Skocz do zawartości

Kontrolka płynu chlodniczego


Kubsonnn22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, mam pewien problem ze swoim autkiem


Podczas jazdy wyświetlała mi się kontrolka plynu chlodniczego, którego faktycznie ubywało + przy odkręcaniu na gorącym silniku pecherz powietrza wypychał plyn do góry. Pojechałem do mechanika, podobno wymienili przewod do chlodnicy 'jezdzic, obserwować ' skasowali 280zl, a po 2h musialem się wracac bo kontrolka nadal sie palila. Dziwnym zjawiskiem zapala się ona tylko przy prędkości powyżej 80km/h, jak zwolnie albo się zatrzymam to wskazówka po chwili spada. Jezdze teraz 2 dni bez dolewania płynu, po wymianie rzekomo cieknącego płynu i ciągle jest to samo, prędkość 80+ i wskazówka sie pali. Sprawdziłem temp. Test 7.0 i teraz latem utrzymuje się na poziomie 100-103, wyżej nie wchodziło.

Czy ma ktoś pojęcie czemu ta wskazowka sie zapala przy jakiejś prędkości a potem gaśnie? I czy ta temperatura jest ok dla tego silnika?


Z góry dziękuję i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie zmieniałeś zbiornika? One w zamienniku często dają takie objawy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, podepnę się pod temat. Od jakiegoś czasu zaczęła zapalać się kontrolka od poziomu płynu chłodniczego, na początku sporadycznie i tylko przy wyższych obrotach potem jak obroty spadały kontrolka gasła, w zbiorniczku poziom płynu był ok. Wiec się tym jakoś nie przejąłem i myślałem ze może czujnik coś się psuje , minęło kilka dni i przygwaltownym przyspieszeniu i wejściu na obroty kontrolka znów się zapaliła ale już nie zgasła! Wiec pomysłem ze może być zapowietrzony układ, odpowietrzylem go i kontrolka zgasła , minął tydzien i znów przy lekkim przyspieszeniu zapaliła się ponownie i nie zgasła, nawet przy następnych próbach odpowietrzania, pali się teraz cały czas mimo ze układ odpowietrzony i płynu jest max , jest tez coś dziwnego zauważyłem to ostatnio ze górny waż jest zassany jak silnik ostygnie , ale czytałem gdzieś ze niby może być to wina samego węża i po wymianie było ok. Zastanawia mnie tylko jak to możliwe ze pluń w zbiorniczku jest , pływak u góry a czujnik niby go widzi! Nie wiem jest tam coś przyczepione do tego pływaka ze mogło to spaść na dół i teraz czujnik cały czas pokazuje ze jest mało płynu? Bo już mam zamiar zabierać się za wymianę zbiorniczka ale nie jestem pewny czy to jego wina :/ Podejrzewają panowie coś?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co to za zbiornik jest? Oryginał czy zamiennik? Jaki?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien jaki jest zbiorniczek ,będę musiał to sprawdzić.

Nie zaglądałem do auta bo wszystko wyglada jakby wporzadku , podłączyłem pod Inpe i sprawdzałem wartości temperatur i chyba sa w normie bo po 2,5 godz jazdy dość żwawiej( jazda po mieście i trochę w trasie) temp oleju max 102 a tem wody max 97 potem schodzi do 92 i tak dalej. Węże są delikatnie twardawe po takiej jeździe ale chyba to normalne. Wentylator normalnie się załącza nawet jak mocniej się zagrzeje to drugi bieg wchodzi, wiec chyba jest ok, termostat tez otwiera , ciepło w środku , dolny i górny waż ciepłe , chłodnica tez ciepła , czyli rozumiem ze obieg i wszystko jest tak jak być powinno. Ale ta kontrolka nie daje mi spokoju, wiec dzisiaj znowu spróbowałem odpowietrzyć i odziwo kontrolka zgasła ale nie na długo bo potem znowu się pojawiła ja jakieś 5 minut , następnie znowu poczekałem aż ostygnie i jeszcze raz odpowietrzylem i znów kontrolka zgasła na chwile potem znowu się pojawiła, wyglada to tak jakby odrazu coś się zapowietrzalo od dołu zbiorniczka, zauważyłem dziś również ze na tym mocowaniu zbiorniczka tam pod nim gdzie jest ten kruciec czy coś i na dole niebieski odpowietrznik, jak lekko ruszę to leci płyn z miejsca tego łączenia z tej mniejszej części, to miejsce na które nachodzi z góry zbiorniczek, ale normalnie płynu nie ubywa nic bynajmniej nie zauważyłem i w zbiorniczku tez jest stan. Na myśl przychodzi mi tylko wymiana zbiorniczka, czytałem gdzieś ze same te oringi wystarczy wymienić , ale nie wiem czy to będzie to , bo jak tym nie poruszę to nie leci nic a jak lekko ruszę na bok to leci ciurkiem ale tak jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Skoro płynu nie ubywa to nie jest problem z zapowietrzeniem tylko ze zbiornikiem. Możesz też zamienić czujnik z tym od zbiornika płynu spryskiwaczy, ale obstawiam zbiornik.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki tez tak właśnie myśle ze to chyba wina zbiorniczka. Czujnik podmieniłem z tym od spryskiwaczy i jest tak samo, a ten od zbiorniczka włożyłem do spryskiwaczy i działa normalnie tylko ich już spowrotem nie zamieniałem, może powiniennem? Mam jeszcze jedno pytanie bo właśnie tez jest misja z tym wężem z góry od chłodnicy za każdym razem rano jest zassany , dosłownie płaski, zreszta jak auto stygnie to tez zaczyna go powili zasysać :/ czytałem tez ze sama wymiana węża powinna pomoc no ale chyba samo z siebie tak nie robi , bo wcześniej tego nie było zaczęło się to od tej kontrolki wszystko.

Kurczę zapomniałem sprawdzić ten zbiorniczek, jutro go obczaje. Podeśle jeszcze linka bo jest do kupienia tutaj zbiorniczek ten waż właśnie górny i coś tam jeszcze ze komplet, koleś pisze ze nic nie jest uszkodzone, ze wszystko działa jak należy, opłaca się takie coś używane kupić jeśli jest wszystko wporzadku?

https://link.marktplaats.nl/m1590523723?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na pewno taniej, jak wszystko całe to można spróbować.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.