Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czy ktoś z osób na forum zamawiał wielofunkcyjne fotele M kosztem komfortów, bądź miał z nimi styczność i porównanie z komfortami?
Opublikowano

W każdym salonie znajdziesz X'a z fotelami M - usiądź, porównaj :)

Nawet wczoraj przy okazji zmiany bucików na zimowe siedziałem sobie w X5M, fotele fajnie wyglądają, są wygodne, na pewno świetnie trzymają w zakrętach.

Komforty wiadomo bardziej komfortowe - sam się na nie zdecydowałem biorąc M50d. Chciałem wygodnego i komfortowego SUV'a ale troszkę "usportowionego" z możliwie najmocniejszym silnikiem - lepiej wybrać nie mogłem (no może poza M50i :D). Natomiast gdybym decydował się na X5M, M3, M5, M8 to wiadomo tylko fotele M :wink:

Tak jak aftermarketowe felgi, tak samo będą pasowały fotele M do innej wersji niż M50d/M50i - czyli jak przysłowiowy nos do ula. W mojej opinii jak chcesz brać 25d/30d/40d tudzież 40i - weź komforty bez zastanowienia. Jeżeli rozważasz M50d / M50i - to już kwestia predyspozycji, jeżeli zależy Ci na super komforcie weź komforty, jeżeli chcesz przyszpanować weź fotele M a i komfortu w nich nie zabraknie i przyzwyczaisz się, chociaż będzie go znacznie mniej.

Opublikowano
Myślę, że stwierdzenie że fotele M pasują stylistycznie tylko do wersji silnikowych M to trochę przesada. Równie dobrze można by powiedzieć, że M pakiet pasuje do słabszych wersji silnikowych jak nos do ula
Opublikowano
Mi bardzo się podobały M fotele ale niestety za wąskie na wysokości barków/pleców były i przyjmowałem pozycje jak żółwik w nich... a nie jestem gruby... Dodatkowo dosc szerokie są oparcia i dzieciaki z tyłu duuużo gorzej widziały, i nie ma w oparciach miejsca na tablet/usb.
Opublikowano
Myślę, że stwierdzenie że fotele M pasują stylistycznie tylko do wersji silnikowych M to trochę przesada. Równie dobrze można by powiedzieć, że M pakiet pasuje do słabszych wersji silnikowych jak nos do ula

To tylko moje zdanie ;) i ja tak uważam. Akurat w BMW M-pakiet już od lat stał się tak powszechny, że raczej ze świecą szukać modeli bez niego. Podobnie sprawy mają się z AMG w MB, czy S-line w audi. Wiadomym faktem jest, że samochody wyglądają o niebo lepiej w sportowej stylistyce ale w mojej opinii powinno być rozgraniczenie trzy poziomowe a nie dwu. Czyli dla przykładu: jak klient zamawia 25d/30d/40d/40i może wziąć jakiś tam "pakiet sportowy", jeżeli chce M50d/M50i, może wybrać M-pakiet, natomiast jak stać go na Mkę, to ma jeszcze bardziej dopasiony body kit, tak jak ma to miejsce w rzeczywistości. To samo w Audi i MB.

Oczywiście mój wywód to tylko luźna, osobista dygresja ;) Koncerny zarabiają grube hajsy tytułem dopłaty do sportowego wyglądu samochodu, który nie generuje żadnego kosztu na poziomie produkcyjnym, dlatego też zapewne nigdy nie zrezygnują z tej opcji. Natomiast fakt, że jeden z drugim kupując samochód za pół bańki mocno kręci nosem, bo ten obok za 200 tyś wygląda identycznie to już inna bajka i jest to poniekąd zrozumiałe :mrgreen:

 

Mi bardzo się podobały M fotele ale niestety za wąskie na wysokości barków/pleców były i przyjmowałem pozycje jak żółwik w nich... a nie jestem gruby... Dodatkowo dosc szerokie są oparcia i dzieciaki z tyłu duuużo gorzej widziały, i nie ma w oparciach miejsca na tablet/usb.

Dokładnie. Fotele M są znacznie szersze i bardzo ograniczają widoczność dla pasażerów z tyłu, dodatkowo brak możliwości doposażenia w system Travel & Comfort.

Opublikowano

Zakup X5 dopiero przede mną ale mam porównanie do foteli w starszych/innych modelach.

Mam teraz w domu BMW M5 F10 i BMW 520d F10 z fotelami komfortowymi.

Fotele z M5 są dużo bardziej wygodne i mnie po trasie Kraków - Gdynia nic nie boli, zmęczenie jest naprawdę minimalne mimo, że taka trasa to 6h jazdy. Bardzo dobrze trzymają na boki i siedzi się głęboko i wygodnie. Ostatnio ktoś mi powiedział, że fotele w M5 są troche twardsze niż komforty, ale tego nie odczułem.

Fotele komfortowe według mnie zapewniają dużo gorszy komfort podróży jeśli chodzi o samą kwestie siedzenia - nawet po trasie 100-200km boli mnie dolna część kręgosłupa, gorzej trzymają bocznie i siedzi się bardziej płasko. Przynajmniej takie mam porównanie w F10.

Minusem foteli /M jest na pewno brak wentylacji i masaży - jak ktoś potrzebuje. Jeśli o mnie chodzi to skłaniam się ku fotelom /M w X5 chociaż brakuje mi wentylacji.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Przerabiałem temat foteli M przed zakupem G05... Podczas wyboru pomiędzy M vs komforty należy wziąć pod uwagę fakt, że M to sportowe fotele i, że nasze odczucia są bardzo subiektywne ;-) Fotele komfortowe w F10 są mniejsze od tych w X5, uważam, że nie można ich porównywać. Moje doświadczenia z trasy Gdańsk--Kraków są pozytywne ale wybrałem u siebie komforty. Fotele M są twarde, sportowe jak fotele kubełkowe recaro (no prawie :D ). Świetnie trzymają w siedzisku. Nie jestem zmęczony robiąc tę trasę na komfortach F15 i nie byłem zmęczony w demówce G05 z fotelami M. W fotelach M przeszkadzają mi na dłuższej trasie skrzydełka siedziska, które uwierają w uda bo są dużo wyższe niż w komfortach i siedzisko sprawia wrażenie ciasnego. Auto miało 3k nakulane a lewe skrzydełko wyglądało jakby miało 100k, strasznie się wyciera przy wsiadaniu i wysiadaniu. Skrzydełka siedziska nie są regulowane jak boczki oparcia. Pasażerowi przeszkadzał na trasie zagłówek - jest jak bańka, nie można na nim położyć głowy i odchylić skrzydełek jak w komfortach, reguluje się tylko góra dół. Jeżeli jeździmy z dziećmi z tyłu to fotele M są jak bunkier, zasłaniają wszystko co jest z przodu :( O względach wizualnych nie ma sensu pisać, wyglądają za.....cie :) tylko do wyboru są dwa kolory czarny lub koniak.
Opublikowano
.......Minusem foteli /M jest na pewno brak wentylacji i masaży - jak ktoś potrzebuje. Jeśli o mnie chodzi to skłaniam się ku fotelom /M w X5 chociaż brakuje mi wentylacji.

Fotele M w X5, X6 nie mają ograniczonej funkcjonalności. To są te same fotele co w X5M - bez podświetlonego znaczka w zagłówku.

Ludzie jeżdżą M-kami i powyżej modelu 5/X5 fotele są bardzo wygodne, nie słyszałem żeby ktoś narzekał.

Pozwalają na zajęcie odpowiedniej/sportowej pozycji za kierownicą :mrgreen:

Przed wyborem polecam się przymierzyć :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.