Skocz do zawartości

Rzucanie silnikiem przy odpalaniu poniżej 5 stopni m


Hubert333

Rekomendowane odpowiedzi

Siema.


W końcu trochę czasu znalazłem...


Sprawdziłem kolejny raz układ świec żarowych. Świece... Sterownik... Wiązka - wszystko OK. Po odpaleniu zimnego silnika w okolicach 0*C świece się grzeją do czerwoności w dosłownie 2 sekundy (miałem 4 świece w głowicy i kolejne 4 w fajkach). Test odpalenia silnika na max zagrzanych świecach (zasymulowalem mu - 40*C) poprawia pracę i rzuca silnikiem mniej ale jednak nadal.


Idąc za ciosem zrobilem pomiar kompresji silnika:

1cyl - 27.5b

2cyl - 28b

3cyl - 27.5b

4cyl - 28b


Uwzględniając błąd pomiarowy jest idealnie równo.


Wyciągnąłem wtryskiwacze :mrgreen: Jutro zawożę na stół probierczy.


Ciekawostka..... W aucie jest 14 letni oryginalny akumulator BMW :norty:


Jak coś znajdę to dam znać.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Tak... W piątek złożyłem auto a wczoraj rano była próba odpalenia na zimno przy - 1*C na dworze.


Auto odpala poprawnie :mrgreen:


Wtryskiwacze dostały nowe rozpylacze :cool2: Teraz mam wrażenie że silnik pracuje dużo ciszej niz wcześniej. Odpala bardzo szybko i praca na jalowych jest bardzo rowna choć wcześniej też nie można było powiedzieć że jakoś specjalnie falował. Korekty na wtryskiwaczach z najgorszej +1 spadły do okolic od - 0.5 do +0.5 więc też widać poprawę.


Przy okazji wyczyściłem kolektor ssący (swoją drogą... Kanalik do map sensora był prawie zatkany :duh:) wyczyściłem EGR oraz kanały ssące w pokrywie zaworów. SYFU co nie miara. W swojej E60 nie mam EGR i bardzo się z tego ciesze :oops: Przynajmniej czysto :D


Pozdro.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie problem jest nadal miałem sprawdzane wtryski na maszynie i są ok.(dwa mają jakąś odchyłke bardzo małą przy pełnym obciążeniu ale otrzymałem informację że można jeszcze śmiało na nich jeździć)Dzisiaj odpaliłem auto po nocy stania -4 a .kontrolka od świec wogóle się nie zapaliła.Świece beru sterownik po regeneracji,żadnych błędów a silnikiem trzęsie jak cholera
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak... W piątek złożyłem auto a wczoraj rano była próba odpalenia na zimno przy - 1*C na dworze.


Auto odpala poprawnie :mrgreen:


Wtryskiwacze dostały nowe rozpylacze :cool2: Teraz mam wrażenie że silnik pracuje dużo ciszej niz wcześniej. Odpala bardzo szybko i praca na jalowych jest bardzo rowna choć wcześniej też nie można było powiedzieć że jakoś specjalnie falował. Korekty na wtryskiwaczach z najgorszej +1 spadły do okolic od - 0.5 do +0.5 więc też widać poprawę.


Przy okazji wyczyściłem kolektor ssący (swoją drogą... Kanalik do map sensora był prawie zatkany :duh:) wyczyściłem EGR oraz kanały ssące w pokrywie zaworów. SYFU co nie miara. W swojej E60 nie mam EGR i bardzo się z tego ciesze :oops: Przynajmniej czysto :D


Pozdro.

mnichu daj znac po kilku tygodniach czy problem ustąpił definitywnie


ja regenerowałem wtryski ale problem nie ustąpił , prawdę mówiąc to żałuje tej regeneracji nawet kodów ima nie dostałem a wtryski przypisane były jako XXXXXX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem po wymianie rozrządu i jak to Bracia powiedzieli przyjechałem na ostatni moment, bo poprzedni właściciel chyba bardzo lubił części z dalekiego wschodu :shock: okazało się też ze jest błąd czujnika ciśnienia paliwa, wiec przy okazji to też zrobiłem i auto zaczęło lepiej pracować po odpaleniu :D ostatnio auto stało 3 dni a było -12°C i rano odpaliło od strzała, bez grzania świec. Wciąż lekko falują obroty ale poprawa jest odczuwalna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Tak się zastanawiam, bo miałem rok temu ten sam problem, po odpaleniu nierówna praca, rzucanie silnikiem, niebieski dym a w tym roku przy -20 i kompletnie nic mu się nie dzieje. Nie wymieniałem żadnych świec, sterowników, wtrysków, właściwie nic co miało wpływ na pracę silnika. Może paliwo, a może poczekajcie aż samo przejdzie :lol:


Kurde, pisałem już podobny post miesiąc temu, srka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Dobra mały serwis dostał silnik ciekło na grocie od chłodnicy i elektrycznej pompki wody przy okazji nowy kabel zasilający przekaźnik plus 4 świece i okrągłe uszczelki do kolektora (kolektor miał być z 318d ale po porownaniu otworów fizycznie okazało się ze z 318d jest bardziej restrykcyjny zostałem z orginalem z korkami) jak zwykle rzuca przez 2-3sek. poniżej 5º jak zwykle pali ze strzała czy z dobrymi świecami czy nie, zrobiłem test przelewowy proszę o opinie

https://files.fm/thumb.php?i=c4f8nwqsy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.