Skocz do zawartości

Delikatnie stukanie w tylnym lewym kole


dave pooll

Rekomendowane odpowiedzi

WItam,

ostatnimi czasy, coś zaczęło mi stukać w lewym tylnym kole, ale nie zawsze, szczególnie przy mocnym skręcie w lewo, albo na nierównościach, przy przejechaniu przez próg zwalniający. Dzisiaj byłem na trzepakach i okazało się , że osłonka od amortyzatora niby uderza amortyzator i stąd to głuche puknięcie. Gościu nadmienił też, że to mogą byc amortyzatory, ze mimo iż jest dobry, to puka w środku, no i mowił, też o górnej gumie, że to też od razu wymienić. Przy dotknięciu amora jak pracuje czuć rzeczywiście delikatnie puknięcie, ale nie słychać tego. Jak wymiana amorów to wiadomo, że dwa od razu. Miał może ktoś kiedyś podobną sytuację? Co o tym myślicie ? Da się coś zrobić z tą osłonką ? Czy ona powinna opierać się o amor ? No i rzecz jasna jakie amorki polecacie ? Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi, pozdrawiam,

P.S Autko ma najechane 190 tys. niby ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prawie to samo. U mnie w prawym kole stuka przy zakręcie w lewo, szczególnie słychać na rondach. Częstotliwość stukania, a w zasadzie ocierania jest zależna od prędkości tzn. jeden odgłos na obrót koła. U mnie jest to ocieranie czujnika prędkości obrotowej koła o koronkę na przegubie. Efekty widać po wyjęciu czujnika - "wyślizgana" powierzchnia koronki w jednym miejscu spowodowanie korozją przegubu która "naciąga" koronkę powodują wzrost jej średnicy.

Naprawa jest dość kłopotliwa, więc dopóki czujnik działa nic nie ruszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym obstawiał półoś .. przegub tak specyficznie stuka( puka ) przy pełnym skręcie jak się już kończy ...

Koronka ABS zahaczając o czujnik ( który jest plastikowy z rdzeniem metalowym ) jeśli w ogóle wydaje jakiś dźwięk ( a prędzej tarcia niż stukania ) to nie wiem czy podczas pracy silnika i ogólnie jazdy nawet nietoperz by to usłyszał ;) ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to słychać delikatne puknięcie też przy mocnym bujaniu budą jak auto stoi. Nie przy każdym bujnięciu ale raz na jakiś czas. Wczoraj patrzyłem to nawet mam sparciają tą niby osłonę z pianki na amorze, pękła w połowie i widac amor. Stąd zakładam, że użytkowość amorów i gumy nad amorem dobiegła końca, ale jeszcze pojadę na inne trzepaki i dac znac, co i jak. Pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przegub tak specyficznie stuka( puka ) przy pełnym skręcie jak się już kończy ...

O ile się orientuję to w samochodzie skręca się przednie koła i jakoś nie mogę sobie wyobrazić stukania tylnego przegubu na skręconych kołach :D

 

Koronka ABS zahaczając o czujnik ( który jest plastikowy z rdzeniem metalowym ) jeśli w ogóle wydaje jakiś dźwięk ( a prędzej tarcia niż stukania ) to nie wiem czy podczas pracy silnika i ogólnie jazdy nawet nietoperz by to usłysza

Koronka ABS jest w formie drabinki i zahaczanie czujnika słychać bardzo dobrze. Przytarty czujnik ma czoło zaokrąglone do kształtu koronki i w chwili zetknięcia z drabinką koronki lekko się wygina, zahacza jeszcze bardziej i słychać wyraźne puknięcie lub szereg puknięć - zależy o ile "szczebelków drabinki" zahaczy. Jeżeli jedzie się szybciej to całość "zlewa" się w jeden odgłos. Odgłos pracy silnika nieszczególnie przeszkadza, bo silnik jest z przodu a opisywane odgłosy dochodzą z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam sparciają tą niby osłonę z pianki na amorze,
zakładam, że użytkowość amorów i gumy nad amorem dobiegła końca

Te pianki to nie osłony tylko odboje, ich zużycie nie świadczy o stanie amortyzatorów, tylko o stanie sprężyn. U mnie też były sparciałe i przy dokładnych oględzinach na podnośniku okazało się że obie sprężyny nie mają jednego, tego najmniejszego skrajnego zwoju, jedna u góry, a druga u dołu. Trzeba się dobrze przyjrzeć bo na pierwszy rzut oka nie widać ubytku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile się orientuję to w samochodzie skręca się przednie koła i jakoś nie mogę sobie wyobrazić stukania tylnego przegubu na skręconych kołach :D

 

Łooo w mordę ;) .. tak się zafixowałem na mojej ( gdzie mi to puka z lewej z przodu ) że nie doczytałem że to TYŁ .. sorry ;) mea kulpa :mrgreen:


Co do czujnika to kurcze .. nie wiem .. u mnie w tej LCI przydarta była i lewa tył i prawa ... czujniki dość mocno wytarte >> widać rdzeń >> i nic ale to nic na prawdę nie stukało ani nie tarło .. :/ ... ale jak widać różne są objawy ;) ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.