Skocz do zawartości

Tomek1255

Zarejestrowani
  • Postów

    22
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 318 1998

Osiągnięcia Tomek1255

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Temat ogarnięty. Jedynie co mnie ponownie zaskoczyło to wyciągnięty gwint w jednej śrubie trzymającej pompę. Wkleiłem na silikon, następnym razem śrubę zrobię przy następnej wymianie pompy, mam bynajmniej nadzieję , że nie będzie takiej potrzeby.
  2. Kupiłem pompe wody INA bo inne marki pod zamowienie na przyszly tydzien , zalezalo mi na czasie ale pojawil sie maly problem :| byc moze uzylem zlego papieru sciernego (granutalacja 1000) do oczyszczenia pozostalosci po starej pompie, nowa nie chce wejsc do bloku silnika. Zatrzymuje się na oringu, walczylem 3 godziny i sie podalem bo sie zrobilo ciemno. Czym najlepiej wyczyscic ? Papier ale moze 600 ewentualnie 800 ? A moze kupic oryginalnego oringa ? Bede wdzieczny za odpowiedz .
  3. a no i doszedł jeszcze kolejny problem, a w sumie to dwa. 1 to uszczelka pod podstawą filtra oleju ( która była wymieniana na febi na początku roku ) oraz 2 to zerwany gwint w korku spustowym z miski olejowej. W sumie przebieg 380 tys km więc cudów nie ma się co spodziewać.
  4. Na to wychodzi kolego, że z plasteliny... na dodatek zbiorniczek w dniu dzisiejszym pekł a był wymieniany 8 miesięcy temu i kupowałem Meyle. Po prostu ręce opadają :D
  5. Tomek1255

    Pompa wody E46 M43 318i.

    Witam, poszukuje porady w wyborze pompy wody, temat pewnie wiele razy wałkowany ale... u mnie w ciągu 2 lat 3 wymiana pompy ! Miałem Febi, Dolz i jakiś najtańszy szajs (mechanik polecił). Po raz kolejny czeka mnie wymiana , auto dużo jeździ, 98r nalotu 380 tys km. Jaką markę możecie polecić ? Obecna pompa Dolz niestety po użytkowaniu jakieś niecałe 8 miesięcy zaczyna hałasować ( już dosyć poważnie ) i ma luzy na kole pasowym, po zrzuceniu paska pompa "lala" na lewo i prawo. Z góry dzięki za odpowiedź.
  6. Klemy zimne po godzinie jazdy, zauwazyłem w jakim momencie spada ladowanie alternatora. Wystarczy , ze wlacze ogrzewanie tylnej szyby i spada z 13,5 na 12,9/13,1. Juz sam nie wiem co mam z tym fantem zrobic.
  7. Dzisiaj akurat rozmawiałem z elektrykiem od siebie z Poznania, który mi podpowiedział ze alternator Valeo ma to do siebie że na uzwojeniu robi się zwarcie i to nie jest do naprawy. Wymiana regulatora może nic nie pomóc więc chyba skuszę się na jakąś używkę. Jeszcze mam sprawdzić czy klemy od aku nie są "gorące" ale nie wiem co to da ewentualnie co ustali.
  8. Lepiej dac do regeneracji czy kupowac używke na allegro ?
  9. Witam wszystkich w Nowym Roku ! Pojawił się w moim aucie mały problem, zacznę od początku. W ciągu miesiąca zdarzyło mi się 2 razy nie odpalić swojej E46, padał akumulator. Za pierwszym razem padł po umuciu samochodu na myjce, było włączone radio i nawiew. Za drugim razem rano niestety już nie odpaliłem. Od tygodnia wszystko jest niby ok ale... Ładowanie alternatora po odpaleniu auta przy włączonych światłach, radia i nawiewu jest w granicach 14/14,4. Po pełnym nagrzaniu ładowanie wynosi 12,9/13,3 :| Dodam, że miałem wymieniane szczotki w alternatorze i teraz w sumie nie wiem czy mam kupić jakiś używany alternator czy zmienić akumulator na nowy (obecny ma około 6 lat) ?? Miał ktoś z Was podobny problem ??
  10. Dzięki za pomoc, w sobote bede mial chwile czasu wolnego to sie tym zajmie. Wczoraj przed jazda otworzylem maske i pompowalem waz gorny oraz dolny, ku mojemu zdziwieniu gdy zajechalem na parking dotchnalem dolnego weza i byl goracy, temperatura w tescie 7 max 109 i spadala podczas jazdy do 106, jazda w cyklu miejskim.
  11. A czy termostat moze sie nie otwierac przez zapowietrzony uklad ?
  12. Dzisiaj przy temperaturze 111 stopni wentylator sie nie zalaczyl, postanowilem odlaczyc z dolnego weza czujnik i wentylator ruszyl na pelnej parze ale waz byl caly czas chlodny... czy to wina termostatu czy bardziej czujnika ? A moze wiatrak kolejny nawalil ??
  13. Termostat byl wymieniany w grudniu na behr 105stC, mozliwe ze tak szybko padl ??
  14. Nie zdazylem podlaczyc pod kompa, pojawil sie kolejny problem... Przy temperaturze na dworze 25 stopni po wlaczeniu klimy w pewnym momencie temperatura wskoczyla na czerwone pole. Diagnoza: nie wlacza sie wentylator wiec kupilem uzywany. Obecnie przy klimie odrazu sie załącza. Caly czas jezdze na tescie nr 7 i bez klimy temperature jaka lapie wacha się od 105-112 jednak nie zalacza sie wentylator. Waz gorny goracy, dolny lekko cieply, auto odpowietrzone. Ma ktos jakis pomysl bo mi rece zaczynaja powoli opadac ??
  15. W sobote bede mial mozliwosc podpiecia pod komputer, niestety na tygodniu ograniczony czasowo jestem. Istnieje taka mozliwosc ze odma jest uszkodzona i takie cyrki sie dzieja ? Czy raczej problemu szukac w czyms innym ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.