Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chciałbym rozwiać pewne swoje wątpliwości co do wersji silnikowych 3.0d w x3 e83. Jak wiemy BMW zaprojektowało silniki M57, M57N, M57N2. Nas interesują w e83 dwie wersje M57N i M57N2


M57N - kod silnika 306D2, żeliwny blok

  • 204KM

M57N2 - kod silnika 306D3, aluminiowy blok

  • 218KM

M57N2 - kod silnika 306D5, aluminiowy blok

  • 286KM

 

Powyższej listy jestem pewny, że takie wersje silnika wystąpiły w e83. Jednak to co mnie zastanawia, to czy w e83 wystąpił silnik M57N z kodem 306D2 o mocy 218KM. Wiem, że dokładnie taki silnik był w e60, 218KM w żeliwnym bloku.


Podsumowując.


Czy e83 wychodziło z silnikami M57N 306D2 w żeliwnym bloku o mocy 218KM?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Cześć, podbijam temat bo też kiedyś szukałem informacji na ten temat ale nie szło tego ostatecznie wyjaśnić. Może ktoś ma jasność w temacie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokładną listę silników montowanych w E83 znajdziemy na bimmer archive.

E83:

https://www.bimmerarchive.org/e-code/e83.html


E83 LCI:

https://www.bimmerarchive.org/e-code/e83n.html



Silnik 306D2 204KM to ten sam motor co 218KM w E60.

W E83 jest podobna sytuacja jak np. w E46, gdzie też był montowany ten silnik.

Z tym, że E46 coupe i cabrio miało też odmianę sport diesel i miało pełne 218KM. Był to silnik EU4 z elektronicznie sterowanymi klapkami w dolocie(nie podciśnieniowo)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.