Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema.


W końcu trochę czasu znalazłem...


Sprawdziłem kolejny raz układ świec żarowych. Świece... Sterownik... Wiązka - wszystko OK. Po odpaleniu zimnego silnika w okolicach 0*C świece się grzeją do czerwoności w dosłownie 2 sekundy (miałem 4 świece w głowicy i kolejne 4 w fajkach). Test odpalenia silnika na max zagrzanych świecach (zasymulowalem mu - 40*C) poprawia pracę i rzuca silnikiem mniej ale jednak nadal.


Idąc za ciosem zrobilem pomiar kompresji silnika:

1cyl - 27.5b

2cyl - 28b

3cyl - 27.5b

4cyl - 28b


Uwzględniając błąd pomiarowy jest idealnie równo.


Wyciągnąłem wtryskiwacze :mrgreen: Jutro zawożę na stół probierczy.


Ciekawostka..... W aucie jest 14 letni oryginalny akumulator BMW :norty:


Jak coś znajdę to dam znać.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Wtryskiwacze kaput..... Zacinają się.... Wszystkie 4. Przelot raczej prawdziwy 190k km.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

Tak... W piątek złożyłem auto a wczoraj rano była próba odpalenia na zimno przy - 1*C na dworze.


Auto odpala poprawnie :mrgreen:


Wtryskiwacze dostały nowe rozpylacze :cool2: Teraz mam wrażenie że silnik pracuje dużo ciszej niz wcześniej. Odpala bardzo szybko i praca na jalowych jest bardzo rowna choć wcześniej też nie można było powiedzieć że jakoś specjalnie falował. Korekty na wtryskiwaczach z najgorszej +1 spadły do okolic od - 0.5 do +0.5 więc też widać poprawę.


Przy okazji wyczyściłem kolektor ssący (swoją drogą... Kanalik do map sensora był prawie zatkany :duh:) wyczyściłem EGR oraz kanały ssące w pokrywie zaworów. SYFU co nie miara. W swojej E60 nie mam EGR i bardzo się z tego ciesze :oops: Przynajmniej czysto :D


Pozdro.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
U mnie problem jest nadal miałem sprawdzane wtryski na maszynie i są ok.(dwa mają jakąś odchyłke bardzo małą przy pełnym obciążeniu ale otrzymałem informację że można jeszcze śmiało na nich jeździć)Dzisiaj odpaliłem auto po nocy stania -4 a .kontrolka od świec wogóle się nie zapaliła.Świece beru sterownik po regeneracji,żadnych błędów a silnikiem trzęsie jak cholera
Opublikowano
Tak... W piątek złożyłem auto a wczoraj rano była próba odpalenia na zimno przy - 1*C na dworze.


Auto odpala poprawnie :mrgreen:


Wtryskiwacze dostały nowe rozpylacze :cool2: Teraz mam wrażenie że silnik pracuje dużo ciszej niz wcześniej. Odpala bardzo szybko i praca na jalowych jest bardzo rowna choć wcześniej też nie można było powiedzieć że jakoś specjalnie falował. Korekty na wtryskiwaczach z najgorszej +1 spadły do okolic od - 0.5 do +0.5 więc też widać poprawę.


Przy okazji wyczyściłem kolektor ssący (swoją drogą... Kanalik do map sensora był prawie zatkany :duh:) wyczyściłem EGR oraz kanały ssące w pokrywie zaworów. SYFU co nie miara. W swojej E60 nie mam EGR i bardzo się z tego ciesze :oops: Przynajmniej czysto :D


Pozdro.

mnichu daj znac po kilku tygodniach czy problem ustąpił definitywnie


ja regenerowałem wtryski ale problem nie ustąpił , prawdę mówiąc to żałuje tej regeneracji nawet kodów ima nie dostałem a wtryski przypisane były jako XXXXXX

Opublikowano
Ja jestem po wymianie rozrządu i jak to Bracia powiedzieli przyjechałem na ostatni moment, bo poprzedni właściciel chyba bardzo lubił części z dalekiego wschodu :shock: okazało się też ze jest błąd czujnika ciśnienia paliwa, wiec przy okazji to też zrobiłem i auto zaczęło lepiej pracować po odpaleniu :D ostatnio auto stało 3 dni a było -12°C i rano odpaliło od strzała, bez grzania świec. Wciąż lekko falują obroty ale poprawa jest odczuwalna.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Tak się zastanawiam, bo miałem rok temu ten sam problem, po odpaleniu nierówna praca, rzucanie silnikiem, niebieski dym a w tym roku przy -20 i kompletnie nic mu się nie dzieje. Nie wymieniałem żadnych świec, sterowników, wtrysków, właściwie nic co miało wpływ na pracę silnika. Może paliwo, a może poczekajcie aż samo przejdzie :lol:


Kurde, pisałem już podobny post miesiąc temu, srka :)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

U mnie do tej pory wszystko gra i buczy


Kompresja... Świece... Układ wtryskowy i musi działać :cool2:

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • 1 rok później...
Opublikowano

Dobra mały serwis dostał silnik ciekło na grocie od chłodnicy i elektrycznej pompki wody przy okazji nowy kabel zasilający przekaźnik plus 4 świece i okrągłe uszczelki do kolektora (kolektor miał być z 318d ale po porownaniu otworów fizycznie okazało się ze z 318d jest bardziej restrykcyjny zostałem z orginalem z korkami) jak zwykle rzuca przez 2-3sek. poniżej 5º jak zwykle pali ze strzała czy z dobrymi świecami czy nie, zrobiłem test przelewowy proszę o opinie

https://files.fm/thumb.php?i=c4f8nwqsy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.