Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Mam problem ze swoją E90.

Przy prędkości 80-100km/h odczuwam bicie na kierownicy, opony są nowe, Pirelli P Zero(miesięczne), tarcze są proste, piasty wyczyszczone, felgi również wyczyszczone, proste, zawieszenie w pełni sprawne, zbieżność zrobiłem.

Z ciekawostek dodam, że byłem u 3 różnych wulkanizatorów, wyjeżdżając od każdego było lepiej ale na kilka dni, po czym drgania znów wracają, więc partactwo chyba odpada.

Ostatnie miejsce które odwiedziłem to ASO MCars w Krakowie, tam Panowie stwierdzili, że chyba ciężarki mi odpadają ale nie jestem w stanie tego zrozumieć, bo jak?!

Miał ktoś równie pokręcony problem? Dodam, że felgi są oryginalne 17".

Opublikowano
Próbowałeś zamienić koła miejscami tył<->przód ?

 

Nie, ponieważ z tyłu mam 255/45/17, przód 225/45/17.

Opublikowano

Masz zimowki zaloz felgi z zimy i sprawdź.

Ja kiedys mialem taki problem....jezdzilem na wyważanie nic to nie dawalo.

Pojechalem do chlopa obrócił opone o 30 stopni wywazyl i po problemie.

Ale sprawdzałem na zimowkach nie bylo bicia.

Opublikowano
Masz zimowki zaloz felgi z zimy i sprawdź.

Ja kiedys mialem taki problem....jezdzilem na wyważanie nic to nie dawalo.

Pojechalem do chlopa obrócił opone o 30 stopni wywazyl i po problemie.

Ale sprawdzałem na zimowkach nie bylo bicia.

 

Niestety, nie mam drugiego kompletu.

Aczkolwiek myślę, że jakby to była kwestia obrócenia opony to któryś z wulkanizatorów na to by wpadł.

Opublikowano
Sprawdź osadzenie felg na piastach. Ja miałem taką sytuację w ori stylingach 193 gdzie dwie felgi miały duży luz na piaście (felga latała góra-dół). Problem rozwiązałem dystansami które zostały wytłoczone pod idealny rozmiar i podobnie jak Ty - po wyważeniu było idealnie przez kilkanaście/set KM a później zaczęły się bicia na kierownicy.
Opublikowano
Tylko Hunter i test drogowy nie ma szans żeby coś przeoczyli. Tera z oponami jest loteria. Nie ważne czy chińskie czy super premium nie ma znaczenia. Każdy robi buble i tyle. Ja żeby dobrać odpowiedni komplet zamówiłem 4! Tak cztery komplety opon i z tego dobraliśmy 4sztuki. Reszta w jednym komplecie zawsze miała jedną oponę z dużym biciem i tych sił nie dało się zbić ani zoptymalizować.

A6 C6 2011r. 3.0 TDI Quattro

BMW E61 2006r. 3.0D

Opublikowano
Zrób test drogowy na HUNTER-ze . Wklej wydruk z siły znoszenia bocznego. Przerabiałem temat. Opony wymienione na gwarancji i po problemie. Też Pirelli.

 

Tak też zrobiłem, wyszło że jedna z opon była nadlana ale akurat tylna więc niema to nic wspólnego z biciem na kierownicy.

Dwie tylne opony oddałem na gwarancję, wulkanizator na czas rozpatrzenia reklamacji przez Pirelli założył mi na tył jakieś używki i rzeczywiście, na autostradzie jest stabilniej przy 140-160km/h.



Ale problem bicia na kierownicy pozostał bez zmian.

Opublikowano
Wklej wydruk z Hunter-a , ocenimy czy jest OK . Ile Niutków jest na przodzie? BMW dopuszcza do swoich pojazdów max 60 z tego co pamiętam .

 

Niestety nie dostałem. Co do dokręcenia kół również nie znam momentu ale byłem w ASO więc zakładam, że chłopaki wiedzą co robią.

W piątek jadę kolejny raz do MCars żeby sprawdzili tarcze, piasty bo może to nie problem z samymi kołami.

Tam też robią test drogowy więc jakby robili, to poproszę o wydruk.

Opublikowano
sproboj dokrecic srobe na maglownicy usuwającą luz, ale trochę tylko i sprawdz czy pomoglo. Napisz co było przyczyną

 

Sprawdzę.


Niestety w ASO nic się nie dowiedziałem, COVID ich odwiedził i zamknęli diagnostykę.


Ale znajomy miał podobny problem i trzeba było kupić wkładki centrujące do felg. Jutro sprawdzę czy mi też to pomoże.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Miałem podobny problem. Tarcze nowe opony michlein nowe, felgi proste oryginalne 16 cali z Bmw. Miałem luz w układzie kierowniczym wymieniłem drążki i końcówki oraz dokrecilem srobe regulująca luz. Pomogło :)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Wracam do tematu bo wciąż nie udało mi się rozwiązać tego problemu.

Wysłałem komplet opon na gwarancję - odrzucono, tarcze oddałem do przetoczenia, wymieniłem klocki - nic.

Udało mi się również załatwić koła od innego samochodu, było lepiej ale bicie wciąż było odczuwalne.


Odwiedziłem serwis MPunkt w Krakowie, z tego co czytałem w sieci to jeden z lepszych serwisów nieautoryzowanych, niestety nic nie stwierdzono, luzów brak, byłem tam bodajże trzykrotnie, nic nie znaleźli, doradca chyba chciał mnie za trzecim razem zbyć i upierał się, że to koła, a teraz już wiem, że na pewno nie, a poprzednią postawą trochę straciłem do nich zaufanie.

Jakieś pomysły? Albo ewentualnie czy ktoś może mi polecić dobrego mechanika lub serwis w Krakowie lub okolicy?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

W końcu mogę pochwalić się zamknięciem tematu.


Odwiedziłem serwis Centrum-BMW na ul. Balickiej 100 w Krakowie, poprosiłem ponownie o sprawdzenie zawieszenia + kół.

Po kilku godzinach dostałem telefon, Pan Maciej bardzo szczegółowo opisał mi stan samochodu, zawieszenia, silnika i okazało się, że totalnie wywalone są tuleje reakcyjne i prawdopodobnie to może mieć wpływ na mój problem.


Zgodziłem się na naprawę, kosztowało mnie to 400zł i w końcu mam święty spokój, auto jedzie jak po sznurku, szkoda tylko, że bujałem się z tym po serwisach od sierpnia i nikt wcześniej nie dostrzegł problemu.

Bardzo polecam ten serwis, super profesjonalne podejście do klienta, ceny raczej OK, a auto odebrałem umyte, błyszczące i odkurzone.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

potwierdzam, żadne tam amortyzatory, zwichrowane tarcze itp itd co nieraz "znawcy" sugerują po forach. w 99.9% przypadków winne są tuleje w wahaczach, szczególnie na tyle, po 100tys trzeba mieć na uwadze MINIMUM wymianę tulei plywających tył 2szt dolne i 2 szt górne. U mnie to samo, 2 lata próbowałem to diagnozować, amortyzatory i springi wymienione, zbieżności, felgi nowe, koła nowe, hamulce git, łączniki stabilizatora... dramat, pomogły tuleje pływające, samochód prowadzi się teraz niesamowicie.


O tych trakcyjnych jeszcze nie słyszałem hmm... jakiś nr części?

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja tak miewam ale nie zawsze na letnim zestawie pierwsze 2 km . Na zimowym spokój . Nowe opony felgi po prostowaniu wszystko cacy .a to już 2 komplet opon . coś w felgach siedzi .
Opublikowano
potwierdzam, żadne tam amortyzatory, zwichrowane tarcze itp itd co nieraz "znawcy" sugerują po forach. w 99.9% przypadków winne są tuleje w wahaczach, szczególnie na tyle, po 100tys trzeba mieć na uwadze MINIMUM wymianę tulei plywających tył 2szt dolne i 2 szt górne. U mnie to samo, 2 lata próbowałem to diagnozować, amortyzatory i springi wymienione, zbieżności, felgi nowe, koła nowe, hamulce git, łączniki stabilizatora... dramat, pomogły tuleje pływające, samochód prowadzi się teraz niesamowicie.


O tych trakcyjnych jeszcze nie słyszałem hmm... jakiś nr części?

 

Mam fakturę w aucie, prześlę nr. części jak sobie przypomnę będąc w nim :8)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Wklej wydruk z Hunter-a , ocenimy czy jest OK . Ile Niutków jest na przodzie? BMW dopuszcza do swoich pojazdów max 60 z tego co pamiętam .

 

Hej kolego, a czy jest norma dla kól na tylniej osi?

Pytam, gdyż u mnie po optymalizacji na przodzie jest 40 i 55, a na tyle 115 i 150N.

A podobno granicą jest 90. Auto w sumie po optymalizacji jeżdzi OK, a przed były drgania i wibracje?


Czy optymalizację trzeba robić podczas każdej wymiany opon, zwłaszcza rof?

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
@edit: proszę o usunięcie tego posta, niechcący go dodałem, a nie mogę sam znaleźć opcji usunięcia go :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.