Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie!


Od paru dni zmagam się z błędami w moim BWM... Sprawa zaczęła się gdy nagle na desce rozdzielczej zaświeciły się kontrolki ABS-Trakcja-ciśnienie opon które po jakimś czasie gasły i znowu się zapalały, w tej chwili wyłączyłem silnik i uruchomiłem ponownie błędy przestały się wyświetlać na jakiś czas.


W tym czasie postanowiłem wymienić pierścienie ABS na przegubach ponieważ były bardzo mocno skorodowane i napęczniały. (Brak Rezultatów) :mad2:


Wymieniłem też czujnik zużycia przednich klocków i nie da się usunąć błędu.


Dodam iż w momencie pojawienia się tych błędów, wskazówki prędkościomierza oraz spalania wariowały i w dodatku wyłączały się wycieraczki oraz nie dało się załączyć kierunkowskazu. :duh:




Posiadam nowy akumulator który ma ok 2 miesiące.


Podaje listę kodów błędów jakie mi się wyświetlają: :cry2:


D373 - Brak komunikatu (centrum sterowania kolumny kierownicy 0xC8, 0xC9), adresat DSC, nadawca SZL/LWS (dsc_87) Układ przeciwpoślizgowy DSCMK60,

5D97 - Jednostka sterownania, zasilanie czujnika DSC (nieciągły),

5DF7 - ABS/DSC napięcie za wysokie,

5E40 - ABS-DSC: Kąt skrętu niewiarygodny,

5DE0 - DSC: Zużycie klocków hamulcowych: Wiarygodność przedniej osi

5DB2 - DSC: Czujnik prędkości obrotowej koła: Koło impulsowe, tył lewa strona


A3B2 - Komunikat (status zacisków, 0x130) błędny, nadajnik KOMBI, odbiornik CAS,

4A27 - DDE: Inteligentny czujnik akumulatora, komunikacja,

49F2 - Błędny komunikat (prędkość, 0xCE), odbiornik DDE, nadajnik DSC,

4660 -DDE: Napięcie zasilające

3F62 - DDE: Sygnał prędkości jazdy przez magistralę CAN,

4A07 - DDE: Alternator, brak komunikacji przez BSD

4BB0 - DDE: Napięcie zasilania przepływomierza masowego

Opublikowano

Posiadam nowy akumulator który ma ok 2 miesiące.

 

Wymiana akumulatora była kodowana? Wymieniałeś na taką samą pojemność?

 

5DB2 - DSC: Czujnik prędkości obrotowej koła: Koło impulsowe, tył lewa strona

 

Jeśli koronki spuchły, czujniki abs zostały przetarte.


 

4A27 - DDE: Inteligentny czujnik akumulatora, komunikacja,

4A07 - DDE: Alternator, brak komunikacji przez BSD

 

Zacząłbym od tego. Klema IBS i regulator napięcia na alternatorze do sprawdzenia.

Opublikowano
Wymiana akumulatora była kodowana? Wymieniałeś na taką samą pojemność?

 

Akumulator ma pojemność o 5Ah większą, kodowałem go ale może poszło nie tak i jutro spróbuje ponownie.

 

Jeśli koronki spuchły, czujniki abs zostały przetarte.

 

Lewy czujnik jest lekko przetarty i widać kawałek elektromagnesu


 

Zacząłbym od tego. Klema IBS i regulator napięcia na alternatorze do sprawdzenia.

 

Jak sprawdzić Kleme IBS ? dodam że klema minusowa jest bez czujnika a na plusie jest rozdzielacz prądowy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czujnik do wymiany w pierwszej kolejności a co dalej to się zobaczy.


W trakcie diagnostyki komputerowej można łatwo sprawdzić który czujnik szwankuje.

3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przecież nawet podane jest w tych błędach : tył lewa strona . Druga sprawa że DSC się wyłącza bo za wysokie napięcie jest . Można po kolei odpinać wtyczki od IBS , alternatora . Nie jestem pewien czy na tej samej magistrali wisi moduł świec .
Opublikowano

Panowie czujnik już mam nowy jutro będę wymieniał w lewym tylnym kole.



A co do wysokiego napięcia z odczytów, zrobiłem pomiar woltomierzem jakie jest ładowanie wszystko było dobrze do pewnego czasu podawane napięcie wynosiło 14,2V , gdy jednak trzymałem na obrotach 3,5k , ok raz na pół minuty zauważyłem skok napięcia na mierniku w wysokości 17V-19V.


Alternator wykręcony z silnika, jutro zawiozę go do warsztatu elektromechaniki , zrobią kompleksowy remont alternatora bo nawet już komutator na wirniku ma duży rowek.


Dodam że przy skoku napięcia , wariował licznik i kontrolki z ABS/DSC. :mad2:


Zregeneruje Alternator, wymienię czujnik ABS w lewym tylnym kole i dam znać jakie będą tego rezultaty, moim zdaniem powinno być wszystko w porządku. :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie bedzie. Jesli masz starty czujnik to zalozenie nowego tylko go zniszczy po paru kilometrach. Musisz wymienic koronke na polosi i wtedy nowy czujnik.
Opublikowano
Nie bedzie. Jesli masz starty czujnik to zalozenie nowego tylko go zniszczy po paru kilometrach. Musisz wymienic koronke na polosi i wtedy nowy czujnik.

 


Koronke już wymieniłem na nowe ;) wyżej napisałem

Opublikowano

99% Błędów zniknęło , naprawa alternatora i czujnika ABS opanowała sytuacje.



Pozostał 1 błąd mianowicie 4A27 - Inteligentny czujnik akumulatora (Layer_DIBS1) , Gdzie mam dalej szukać problemu ? :mad2:

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam mam problem bo miga mi kontrolka od kontroli trakcji i po podpięciu do komputera pokazuje że zbyt duże napięcie w układzie abs w czym może być problem?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.