Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.


Borykam się z temat szarpania, przerywania podczas przyspieszania od dłuższego czasu. Przeczytałem kilka tematów dotyczących tego silnika i problemów z nim związanych jednakże mam pewne objawy i pytania o które chciałbym zapytać.

Samochód szarpie w dolnym zakresie tj. od 1200 - 2500 tys. obrotów. Czasami ma laga miedzy 3 - 4 tys. obrotów i nie chce jechać mimo wciśniętego do końca gazu, na to pomaga odpuszczenie gazu i ponowne go wciśnięcie.

Po wciśnięciu sprzęgła słychać ze zaczyna się dławić a obroty zaczynają falować - dzieje się to tylko na ciepłym / rozgrzanym silniku. Na zimnym problem nie występuje.

Rownież gdy trzymam wciśnięte sprzęgło i dodaje gazu czuć wibracje a obroty poszarpują.

Generalnie odczuwam spadki mocy które raz są, raz ich nie ma a brak jakichkolwiek błędów nie pomaga mi w diagnozie.


Do tej pory zostało wymienione:

- świece,

- odma z wężami,

- obie DISY (mała i duża)

- czujniki walków rozrządu (dolotowy i wydechowy OEM BMW),

- przeczyszczony MAF sensor,

- przeczyszczone elektrozawory VANOS + nowe uszczelki,

- przeczyszczone filtry VANOS (non return valves),

- sprawdzone cewki (sprawdzone omomierzem pokazują dobre wartości jednak nie wiem czy to dobry test, rownież każda odpinana po kolei wpływa na pracę silnika ale bez żadnego błędu zapisanego do DME),

- kasowane adaptacje, uczony valvetronic (czasem pomagało na dzień, dwa).


Zastanawiam się nad parametrami które znalazłem w INPA pod nazwami : Adaptation camshaft inlet oraz Adaptation camshaft outlet - wychodzą one na czerwone pole, załączam screenshot jak to wygląda.

Chciałbym dopytać was co one konkretnie oznaczają i jakie części za te parametry odpowiadają i ewentualnie jak to skorygować / naprawić.

Przymierzam się do wymiany cewek licząc że to jest przyczyną moich problemów ale chętnie wysłucham jakiś wskazówek co można jeszcze ewentualnie sprawdzić i na co zwrócić uwagę.


IMG-0738.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moim zdaniem problem z vanosem (koła) albo przestawionym/rozciągniętym rozrządem.

Zamień jeszcze solenoidy vanos miejscami i zobacz czy te parametry ze screena się zmienią.

Cewek nie wymieniaj, szkoda kasy.

Opublikowano
Moim zdaniem problem z vanosem (koła) albo przestawionym/rozciągniętym rozrządem.

Zamień jeszcze solenoidy vanos miejscami i zobacz czy te parametry ze screena się zmienią.

Cewek nie wymieniaj, szkoda kasy.

 

Dzięki za sugestię Saico, sprawdzę to.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Moim zdaniem jest problem z kołami vanosa lub z rozrządem.

Adaptacje powinny być jak najbliżej zera, czerwone pole to już dziura w przyspieszeniu. Spróbuj usunąć adaptacje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.