Skocz do zawartości

Pompa wody E46 M43 318i.


Tomek1255

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, poszukuje porady w wyborze pompy wody, temat pewnie wiele razy wałkowany ale... u mnie w ciągu 2 lat 3 wymiana pompy ! Miałem Febi, Dolz i jakiś najtańszy szajs (mechanik polecił). Po raz kolejny czeka mnie wymiana , auto dużo jeździ, 98r nalotu 380 tys km. Jaką markę możecie polecić ? Obecna pompa Dolz niestety po użytkowaniu jakieś niecałe 8 miesięcy zaczyna hałasować ( już dosyć poważnie ) i ma luzy na kole pasowym, po zrzuceniu paska pompa "lala" na lewo i prawo. Z góry dzięki za odpowiedź.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,


Pierwsza liga to HEPU lub nieco tańszy GRAF.

DOLZa mam w M42 już 5 lat i nadal działa bezawaryjnie, dziwna sytuacja z pampami u kolegi, czyżby teraz już całkiem produkowali części z plasteliny?



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
a no i doszedł jeszcze kolejny problem, a w sumie to dwa. 1 to uszczelka pod podstawą filtra oleju ( która była wymieniana na febi na początku roku ) oraz 2 to zerwany gwint w korku spustowym z miski olejowej. W sumie przebieg 380 tys km więc cudów nie ma się co spodziewać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelkę podstawy filtra kup sobie elringa lub victor reinza dodatkowo wymień dwa oringi najlepiej na zielone zaworka zwrotnego.

Co do korka spustowego oleju to są zestawy do naprawy takich gwintów osobiście nie testowałem, ale i tak wolał bym zdemontować miskę oczywiście robota pracochłonna lecz będziemy mieli pewność, że żadne opiłki nie będą nam pływały w oleju.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem pompe wody INA bo inne marki pod zamowienie na przyszly tydzien , zalezalo mi na czasie ale pojawil sie maly problem :| byc moze uzylem zlego papieru sciernego (granutalacja 1000) do oczyszczenia pozostalosci po starej pompie, nowa nie chce wejsc do bloku silnika. Zatrzymuje się na oringu, walczylem 3 godziny i sie podalem bo sie zrobilo ciemno. Czym najlepiej wyczyscic ? Papier ale moze 600 ewentualnie 800 ? A moze kupic oryginalnego oringa ? Bede wdzieczny za odpowiedz .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.