Skocz do zawartości

E46 320d Problem z zaworem egr


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Hej, wczoraj wyciągałem alternator bez kanału pacjent E46 320d M47 także wszystko musiałem minąć górą, po odłączałem przewody, przy okazji wyczyściłem egr i od razu po odpaleniu ukazał się błąd którego nie jestem w stanie ani rozkodować ani zrozumieć. Ewentualnie jeszcze pytanie czy ktoś ma może schemat bądź zdjęcie gdzie idzie rurka od gruszki egr, być może pozamieniałem podciśnienia a nie mam pojęcia co gdzie powinno iść gdyż autko mam tydzień czasu.


------------------------------------------------------------- RESULT: 2 error in error memory ! -------------------------------------------------------------

4501 4501 (0401) Abgasrueckfuehr-Regelung

P0401 Abgasrückführung (Bank 1) - zu geringer Durchsatz erkannt

Error counter: 11

Logistic counter: 40

1. Umweltsatz

Mileage 293540 km

mittlere Motordrehzahl 827.47 rpm

Kühlmitteltemperatur 52.13 deg C

maximaler Raildruck der letzten 10ms 315.08 bar

Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 8.66 mg/cyc

angesaugte Luftmasse pro Zylinder 535.64 mg/Hub

Ladedruckwert 1004.30 hPa

linearisierter APP1 0.00 %

Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 0.00 %

Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 69.32 %

Atmosphärendruck 994.46 hPa

2. Umweltsatz

Mileage 293540 km

mittlere Motordrehzahl 1710.11 rpm

Kühlmitteltemperatur 71.21 deg C

maximaler Raildruck der letzten 10ms 519.89 bar

Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 4.33 mg/cyc

angesaugte Luftmasse pro Zylinder 598.65 mg/Hub

Ladedruckwert 1122.46 hPa

linearisierter APP1 3.94 %

Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 0.00 %

Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 61.44 %

Atmosphärendruck 984.61 hPa

Signal oder Wert unterhalb Schwelle

Testbedingungen erfuellt

Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert

Fehler wuerde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Error code: 45 01 A2 06 04 01 0B 28 72 AA 1E 66 28 16 55 66

00 00 58 65 72 AA 3E 79 42 0B 5F 72 05 00 4E 64

-------------------------------------------------------------

4212 4212 Gluehkerze Zylinder 1

Error counter: 2

Logistic counter: 40

1. Umweltsatz

Mileage 293540 km

mittlere Motordrehzahl 827.47 rpm

Kühlmitteltemperatur 42.09 deg C

maximaler Raildruck der letzten 10ms 307.21 bar

Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 7.88 mg/cyc

angesaugte Luftmasse pro Zylinder 541.94 mg/Hub

Ladedruckwert 984.61 hPa

linearisierter APP1 0.00 %

Batteriespannung 11404.84 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Zustand der Glühanzeige 0.00 -

2. Umweltsatz

Mileage 293540 km

mittlere Motordrehzahl 827.47 rpm

Kühlmitteltemperatur 49.12 deg C

maximaler Raildruck der letzten 10ms 315.08 bar

Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 10.24 mg/cyc

angesaugte Luftmasse pro Zylinder 510.43 mg/Hub

Ladedruckwert 984.61 hPa

linearisierter APP1 0.00 %

Batteriespannung 14011.66 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Zustand der Glühanzeige 0.00 -

kein Signal oder Wert

Testbedingungen erfuellt

Fehler bisher nicht aufgetreten

Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Error code: 42 12 04 06 00 00 02 28 72 AA 1E 5C 27 14 56 64

00 46 00 00 72 AA 1E 63 28 1A 51 64 00 56 00 00 =============================================================

Edytowane przez NomadM3
Opublikowano
Błąd 4501 jest od zaworu egr, ten drugi od swiecy żarowej na 1 cyl. Schematy znajdziesz na bmwstore.pl wpisujesz 7 ostatnie cyfry vinu i masz wszytko do swojego auta. Węzyk podcisnienia od gruszki egr idzie od razu do elektrozaworu który znajduje się pod kolektorem ssącym. I popraw tytuł bo zamkną temat
Opublikowano
Błąd 4501 jest od zaworu egr, ten drugi od swiecy żarowej na 1 cyl. Schematy znajdziesz na bmwstore.pl wpisujesz 7 ostatnie cyfry vinu i masz wszytko do swojego auta. Węzyk podcisnienia od gruszki egr idzie od razu do elektrozaworu który znajduje się pod kolektorem ssącym. I popraw tytuł bo zamkną temat

 

Z tego co wyciągnąłem to luźny przewód od egr, a jedynym możliwym miejscem był elektrozawór nad alternatorem z jednym wyjściem na rurkę, więc albo źle zapiąłem te podciśnienia ale jutro jeszcze sprawdzę pod kolektorem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ten zawor ma 2 miejsca na wężyk

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
"Węzyk podcisnienia od gruszki egr idzie od razu do elektrozaworu" zaś z drugiego króćca wężyk idzie do trójnika.
"Redukuje bieg i za zakrętem znikam"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.