Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie pomocy, przeszukałem całe polsko i anglojęzyczne fora i rozkładam ręce.

Pacjent to BMW e60 2009 r 525xi silnik N53. Dotychczas jazda bezusterkowa i bez katowania. Wczoraj jak chciałem jej dać mocniej gazu to przy wkręcaniu na wyższe obroty poczułem lekkie szarpnięcie i zapalił się check engine z informacja o zmniejszeniu mocy samochodu. Okej, pojezdzilem zgasiłem i po odpaleniu bez problemu, żadnego check ani informacji. Auto lekko po odpaleniu buja obrotami na wolnym silniku, ale tylko jak jest zimny. Przy delikatnej jeździe błąd się nie zapala, nawet przy odczycie błędów pokazuje jako przeszły. Ale po ponownym wciśnięciu mocniej gazu znów błąd ten sam. I teraz moje pytanie co może być przyczyna? Auto nie kopci, chodzi równiutko i po nagrzaniu falowanie na jałowym ustępuje. Co może być winne, pompa paliwa? Wtryski? Czy pompa wysokiego ciśnienia :(

Opublikowano

Diagnostyka, bez tego wydasz worek pieniędzy i nie naprawisz. Jeśli był check to musi być błąd zapisany, live data, ciśnienia obu pomp, korekty paliwowe do sprawdzenia

Polecam czytać bimmerprofs.com

Diagnoza n53/n43 info pw
Opublikowano
Jutro zrobię diagnozę i dam znać jakie błędy wyszły. I poczytałem te stronkę do której link podsylasz, ale niewiele z objawów się potwierdza.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie bujało obrotami na zimnym jak wtryskiwacze kwalifikowały się do wymiany.
Opublikowano

Dziś odczytana na komputerze i wyskoczył tylko jeden błąd:

29F2 Kraftstoffhochdrucksystem, Kraftstoffdruck


Na jutro umówiłem się z kolegą z tego forum na diagnozę, ale wstępne podejrzenie pada na pompę wysokiego ciśnienia, albo na jakiś czujnik.

Opublikowano
Po wczorajszej diagnozie brak jednoznacznych wniosków. Dziś auto przy odpaleniu zgasło więc obstawiam pompę. Błąd pojawia się dalej niezależnie, ogranicza moc i dławi silnik, czasem podczas przyspieszania zdarzy się szarpniecie. Jakieś pomysły kolegów?
Opublikowano
Wysokie ciśnienie mam coś koło 200000hpa z małymi wychyleniami, ale dziś jeszcze dodam pozostałe wartości. A tak z ciekawości jakie ciśnienie jest odpowiednie? Trochę zaczynam się martwić bo dziś już przy odpalaniu gaśnie sama. Dopiero po chwili mogę odpalić i odjechać
Opublikowano
Wysokie ciśnienie mam coś koło 200000hpa z małymi wychyleniami, ale dziś jeszcze dodam pozostałe wartości. A tak z ciekawości jakie ciśnienie jest odpowiednie? Trochę zaczynam się martwić bo dziś już przy odpalaniu gaśnie sama. Dopiero po chwili mogę odpalić i odjechać

 

Odpowiednie to takie jakie masz aktualnie. Przy dodawania gazu "tak stanowczo" ciśnienie spada? Temat też był walkowany i polecam stronę https://bimmerprofs.com/hpfp-real-problem/


Jeżeli ciśnienie spada przy przyspieszaniu to problemem może być pompa tak jak u mnie. Ja podłączyłem obd bluetooth i nagrywałem ekran aż do momentu wywalenia bledu. Wtedy miałem pewność że ciśnienie spadło do 0 i to wina pompy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odpal auto i sprawdź czy dasz rade odkręcić korek oleju.
Opublikowano
odczytałem live data i faktycznie jak kolega wyżej podrzucił w linku, wszystko się zgadza, pompa ma wychylenia ciśnienia rzędu 200-150 bar i w momencie gdy wywala check pompa się wyłącza i ciśnienie jest takie jak na pompie niskiego 6bar. W takim razie zamawiam pompę i odezwę się po wymianie (chyba ze jest jakas opcja skutecznej regeneracji?). Ale niezależnie od tego zastanawia mnie czy problem z odpaleniem tez jest z tym związany, bo w przytoczonym linku raczej wskazywali iż nie jest to związane z pompa wysokiego ciśnienia.
Opublikowano
A ciśnienie lpfp, jeśli ono szwankuje to wysokie automatyczne spadnie, jeśli hpfp na rozgrzanym trzyma 200bar to jej nie ruszaj, live data odczytałeś to czemu to nie wrzucisz, ciśnienie paliwa niskie i wysokie korekty paliwowe długoterminowe i krótkoterminowe
Diagnoza n53/n43 info pw
Opublikowano
Ciśnienie lpfp potrafi "zabujać" w zakresie 5-6 bar. Nie wiem jaka wartość powinna być poprawna bo aktualnie nie mam dostępu do INPY i live datę robiłem aplikacją od kolegi z forum na android. Niemniej, wklejam link z testu, wyraźnie widać spadek wartości ciśnienia w momencie zapalenia się check - wtedy też moc spada co jest naturalne z uwagi na brak ciśnienia. https://drive.google.com/file/d/16_bcTU11OcpL_7iyg-8JiB1OozTfLkmT/view?usp=sharing
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
winna okazała się pompa paliwa, po wymianie powrót do pełnej sprawności i radości z jazdy :cool2:
Opublikowano
hpfp. Ale nie trzebabylo wymieniać pompy na nową, tylko wystarczyła regeneracja w postaci wymiany jakiejś membrany, która odpowiadała za wyrównywanie ciśnienia, a dodatkowo winny okazał się czujnik na listwie, który tejże membranie podawał niewłaściwe odczyty. To tak w dużym uproszczeniu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.