Skocz do zawartości

Rozwiązanie problemu: Błędy ASC, EML, przepustnica M52TU


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, jestem tu nowy i zalogowałem się, żeby przedstawić wam możliwe usunięcie problemu z przepustnicą M52TU.

Częsty problem, podczas jazdy zapalają się kontrolki EML, ASC, brak mocy, stan awaryjny silnika 2500k rpm max, wypadanie zapłonu.

Ponadto problemy związane z ciężkim rozruchem rano "skakaniem" silnika na zimno przy lekkim dodawaniu gazu itp. Itd. Spowodowane często są "uszkodzeniem" przepustnicy.

I mnie to dopadło jakiś czas temu, nowa przepustnica 4600PLN... O używkach fora piszą że loteria.

Kupiłem najtańszą możliwą przepustnicę z silnika wyciągniętego z rynsztoka M52TUB20, i zacząłem rozkminiać o co z tym chodzi.

Każdy pisze o uszkodzonych/zabrudzonych potencjometrach i jest nawet temat jak to czyścić ale za bardzo mi się nie spodobał sposób pod tytułem "odkręcasz tą klapke i psikasz WD40 ile wlezie" WD40 jest izolatorem więc nie powinno się go używać do elektroniki.

https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/QJMWqoC_aq7FU8S2BWlXLhLrJJ4zxm

Opis wywlekania przepustnicy sobie daruje, mniej więcej wiadomo o co chodzi.

Przepustnica od strony wtyczki posiada złącze i plastikową obudowę, pod którą jest tylko silniczek krokowy, nie psuje sie, małe szanse aby się tam zacięła przepustnica = nie rozbieramy, ja rozebrałem za pierwszym razem i tylko zostały mi połamane zaczepy...

Interesuje nas strona gdzie mocowana jest linka.

https://zapodaj.net/b211041f1a780.jpg.html

-Odkręcamy nakrętkę (klucz do rur, szczypce Morse'a).

-Zdejmujemy dźwigienkę sprężyny.

-Odkręcamy 6 śrubek TORX i podważamy dekielek potencjometru ale ok 0,5cm, żeby nie dostać sprężyną w ryło.

-Zabezpieczamy cały zestaw małą opaską, drucikiem jak na foto.

https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/eGZKLaGP_P_yggq8SZ8A_DYe3HVvXg

Po zdjęciu ukazuje się nam płytka z przewodami przymocowana na 4 zgrzewy, zgrzewy odciąć nożykiem, i podważyć płytkę małym płaskim wkrętaczkiem przy 4

narożnikach.

https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/m7UyNqat~VsM7mE6JCY4sVOxYQKQ3o

Potencjometry na wierzchu, wszystkie przepustnice które rozbierałem miały potencjometry w podobnym stanie, nie widać przetarć, ścieżki są dość grube, na zdjęciu potencjometry z przepustnicy o przebiegu ok 300 000.

https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/W7czhe5vlvP2xgubAO2uh67DvlX9l7

Czyścimy ścieżki dokładnie miękkim wacikiem i alkoholem izopropylowym.

Z moich obserwacji wynika, że problem nie leży w wycierających się ścieżkach, ale wycierających się "ślizgach, szczotkach" jak zwał tak zwał, które są z dość miękkiego materiału.

Wystarczy dogiąć ślizgi w taki sposób aby stykały się ze ścieżkami potencjometrów z większą siłą. Dogiąłem o ok 1 mm.

https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/41hidPv9N40u5ThgKjfZcrwlRwopgV

Po zabiegu składamy wszystko do kupy, zcięte zgrzewy można potraktować lutownicą lub klejem na gorąco.

Przepustnica po zamontowaniu wymaga wykasowania adaptacji oraz zaadaptowania na nowo (procedury w necie lub jeśli ktoś posiada dostęp do Bosha KTS to już w ogóle bajka).

Po adaptacji wszelkie problemy w moim przypadku zniknęły, silnik lepiej reaguje na gaz, moje 2.8 wróciło do fabrycznych wartości jeżeli chodzi o czas od 0 do 100, na hamowni nie byłem.

Znalazłem przy okazji odpowiedź na jeszcze dwa pytania:

" Czy przepustnica z niebieską naklejką przypasi w zamian za tą z żółtą naklejką? - TAK, PASI"

" Czy przepustnica z M52TUB20 będzie pasowała do 2,5 2,8?" - TAK, pasuje, są identyczne, mam w moim 2.8 teraz tą z rynsztoka od 2.0.

Bierzta ludzie i korzystajta z tego opisu, kosztowało mnie to krew, pot, łzy i 9 dych za przepustnice. Mam nadzieje że komuś się przyda.

Pozdro!!

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Super opis , napewno komuś się przyda . Częsta bolaczka tych silników

Częsta? To przy jakim przebiegu jest zazwyczaj awaria?

Pytam bo u mnie zero problemów a mam nakulane ponad 400k.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Super opis , napewno komuś się przyda . Częsta bolaczka tych silników

Częsta? To przy jakim przebiegu jest zazwyczaj awaria?

Pytam bo u mnie zero problemów a mam nakulane ponad 400k.

 

Bardzo dużo zakładanych jest wątków na ten temat, ta usterka jest tak typowa że scghost na yt zrobił o tym materiał.

  • 3 lata później...
Opublikowano

Wybaczcie odkop ale zaczynam mieć dość już tej przepustnicy w e46 m52tu dziewczyny.. zamówiłem przed chwilą już trzecią sztukę w ciągu dwóch lat, żeby kosztowała 2-3 stówy to mniejsza ale ceny są chore.. Regeneracja jak w temacie nie za bardzo pomaga w tym przypadku, jeśli już to dosłownie na tydzień/dwa/miesiąc. Co można zrobić i z jakimi kosztami się to wiąże żeby pozbyć się problemu? Poza sprzedażą samochodu bo przez tą przepustnicę dziewczyna chce wymienić piękną coupe na też niczego sobie vw scirocco 😅

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zmienić sterownik na ms43, przepustnicę od M54 i pedał gazu.

  • Lubię to 1
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Jest gdzieś może opis co i jak? Czy trzeba coś kodować, wiązkę ciągnąć/przerabiać? Nie widziałem za dużo informacji o takiej modyfikacji

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.