Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Zabralem sie za wymiane tulei plywajacej i przy wciskaniu nowej peklo mi to gniazdo na tuleje w zwrotnicy... jakies wskazowki jak wymienic zwrotnice? Jak przelozyc zapieczona linke recznego? Jak wyjac zapieczony czujnik abs? Jak przelozyc piaste ze starej ? Jak odczepic poloske od strony lozyska ? Z gory dzieki
  • Odpowiedzi 92
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Dobra już poradziłem sobie z tym. Ale nie mogę odkręcić tej nakrętki co trzyma półoś przy kole.. musze odkręcić półośkę przy dyfrze, odkręcić wahacze, amortyzator i dać do mechanika zwrotnice z półośką żeby zdemontował. Ciężko mi będzie odkręcić półoś od strony dyfra?
  • Moderatorzy
Opublikowano
Ale nie możesz odkręcić tej nakrętki, bo nie masz takiego długiego klucza/rury ? Dodam, że najlepiej to robić gdy auto stoi na kole.
Opublikowano
Zalozylem na klucz metrowa rurke i nie idzie nawet na zalozonym kole i postawionym aucie. Zapieczone w cholere.. jestem zmuszony odkrecic polos przy dyfrze. Bedzie problem?
  • Moderatorzy
Opublikowano

No dobra, ale jak Ty nie odkręcisz to myślisz, że w kto inny da radę w imadle to zrobić ? Może zalej naftą na noc lub jakimś odrdzewiaczem. Nie masz pneumata ? Na dokręcanie idzie tam 300 Nm czyli 30 kg na metrze więc nawet jak jest zapieczone to licząc 2x więcej czyli stanąć na metrowej rurce powinno puścić. W E36 odkręcałem z przodu nakrętkę i w tym celu kupiłem pokrętło i nasadkę 3/4 cala.


Półoś od dyfra chyba na torxach jest połączona. Nie wiem, nie zaglądałem, ale raczej z tym nie powinno być problemu.


Szukaj w TIS'ie procedur demontażu poszczególnych elementów. Tam jest to całkiem dobrze opisane.

Opublikowano
Mechanik będzie się z tym męczył i na pewno pneumatem da rade. Ja próbowałem dać przedłużke i pod to kobyłke i metrowy klucz i kolega 130 kg stanał na tym a ja lewarowałem klucz żeby coś ruszło i nakrętka w miejscu stała a kolege zaczęło podnosic .. nie odkręce tego. Spróbuje jutro od strony dyfra i dam znać co dalej. te wszystkie wahacze wystarczy przy zwrotnicy odkręcić i wyjmę już potem zwrotnice bez odkręcania ich tam w głębi?
  • Moderatorzy
Opublikowano

Nie pomogę, bo nie mam doświadczenia w tak poważnych naprawach, ale skoro już idziesz tak szeroko to może warto cały tył rozmontować, powymieniać co trzeba, zakonserwować, bo i tak geometria do zrobienia.


Tak w ogóle to dlaczego rozsadziło zwrotnicę ? Przecież tulejka powinna być taka sama...

Opublikowano

chyba dlatego że krzywo wciskałem bo robiłem to bez demontażu wahacza, odpiałem tylko od strony koła, łomem nagiałem, złapałem żabką i o.

nowa już wsadzona i siedzi jak należy, ale najgorsze przede mna

pn4tQVhtj

Opublikowano
Już prawie wszystko rozebrane, pozostała mi ta półośka i pare pierdół. Prawą półośkę mam czyściutkie śruby, natomiast ta lewa co mam ją odkręcić jest tak zarzygana brudem jak na złość ... Od czego taki syf tam i czym to potraktować żeby ujrzeć śruby? Mowa o stronie od dyfra
  • Moderatorzy
Opublikowano
Może dyfer cieknie na uszczelnieniu półosi ? Sprawdź stan oleju przez górny korek. Benzyna lub zmywacz do hamulców, pędzelek i myjesz. W międzyczasie sprężone powietrze. Dobrze nabij nasadkę, żeby się nie obkręciła.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Sorry, zapomniałem, że masz rozgrzebany zawias, hehe :doh: Ten sposób będzie raczej niemiarodajny. To już lepiej zlać całość i zmierzyć, może warto też wymienić przy okazji. Tu masz po vin'ie ilość płynów.

http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi

Tylko pamiętaj, żeby zawsze najpierw odkręcać górny korek, bo jak już zlejesz dolnym, a górny nie puści to będzie lipa.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Tak, oczywiście, może być castrol. U mnie w dieselu takie same parametry. Aha, obejrzyj dokładnie podkładki alu na korkach, bo ja musiałem wymieniać po wymianie oleju :duh: . Mechanik zakręcił na starej i przepuszczała - kupiłem nowe korki, miały dodatkowo oring oprócz podkładki.


No i przede wszystkim czy nie cieknie na półosi.


Tak to jest ze starymi autami...

  • Moderatorzy
Opublikowano

U mnie były te same.

korek 33117525064

podkładka 07119963355


One są chyba we wszystkich modelach te same, ale na realoem sprawdź czy pasują i czy są dwie sztuki.

  • Moderatorzy
Opublikowano

U Maćka, czescidobmw.pl


Wydaje mi się, że FEBI samo nie produkuje łożysk więc w środku i tak będzie coś innego. Natomiast z dobrych firm łożyskowych to SKF i FAG. SKV i reszta to chińszczyzna, z którą jest ten problem, że skośnoocy nie dają odpowiedniej ilości smaru więc za chwilę huczy i się rozsypuje. W E36 wymieniałem piastę i kupiłem najtańszą jaka była i jeździłem długo, ale przed założeniem była rozebrana i nasmarowana, bo smaru faktycznie było zero.

Opublikowano
Przy okazji bede tam wymieniał tarcze i klocki i reczny. Jaki smar dać? ceramiczny czy miedziany? I jak wcisnąć ten tłoczek? Sciskiem stolarskim i klockiem drewna czy ręką pójdzie?
  • Moderatorzy
Opublikowano
Z tyłu jeszcze nie robiłem, ale zwykle były tam tłoczki wkręcane. Na wcisk to z przodu. Smar ATE Plastilube i sprawdź czy tłoczki nie maja wżerów.
Opublikowano

Oglądałem filmik jak tył wymieniał i wciskał. W razie czego obejdzie sie z tym sciskiem stolarskim? i Czy musze odkręcać zbiorniczek płynu hamulcowego w trakcie?

Sorry, że takie głupie pytania zadaje, ale mam bzika na punkcie swojego auta ;) Jeszcze chciałem wiedzieć czy smarem miedzianym smarować piaste i tarcze w miejscu stykania z felga czy darować sobie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.