Skocz do zawartości

E46 Coupe - Stały problem z ogromnymi wibracjami


kolopn

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,


Jako że jest to mój pierwszy post, wypadałoby się przedstawić. Jestem Marcin i posiadam swoje E46 od zeszłego roku. Szukałem auta w miarę bezawaryjnego, zrobiliśmy w rok ponad 55 tysięcy kilometrów.


Po temacie większość stwierdzi, że nie czytałem forum. Jest zupełnie inaczej, bardzo wzbraniałem się przed poruszeniem tego wątku, bo temat wiele razy był podejmowany i kilka rozwiązań było podanych, lecz żadne u mnie nie zadziałało. Jestem od krok sprzedaży tego samochodu, właśnie ze względu na wibracje które już doprowadzają mnie do jasnej gorączki.


Do meritum: Temat przedstawia się następująco. Od około 120km/h auto wpada w bardzo duże wibracje, czuję je szczególnie na pedałach oraz plecach. Generalnie na teraz staram się nie przekraczać tej prędkości, gdyż rezonans w który wpada auto jest taki, że pół auta dudni. Wibracje pojawiają się również przy ostrym przyspieszaniu, oraz przy deakceleracji z wyższych prędkości, również auto dudni. Plus mam "bicie" na kierownicy - dokładnie takie jak się tarcze pokrzywią, przy prędkości około 80 do 100km/h, potem bije lecz trochę mniej.


Oto co wymieniłem do tej pory co mogło mieć związek z wibracjami:

1. Tuleje tylnego wózka (sanek),

2. Tuleje dyferencjału,

3. Tuleje tylnych wahaczy,

4. Podpora wału,

5. Łącznik elastyczny wału,

6. Wieszaki wydechu,

7. Poduszki skrzyni biegów,

8. Wahacze przednie,

9. Tylne tuleje przednich wahaczy,

10. Zawieszenie gwintowane przód tył,

11. Łączniki stabilizatora tylne,

12. Łączniki stabilizatora przednie,

13. Piasty przednie,

14. Tarcze i klocki przednie,

15. Regeneracja przednich zacisków,

16. Wymiana przewodów hamulcowych wszystkich,

17. Górne mocowania kolumn przednich,

18. Kasowanie luzu na przekładni kierowniczej - same drążki bez jakiegokolwiek luzu,

19. Koła - OEM Styling 67 z M3,

20. Opony przód tył - 225/255

21. Mocowania metalowych osłon termoizolujących wydechu,

22. Łącznik elastyczny kolumny kierowniczej

23. Tylne szczęki,

24. Tylne tarcze i klocki,


Jak widać powyżej, wymieniłem całe zawieszenie (Auto prowadzi się jak po sznurku, wyważyłem samochód na 50/50 i ustawiłem setup zawieszenia, jeździ bajecznie jeśli chodzi o zakręty) i 3/4 układu napędowego, a wibracje jak były tak są. Koła przekładane, ciągle to samo. Jedyne co mi przychodzi na myśl to wyważenie wału napędowego, bo tego jeszcze nie robiłem (wał składany na fabryczne kropki, 15 razy sprawdzałem czy na pewno trafiłem). Co do bicia na kierownicy to podejrzewam samą przekładnię, lecz czy dawałaby ona objawy tylko przy wybranych prędkościach?


Z góry dziękuję wszystkim za odpowiedź


Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat rzeka....u mnie we Fordzie mk4 za wibracje odpowiedzialne były opony (nagle zaczęły wibrować, choć wyważenie oki). Zmiana na nowe i po problemie. Zegarek automatyczny mogłem sobie ładować od wibracji kiery na autostradzie. Z kolei w moje e46 wymieniłem łącznik elastyczny wału bo miałem małe wibracje i buczenie między 90-120km/h. Wymieniłem na Febi i..... było jeszcze gorzej. Pytanie zatem na co wymieniałeś bo bmw kocha ori, lemfordery, meyle itp. Nie twierdze, że to coś z powyższych, ale czasami jeśli chodzi o wszelkie łączniki, gumy to wymiana nie oznacza załatwienia problemu...niemniej jednak szacun bo widać, że dobrze podchodzisz do auta, spora robota wykonana :cool2: Wyważenie wału...wydaje się też dobry trop. Dyfer, półosie w jakim stanie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :wink: Wyznaję zasadę, że jak coś robić to porządnie. Generalnie auto służy mi do jazdy głównie autostradowej oraz czasem wypad na tor, dlatego staram się montować markowe części - czyli Lemforder czy Meyle. Dziś wyważyłem na nowo koła, przednie potrzebowały lekkiej korekty. Jednakże problem pozostał. Dyferencjał ściągałem wraz z półosiami przy wymianie tulei dyfra i tam wszystko wydaje się być okej. W przyszłym tygodniu postaram się wyważyć ten nieszczęsny wał napędowy i mam nadzieję, że to rozwiąże problem. Być może któryś krzyżak ma luz, którego nie wyłapałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisujesz wibracje zależne od prędkości. Piszesz, że od 120 km/h więc dla mnie to problem z kołami, felgi bądź opony. Tym bardziej jeśli mówisz, że wibracje są na kierownicy to raczej na pewno od kół przednich. Wibracje odczuwalne na fotelu, podłodze, całej budzie, to koła tylne.

Źle wyważony wał wibruje już przy niższych prędkościach.


Zastanawia mnie jakie tuleje założyłeś, bo jeśli nie ori lub chociaż Lemforder to może potęgować wibracje, jeśli tuleje są zbyt twarde, będzie przenosić rezonans a nie go tłumić.


Felgi są nowe czy używane? Opony nówki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuleje mam poliuretanowe w zawieszeniu. Na wózku normalne. Od kół wibracje raczej nie będą, ze względu na to że to trzeci komplet na którym są takie objawy - OEM 17", nowe 18" i teraz OEM 18" na każdych jest dokładnie ten sam objaw.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyważasz zawsze u tej samej osoby? Może trzeba zmienić warsztat.


Ewentualnie dyferencjał. Jak jeździsz po torze to podejrzewam, że łatwego życia nie ma :8) . Mi kiedyś strzelił przy 160 km/h na autostradzie, dobrze że kół nie zablokowało :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyważałem łącznie w 4 miejscach, także to bym wykluczył :D Generalnie wymieniam na dniach będę montował naprawiony wał, wraz z nową podporą Meyle i zobaczymy co będzie. Też myślałem o dyfrze, jak nie wał to jeszcze to zostaje. Wymienię jeszcze w nim olej przy okazji montażu wału to może to też coś pomoże.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawiony wał tzn? Krzyżak wymieniony? Jakby to krzyżak tak drgał to wydaje mi się, żebyś miał rozerwaną podporę bo jest ona najbardziej delikatnym elementem wału napędowego. Ale kto tam wie. Daj znać jaki efekt będzie po wymiane tego wału bo sam jestem ciekawy.


(o podporze Meyle słyszałem negatywne opinie, to łożysko buczało, bądź wtedy się dopiero wibracje zaczynały... guma podpory Meyle ponoć bardzo twarda i nie amortyzuje drgań wału)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podpora wału załóż firmy swag. Jakiej firmy zakładałem przednie piasty. Sprawdzałaś bicie?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest 70% sukcesu. Wał zamontowany, zupełnie inne auto. Brak wibracji nawet przy wyższych prędkościach, które najbardziej mi dokuczały, bo człowiek własnych myśli nie słyszał przez dudnienie. Krzyżak od strony dyferencjału był rozsypany. Jak zdjąłem wał to krzyżak miał luz, jak poruszyłem nim do skrajnego położenia to się zaklinował. Także jeden problem z głowy. Dalej tylko martwi mnie to bicie kierownicy przy wybranych prędkościach. Piasty Meyle, bicie sprawdzone. Generalnie mam wrażenie, że jak podniosę auto to nie potrzebuję zbyt dużej siły w rękach, aby skręcić kołem łapiąc za nie. Podejrzewam, że przekładnia pada i od tego to bicie, które zresztą występowało też wcześniej na poprzednich piastach i tarczach. To przednie zawieszenie jest prymitywnie proste, dlatego podejrzewam tutaj tylko przekładnię kierowniczą.


PS. Dziękuję Wam serdecznie za wszelką pomoc w temacie! :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, że to ogarnąłeś bo odpocznie łożysko wałka atakującego w dyfrze.

Idzie kupić taki krzyżak? Czy Ci jakaś firma kompleksowo naprawiała wał?


Co do tej przekładni, czy auto myszkuje przy większych prędkościach, na autostradzie np.? Tak sobie myślę, że musiałby być odczuwalny luz na przekładni żeby robiła takie drganie. Przy jakich prędkościach drga kierownica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem z tą podporą z Meyle, taką już wcześniej kupiłem :) Wszystko na razie chodzi bardzo dobrze. Wał oddawałem firmie. Generalnie krzyżak możesz zakupić sam i sam go wymienić, jednakże po tej operacji należy wał wyważyć tak czy inaczej. Jakby nie było jest to dość spora masa wirująca i bez wyważenia można się przekonać co znaczy moment bezwładności :D


Co do bicia, występuje ono tak skokowo - 70-90 km/h, a potem powyżej 140 km/h. Auto przy wyższych prędkościach - a poruszam się 70% po ekspresówkach i autostradach ma taką dziwną tendencję do ściągania, nie nazwałbym tego myszkowaniem. Trzymam kierownicę prosto, a on czasem sobie lekko skręci. Plus, czasem jeszcze odczuwam takie "pulsowanie", czy lekkie bicie kierownicy podczas skrętów z większej prędkości. Zakupiłem drugą przekładnię na podmiankę w lepszym stanie i zobaczymy czy pomoże, jednak to musi chwilę poczekać bo za jednym zamachem chcę zrobić uszczelkę miski olejowej, a wtedy też z przekładnią będzie mi wygodniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem został całkowicie rozwiązany. Problemem nie była przekładnia, a opony przednie. Zwróciłem na nie uwagę, gdy auto stało trochę dłużej i wibracje zaczęły się już od 50km/h, a potem po kilkunastu kilometrach znów przeniosły się w okolice 80 km/h. Wrzuciłem koła do innego wulkanizatora, okazało się że opona nie jest okrągła, a w jednym miejscu biła (nie flat-spot, czy bąbel). W każdym razie, szkoda bo opony w zeszłym roku kupowane. Wymieniłem parę z przodu i wibracje jak ręką odjął. Szkoda tylko, że żaden wcześniej wulkanizator nie zobaczył tego bicia. Dzięki wszystkim za pomoc, temat do zamknięcia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie uroki diagnozowania, wymieniasz poszczegolne czesci albo mechanik je sprawdza i okazuje ze sie nowe czesci maja wade albo mechanik czy jak w tym przypadku wulkanizator nie sprawdzi dokladnie i zamiast wyeliminowac problem wymieniasz po kolei elementy dalej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.