Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie, przeszukiwałem forum niewidze takiego wyczerpujacego tematu w tej konkretnej kwestii (...)

A wieć chodzi o wyciągniecie od góry silnika (M54B22 czyli benzynka) bez SKRZYNI w tym przypadku manualnej, nie rozrkęcałem pasa przedniego itp.

Sposób jaki chcę wyjąc silnik to do góry i aby skrzynia pozostała nieruszona w samochodzie tj. odkrecic wszystkie torx-y między skrzynią a silnikiem zauważyłem że zarówno klucze nasadowe są potrzebne jak i torx-y oczkowe ponieważ nie wszedzie jest podejście do śrub.

Pojawia się jedna wątpliwość w tym temacie co ZROBIC ze spręzarką od klimatyzacji jak ją zdemontować? jeśli zdemontuje przewody od niej to czynnik wypłynie i dodatkowe koszty napełniania jej po złozeniu auta, a o "złapaniu czynnika" do tej specjalnej machiny od klimy raczej niem mowy.

Druga sprawa najwazniejsza czy jakoś jest dojście do śrub łączących skrzynie z silnikiem od strony właśnie kolektora wydechowego i sprężarki klimy,wyciągam 1 raz taki silnik takzę wszystkie rady mile widziane.Narzędzia posiadam wszelakie z tym niema kłopotu lecz brak jest doświadczenia w takim demontażu... :mad2:

Pozdrawiam i czekam na wasze posty z niecierpliwością :cool2:

Opublikowano

Nie wiem jak w benzynce ale w 530d kompresor klimy się odkręca i wisi sobie na wężach tak by czynnika nie ściągać.


Że śrubami nie pomoge.... Nigdy benzyny nie wyciągałem.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

Te silniki wyciąga się w dół ze skrzynią biegów i sankami (ok 2 godziny jeśli robisz to kolejny raz)

Oczywiście jest możliwość wyjęcia silnika do góry ,ale to będzie bardziej pracochłonne.

Sprężarkę klimy można zostawić bez rozpięcia na przewodach.

To że wyjmiesz silnik do góry nie oznacza ,że go zamontujesz.

Zapewne skończy się i tak na wyjęciu skrzyni biegów,bo będzie ciężko wcelować silnikiem w wałek skrzyni.

Nie mówię,że jest to nie wykonalne,ale nie wiem czy dysponujesz żurawiem i innymi potrzebnymi narzędziami.

Na pierwszy raz będzie to wyzwanie.

Opublikowano
Ja 6 cylindrów wyciągnąłem bez ruszania chłodnic :D Tylko wentylatory wyjąłem :cool2:

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
Ja 6 cylindrów wyciągnąłem bez ruszania chłodnic :D Tylko wentylatory wyjąłem :cool2:

 

mnichu--->>tak kolego tez dostałem takie wskazówki chłodnice wody co najwyżej wyciągne reszta zostaje>

zaradnośc to podstawa :) :cool2:

Opublikowano
A w ogóle co się stało z silnikiem że wyciągasz? Robisz swapa na większy? :mrgreen:

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
Rozbierając przód (pas,chłodnice itd) a jest to dość łatwe w tym modelu,Wyciągniesz silnik ze skrzynią do góry.Wystarczy do tego żuraw i osoba pod samochodem operująca skrzynią biegów manualną.
Opublikowano
Ja bym rozebrał cały przód i wyciągnął silnik do przodu razem ze skrzynia.

Też jestem tego zdania.I to samo napisałem koledze w prywatnej wiadomości.

Bo jeśli uszkodzi chłodnice przy wyciąganiu silnika to dopiero zrobią się niepotrzebne koszty.

A rozebranie przodu to jest pestka ( 30 minut roboty).

Tylko zostaje kwestia odzysku czynnika R134a.

Opublikowano
A w ogóle co się stało z silnikiem że wyciągasz? Robisz swapa na większy? :mrgreen:

 

tak swap na 3.0 m54 najlepiej byłoby zrobić,tamten silnik jest uszkodzony uszczelka pod głowicą (już takie bmw kupilem) dlatego wyciągam silnik i podmiana na wiekszy.

Swoja drogą musze poszukac kogos kto wgra mi mape-soft do mojego sterownika taka pod silnik 3.0 własciwą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.