwała kilka miesięcy i w końcu problem został całkowicie wyeliminowany.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.