Skocz do zawartości

demontaż wymiana silnika e60 ( bez skrzyni )


Filozof n-ce

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, przeszukiwałem forum niewidze takiego wyczerpujacego tematu w tej konkretnej kwestii (...)

A wieć chodzi o wyciągniecie od góry silnika (M54B22 czyli benzynka) bez SKRZYNI w tym przypadku manualnej, nie rozrkęcałem pasa przedniego itp.

Sposób jaki chcę wyjąc silnik to do góry i aby skrzynia pozostała nieruszona w samochodzie tj. odkrecic wszystkie torx-y między skrzynią a silnikiem zauważyłem że zarówno klucze nasadowe są potrzebne jak i torx-y oczkowe ponieważ nie wszedzie jest podejście do śrub.

Pojawia się jedna wątpliwość w tym temacie co ZROBIC ze spręzarką od klimatyzacji jak ją zdemontować? jeśli zdemontuje przewody od niej to czynnik wypłynie i dodatkowe koszty napełniania jej po złozeniu auta, a o "złapaniu czynnika" do tej specjalnej machiny od klimy raczej niem mowy.

Druga sprawa najwazniejsza czy jakoś jest dojście do śrub łączących skrzynie z silnikiem od strony właśnie kolektora wydechowego i sprężarki klimy,wyciągam 1 raz taki silnik takzę wszystkie rady mile widziane.Narzędzia posiadam wszelakie z tym niema kłopotu lecz brak jest doświadczenia w takim demontażu... :mad2:

Pozdrawiam i czekam na wasze posty z niecierpliwością :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silniki wyciąga się w dół ze skrzynią biegów i sankami (ok 2 godziny jeśli robisz to kolejny raz)

Oczywiście jest możliwość wyjęcia silnika do góry ,ale to będzie bardziej pracochłonne.

Sprężarkę klimy można zostawić bez rozpięcia na przewodach.

To że wyjmiesz silnik do góry nie oznacza ,że go zamontujesz.

Zapewne skończy się i tak na wyjęciu skrzyni biegów,bo będzie ciężko wcelować silnikiem w wałek skrzyni.

Nie mówię,że jest to nie wykonalne,ale nie wiem czy dysponujesz żurawiem i innymi potrzebnymi narzędziami.

Na pierwszy raz będzie to wyzwanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Część śrub pomiędzy skrzynią a silnikiem i tak częściowo trzeba z kanału odkręcic, zdemontowac wentylator chłodnicy, można też chłodnicę wody wyjąć, silnik poluzować na łapach i przesunąć w przód, wtedy wyjdzie górą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym rozebrał cały przód i wyciągnął silnik do przodu razem ze skrzynia.

Też jestem tego zdania.I to samo napisałem koledze w prywatnej wiadomości.

Bo jeśli uszkodzi chłodnice przy wyciąganiu silnika to dopiero zrobią się niepotrzebne koszty.

A rozebranie przodu to jest pestka ( 30 minut roboty).

Tylko zostaje kwestia odzysku czynnika R134a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w ogóle co się stało z silnikiem że wyciągasz? Robisz swapa na większy? :mrgreen:

 

tak swap na 3.0 m54 najlepiej byłoby zrobić,tamten silnik jest uszkodzony uszczelka pod głowicą (już takie bmw kupilem) dlatego wyciągam silnik i podmiana na wiekszy.

Swoja drogą musze poszukac kogos kto wgra mi mape-soft do mojego sterownika taka pod silnik 3.0 własciwą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.