Skocz do zawartości

N43, regulacja ciśnienia oleju. 30C1


Johny312

Rekomendowane odpowiedzi


Osobiście uważam, że do silnika n43 powinien być zalewany 5w40, a zanim zacznie się rozbierać silnik, misę i wszystko inne po błędzie z niskim ciśnieniem to na samym początku sprawdzić stan oleju. Trzeba zaznaczyć tutaj, że ten silnik wymaga 4,5 litra oleju, wystarczy, że ubędzie z 600 ml i już może się robić problem. U mnie jest cyfrowy miernik poziomu oleju (brak bagnetu) i mnie okłamywał... Dodatkowo: po zmianie oleju nie mam żadnych stuków z dołu silnika (pompa olejowa???), gdzie wcześniej występowały, ale tylko i wyłącznie na zimnym silniku.



Ja osobiście polecam obejrzeć ten film :



Zawsze lejemy olej zalecany przez producenta w n43 jest to 0w30 lub zamiennik 5w30 najlepiej z homologacją BMW wymiana max 15 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Zawsze lejemy olej zalecany przez producenta w n43 jest to 0w30 lub zamiennik 5w30 najlepiej z homologacją BMW wymiana max 15 tys.

Mylisz się kolego. Producent zaleca do N43 5W30 lub 5W40, nie wiem gdzie wyczytałeś te błędne informacje. Wymieniam co 8, góra 10kkm.


EDIT: Wczoraj, tj. 22.08.20 kolejna trasa i bez błędu, jestem praktycznie pewny, że problem rozwiązany, jutro kolejna, dłuższa i zobaczymy, ale już 500km zrobione od serwisu i wszystko git ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze lejemy olej zalecany przez producenta w n43 jest to 0w30 lub zamiennik 5w30 najlepiej z homologacją BMW wymiana max 15 tys.

Mylisz się kolego. Producent zaleca do N43 5W30 lub 5W40, nie wiem gdzie wyczytałeś te błędne informacje. Wymieniam co 8, góra 10kkm.

Podaj źródło gdzie pisze że zaleca 5w40 i jakiej firmy niby jest ten olej z homologacją BMW ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj źródło gdzie pisze że zaleca 5w40 i jakiej firmy niby jest ten olej z homologacją BMW ?

 

Kolego, nie schodźmy z tematu, który dotyczy błędu regulacji ciśnienia oleju, bo robimy niepotrzebny spam, natomiast skoro się upierasz, to dobrze by było, żebyś się dowiedział. Wystarczy, że sprawdzisz specyfikację silnika N43B20A i jak byk jest napisane: "Recommended engine oil: 5W-30, 5W-40". Pytasz o firmy? Cała masa spełnia normy LL-01 czy też LL-04, np.: Liqui Moly, Millers, Motul i cała masa innych. I proszę Cię, nie róbmy niepotrzebnego offtopa, bo nie lubię na siłę udowadniać swoich racji czy też czytać jak ktoś udowadnia swoje, to bezsensowne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj źródło gdzie pisze że zaleca 5w40 i jakiej firmy niby jest ten olej z homologacją BMW ?

 

Kolego, nie schodźmy z tematu, który dotyczy błędu regulacji ciśnienia oleju, bo robimy niepotrzebny spam, natomiast skoro się upierasz, to dobrze by było, żebyś się dowiedział. Wystarczy, że sprawdzisz specyfikację silnika N43B20A i jak byk jest napisane: "Recommended engine oil: 5W-30, 5W-40". Pytasz o firmy? Cała masa spełnia normy LL-01 czy też LL-04, np.: Liqui Moly, Millers, Motul i cała masa innych. I proszę Cię, nie róbmy niepotrzebnego offtopa, bo nie lubię na siłę udowadniać swoich racji czy też czytać jak ktoś udowadnia swoje, to bezsensowne.

Pytam bo wątek czytają lub będą czytały osoby które mają Bmw z silnikem N43 i mogą sobie zrobić problem zalewając 5w40 ,dlaczego uważam że zalewanie silnika który miał 0w30 (taki olej miałem zalany fabrycznie i taki zalewam ) gęstym olejem 5w40 to droga do nikąd ,przyjdzie zima problemy znowu powrócą i co następny krok to motodoktor i sprzedaż samochodu ?

Co chwilę nowy klubowicz po zakupie ma problem jak nie z czeroną konewką ciśnienia oleju to z braniem oleju i zamiast poszukać :search: i poczytać to co było napisane ,wymyśla nowe historie i powiela błedy innych :mad2: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś tą specyfikację silnika w ogóle oraz to jaki olej zaleca lać producent? U mnie fabrycznie był castrol 5W30, to dziwne trochę, nie? ;>

Czytałem zamiast zakładać kolejny wątek :search: ,a co do samochodu kupiony w bmw inchcape Polska i tak cały czas serwis i potwierdzone zalewanie 0W30 i kończe tę dyskusję i polecam rozwiązać problem z silnikiem a nie używać gęstszego oleju :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem zamiast zakładać kolejny wątek :search: ,a co do samochodu kupiony w bmw inchcape Polska i tak cały czas serwis i potwierdzone zalewanie 0W30 i kończe tę dyskusję i polecam rozwiązać problem z silnikiem a nie używać gęstszego oleju :duh:

 

Zanim jeszcze przestaniesz się udzielać to podaj źródło, aby potwierdzić to co piszesz. Na swoje potwierdzenie: "N43B20A specs" w dowolnej wyszukiwarce i będziesz miał oficjalną specyfikację SILNIKA, podkreślam. To, że któryś serwis w Polsce zalał Ci 0W30, nie znaczy, że taki jest rekomendowany olej przez PRODUCENTA. BTW, problem został rozwiązany po wymianie czujnika, czyli częsta przypadłość w naszych N43 :)

BTW. Powiem Ci szczerze, że przeszukałem trochę internetu i nie mogę znaleźć potwierdzenia Twojej tezy co do zalewania 0W30. I kolejna sprawa: nie oceniaj, bo to, że założyłem wątek nie znaczy, że nic nie czytałem, spędzam bardzo dużo wolnego czasu w celu dokształcania się na temat silników BMW i nie tylko, także daruj sobie odpowiedzi w stylu "czytać, a nie zakładać nowy wątek" nie znając autora postu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem zamiast zakładać kolejny wątek :search: ,a co do samochodu kupiony w bmw inchcape Polska i tak cały czas serwis i potwierdzone zalewanie 0W30 i kończe tę dyskusję i polecam rozwiązać problem z silnikiem a nie używać gęstszego oleju :duh:

 

Zanim jeszcze przestaniesz się udzielać to podaj źródło, aby potwierdzić to co piszesz. Na swoje potwierdzenie: "N43B20A specs" w dowolnej wyszukiwarce i będziesz miał oficjalną specyfikację SILNIKA, podkreślam. To, że któryś serwis w Polsce zalał Ci 0W30, nie znaczy, że taki jest rekomendowany olej przez PRODUCENTA. BTW, problem został rozwiązany po wymianie czujnika, czyli częsta przypadłość w naszych N43 :)

BTW. Powiem Ci szczerze, że przeszukałem trochę internetu i nie mogę znaleźć potwierdzenia Twojej tezy co do zalewania 0W30. I kolejna sprawa: nie oceniaj, bo to, że założyłem wątek nie znaczy, że nic nie czytałem, spędzam bardzo dużo wolnego czasu w celu dokształcania się na temat silników BMW i nie tylko, także daruj sobie odpowiedzi w stylu "czytać, a nie zakładać nowy wątek" nie znając autora postu.

Jeśli czytałeś to wiesz że nie zakłada się wątku na już istniejący temat a po wpisaniu ciśnienie oleju w samym tylko dziale e90 wyskakuje powyżej 380 komentarzy :search: :mad2:

Co do oleju 0w30 wpisuje i znalazłem że można zastosować najlepiej tylko na dolewkę 5w30 ale o 5w40 nie ma na stronie bmw ani słowa jedyne co znalazłem to zastosowanie w silnikach motocykli Bmw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mi tu nadworny mechanik doradzil zeby zmienic olej na 05w40, sprawdzilem i dopuki ma napisane LL04 to bedzie git

rozpisze sie troche moze nie na temat ale poniewaz moja czerwona konewka pojawia sie tylko w momencie 111-112st to moze bede sie miescil w 'ramach' tematu

przeszla mi tez przez glowe mysl ze gupio tak 'naprawiac' problem w silniku zmieniajac grade oleju :)

jak juz wczesniej pisalem u mnie jest duza temp plynu chlodzacego przy normalny uzytkowaniu okolo 107-110 st

wiec zanim zmienie ten olej to najpierw chce sprawdzic plyn chlodniczy - wymienic, odpowietrzyc

nastepnie chce sprawdzic jak sie ma moj termostat, wiem ze sa rozne rodzaje, jedne otwieraja sie 102st drugie 105 a jeszcze inne 107,

generalnie chcialbym obnizyc temp chlodziwa do wartosci podobnych jak wy macie (105)


nastepna sprawa to sprawdzic wiatrak radiatora, czemu sie nie zalacza jak temp plynu chlodzacego jest powyzej 108st? wiem ze sie wlacza jak troche mocniej nacisne na gaz

tzn, jade sobie 80km/h (stala pozycja gazu) i temp mam 109st, lekko nacisne na gaz i po chwili temp spada do 102-103 st...nie kleje tego.


ze strony https://bimmerprofs.com/problems-oil-pressure-act/ gosc pisze cos o bearing shells

''if the oil pressure problems are directly for the hot engine, possible causes: increased oil flowrate via bearing shells; increased wear of the oil pump, problems with oil itself (it loses viscosity, for example, if it is diluted with fuel); inappropriate oil is used.

ktos cis wie co to jest?


sprawdze tez jak z poziomem oleju co tu kolega pisal ze ten elektorniczny czojnik szwankuje, w sumie too 10letnie auto, pewnie ten czujnik nie wyieniany od nowosci, kuna co zlego bylo w bagnecie? :duh:


odezwe sie jak cos wiecej ustale

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mi tu nadworny mechanik doradzil zeby zmienic olej na 05w40, sprawdzilem i dopuki ma napisane LL04 to bedzie git

rozpisze sie troche moze nie na temat ale poniewaz moja czerwona konewka pojawia sie tylko w momencie 111-112st to moze bede sie miescil w 'ramach' tematu

przeszla mi tez przez glowe mysl ze gupio tak 'naprawiac' problem w silniku zmieniajac grade oleju :)

jak juz wczesniej pisalem u mnie jest duza temp plynu chlodzacego przy normalny uzytkowaniu okolo 107-110 st

wiec zanim zmienie ten olej to najpierw chce sprawdzic plyn chlodniczy - wymienic, odpowietrzyc

nastepnie chce sprawdzic jak sie ma moj termostat, wiem ze sa rozne rodzaje, jedne otwieraja sie 102st drugie 105 a jeszcze inne 107,

generalnie chcialbym obnizyc temp chlodziwa do wartosci podobnych jak wy macie (105)


nastepna sprawa to sprawdzic wiatrak radiatora, czemu sie nie zalacza jak temp plynu chlodzacego jest powyzej 108st? wiem ze sie wlacza jak troche mocniej nacisne na gaz

tzn, jade sobie 80km/h (stala pozycja gazu) i temp mam 109st, lekko nacisne na gaz i po chwili temp spada do 102-103 st...nie kleje tego.


ze strony https://bimmerprofs.com/problems-oil-pressure-act/ gosc pisze cos o bearing shells

''if the oil pressure problems are directly for the hot engine, possible causes: increased oil flowrate via bearing shells; increased wear of the oil pump, problems with oil itself (it loses viscosity, for example, if it is diluted with fuel); inappropriate oil is used.

ktos cis wie co to jest?


sprawdze tez jak z poziomem oleju co tu kolega pisal ze ten elektorniczny czojnik szwankuje, w sumie too 10letnie auto, pewnie ten czujnik nie wyieniany od nowosci, kuna co zlego bylo w bagnecie? :duh:


odezwe sie jak cos wiecej ustale

 

Wymiana płynu nie zaszkodzi szczególnie jak dodatkowo założysz nowy termostat i koniecznie sprawdź działanie radiatora.


increased oil flowrate via bearing shells; gość ma na myśli że jak występuje czerwona konefka przy wysokiej temperaturze to niestety mogą być przytarte panewki .


Co do czujnia elektronicznego poziomu oleju ,jeśli u ciebie byłby problem to czemu po wymianie oleju i zalaniu odpowiedniej ilości też problem wystąpił ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Co do czujnia elektronicznego poziomu oleju ,jeśli u ciebie byłby problem to czemu po wymianie oleju i zalaniu odpowiedniej ilości też problem wystąpił ?

 

Sęk w tym, że to nie jest czujnik poziomu oleju, tylko czujnik ciśnienia oleju czyli 2 różne rzeczy. Na zagranicznym forum wyczytałem, że jest to zaawansowany cyfrowo czujnik (co widać nawet po demontażu, że skomplikowana sprawa, zamiennika bym na pewno nie kładł) i po prostu przy wysokich temperaturach może się przegrzewać co u mnie akurat mogło mieć miejsce, bo po wymianie czujnika problem ustąpił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Co do czujnia elektronicznego poziomu oleju ,jeśli u ciebie byłby problem to czemu po wymianie oleju i zalaniu odpowiedniej ilości też problem wystąpił ?

 

Sęk w tym, że to nie jest czujnik poziomu oleju, tylko czujnik ciśnienia oleju czyli 2 różne rzeczy. Na zagranicznym forum wyczytałem, że jest to zaawansowany cyfrowo czujnik (co widać nawet po demontażu, że skomplikowana sprawa, zamiennika bym na pewno nie kładł) i po prostu przy wysokich temperaturach może się przegrzewać co u mnie akurat mogło mieć miejsce, bo po wymianie czujnika problem ustąpił.

A wskazuje poziom czy ciśnienie oleju :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wskazuje poziom czy ciśnienie oleju :duh:

 

Czujnik poziomu oleju wskazuje poziom oleju, a czujnik ciśnienia oleju - ciśnienie oleju, są 2 różne czujniki, ciężko się z Tobą prowadzi dyskusję, albo bardzo dużo nie wiesz albo motasz się w tym co piszesz.


Czujnik ciśnienia oleju znajduje się za alternatorem, obok zaworu hydraulicznego, regulującego ciśnienie oleju, a czujnik poziomu oleju znajduje się w misie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wskazuje poziom czy ciśnienie oleju :duh:

 

Czujnik poziomu oleju wskazuje poziom oleju, a czujnik ciśnienia oleju - ciśnienie oleju, są 2 różne czujniki, ciężko się z Tobą prowadzi dyskusję, albo bardzo dużo nie wiesz albo motasz się w tym co piszesz.


Czujnik ciśnienia oleju znajduje się za alternatorem, obok zaworu hydraulicznego, regulującego ciśnienie oleju, a czujnik poziomu oleju znajduje się w misie.

Ręce opadają ,przeczytaj to co napisałem ,tylko teraz ze zrozumieniem i zapytaj co takiego było źle napisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega wcześniej napisał, że wymienił czujnik ciśnienia oleju, a Ty pisałeś „co do elektronicznego czujnika poziomu oleju”. To właśnie Ty nie potrafisz czytać i pisać ze zrozumieniem. Pozdrawiam.

To wklejam pytanie :

sprawdze tez jak z poziomem oleju co tu kolega pisal ze ten elektorniczny czojnik szwankuje, w sumie too 10letnie auto, pewnie ten czujnik nie wyieniany od nowosci, kuna co zlego bylo w bagnecie? :duh:

 

Moja odpowiedź:

Co do czujnika elektronicznego poziomu oleju ,jeśli u ciebie byłby problem to czemu po wymianie oleju i zalaniu odpowiedniej ilości też problem wystąpił ?

 

TERAZ ZAŁAPAŁEŚ? :sad2:

Wypadałoby teraz przeprosić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mi tu nadworny mechanik doradzil zeby zmienic olej na 05w40, sprawdzilem i dopuki ma napisane LL04 to bedzie git

rozpisze sie troche moze nie na temat ale poniewaz moja czerwona konewka pojawia sie tylko w momencie 111-112st to moze bede sie miescil w 'ramach' tematu

przeszla mi tez przez glowe mysl ze gupio tak 'naprawiac' problem w silniku zmieniajac grade oleju :)

jak juz wczesniej pisalem u mnie jest duza temp plynu chlodzacego przy normalny uzytkowaniu okolo 107-110 st

wiec zanim zmienie ten olej to najpierw chce sprawdzic plyn chlodniczy - wymienic, odpowietrzyc

nastepnie chce sprawdzic jak sie ma moj termostat, wiem ze sa rozne rodzaje, jedne otwieraja sie 102st drugie 105 a jeszcze inne 107,

generalnie chcialbym obnizyc temp chlodziwa do wartosci podobnych jak wy macie (105)


nastepna sprawa to sprawdzic wiatrak radiatora, czemu sie nie zalacza jak temp plynu chlodzacego jest powyzej 108st? wiem ze sie wlacza jak troche mocniej nacisne na gaz

tzn, jade sobie 80km/h (stala pozycja gazu) i temp mam 109st, lekko nacisne na gaz i po chwili temp spada do 102-103 st...nie kleje tego.


ze strony https://bimmerprofs.com/problems-oil-pressure-act/ gosc pisze cos o bearing shells

''if the oil pressure problems are directly for the hot engine, possible causes: increased oil flowrate via bearing shells; increased wear of the oil pump, problems with oil itself (it loses viscosity, for example, if it is diluted with fuel); inappropriate oil is used.

ktos cis wie co to jest?


sprawdze tez jak z poziomem oleju co tu kolega pisal ze ten elektorniczny czojnik szwankuje, w sumie too 10letnie auto, pewnie ten czujnik nie wyieniany od nowosci, kuna co zlego bylo w bagnecie? :duh:


odezwe sie jak cos wiecej ustale

 

Wymiana płynu nie zaszkodzi szczególnie jak dodatkowo założysz nowy termostat i koniecznie sprawdź działanie radiatora.


increased oil flowrate via bearing shells; gość ma na myśli że jak występuje czerwona konefka przy wysokiej temperaturze to niestety mogą być przytarte panewki .


Co do czujnia elektronicznego poziomu oleju ,jeśli u ciebie byłby problem to czemu po wymianie oleju i zalaniu odpowiedniej ilości też problem wystąpił ?

 

co masz na mysli piszac sprawdz dzialanie radiatora?

co do tych panewek to pewnie gruba sprawa, znaczy kupa kosztownej roboty jezeli musialbym je wymienic?

odnosnie czujnika poziomu oleju to nie wiem, olej wymienialem jakies 2000km temu na 5w30 od bmw, zawsze pokazuje po srodku ze znaczkiem OK


sprawdzam teraz jaki termostat kupic, kupa zamiennikow, taki wybor ze trodno cos wybrac hehe

np.: firma Circoli, jeden za 400zl temp otwarcia 102st i drugi tej samej firmy za 350 temp otwarcia 97st....wez tu badz madry :)


a, no i wyloozujcie troche hopaki :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mi tu nadworny mechanik doradzil zeby zmienic olej na 05w40, sprawdzilem i dopuki ma napisane LL04 to bedzie git

rozpisze sie troche moze nie na temat ale poniewaz moja czerwona konewka pojawia sie tylko w momencie 111-112st to moze bede sie miescil w 'ramach' tematu

przeszla mi tez przez glowe mysl ze gupio tak 'naprawiac' problem w silniku zmieniajac grade oleju :)

jak juz wczesniej pisalem u mnie jest duza temp plynu chlodzacego przy normalny uzytkowaniu okolo 107-110 st

wiec zanim zmienie ten olej to najpierw chce sprawdzic plyn chlodniczy - wymienic, odpowietrzyc

nastepnie chce sprawdzic jak sie ma moj termostat, wiem ze sa rozne rodzaje, jedne otwieraja sie 102st drugie 105 a jeszcze inne 107,

generalnie chcialbym obnizyc temp chlodziwa do wartosci podobnych jak wy macie (105)


nastepna sprawa to sprawdzic wiatrak radiatora, czemu sie nie zalacza jak temp plynu chlodzacego jest powyzej 108st? wiem ze sie wlacza jak troche mocniej nacisne na gaz

tzn, jade sobie 80km/h (stala pozycja gazu) i temp mam 109st, lekko nacisne na gaz i po chwili temp spada do 102-103 st...nie kleje tego.


ze strony https://bimmerprofs.com/problems-oil-pressure-act/ gosc pisze cos o bearing shells

''if the oil pressure problems are directly for the hot engine, possible causes: increased oil flowrate via bearing shells; increased wear of the oil pump, problems with oil itself (it loses viscosity, for example, if it is diluted with fuel); inappropriate oil is used.

ktos cis wie co to jest?


sprawdze tez jak z poziomem oleju co tu kolega pisal ze ten elektorniczny czojnik szwankuje, w sumie too 10letnie auto, pewnie ten czujnik nie wyieniany od nowosci, kuna co zlego bylo w bagnecie? :duh:


odezwe sie jak cos wiecej ustale

 

Wymiana płynu nie zaszkodzi szczególnie jak dodatkowo założysz nowy termostat i koniecznie sprawdź działanie radiatora.


increased oil flowrate via bearing shells; gość ma na myśli że jak występuje czerwona konefka przy wysokiej temperaturze to niestety mogą być przytarte panewki .


Co do czujnia elektronicznego poziomu oleju ,jeśli u ciebie byłby problem to czemu po wymianie oleju i zalaniu odpowiedniej ilości też problem wystąpił ?

 

co masz na mysli piszac sprawdz dzialanie radiatora?

co do tych panewek to pewnie gruba sprawa, znaczy kupa kosztownej roboty jezeli musialbym je wymienic?

odnosnie czujnika poziomu oleju to nie wiem, olej wymienialem jakies 2000km temu na 5w30 od bmw, zawsze pokazuje po srodku ze znaczkiem OK


sprawdzam teraz jaki termostat kupic, kupa zamiennikow, taki wybor ze trodno cos wybrac hehe

np.: firma Circoli, jeden za 400zl temp otwarcia 102st i drugi tej samej firmy za 350 temp otwarcia 97st....wez tu badz madry :)


a, no i wyloozujcie troche hopaki :P

 

Co do radiatora:

-Po wymianie płynu i termostatu (brałbym ten z temperaturą otwarcia 97st) sprawdź wiatrak radiatora czy bedzie się załączał wcześniej a nie powyżej 108 st.


Co do panewek:

-jeśli wymiana płynu i termostatu nic nie da, sprawdziłbym panewki na korbowodach czy nie są przytarte, jest trochę gimnastyki ale można to zrobić bez wyjmowania silnika, trzeba odkręcić miskę olejową i od dołu zdjąć panewki , jeśli okaże się że są rysy i przytarcia, to wymienić pamietając by je dobrze wślizgnąć nie tak poprostu włożyć bo będzie lipa.Oczywiście po wymianie procedura dotarcia silnika.


Co do czujnika oleju:

- jeśli po wymianie wskazywał połowę a zalane było 4,25 to pokazuje za mało, uważaj z dolewaniem jak pokaże minimum dolej max 0.5 l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Update

Plynu i termostatu nie wyminilem bo tam wszystko jest ok.

Wyczytalem na bimmerprofs ze silnik w trybie ECO moze miec takie temperatury pracy i sa one normalne.

Generalnie sa 3 tryby pracy Eco temp coolantu do 115 st, NORM do 105 i ostatnia przy butowaniu do 95st. Sterownik sam se to dobiera w zaleznosci od stylu jazdy.

Takze moj problem musi byc zwiazany albo z pompa oleju albo panewkami.

Szukam wlasnie magika ktory by to ogarnol....pewnie tanio nie bedzie :roll:


W miedzyczasie zmienilem olej na 5w40 i nowy filter mana i zrobilem readaptacje. Blad znow sie pojawil w czasie jazdy po miescie temp coolantu byla 105 st (tryb pracy norm),

a oleju 114st.

:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przed chwilą czytałem inny wątek tu na forum i ktoś wspomniał o 30C1, zgooglowałem na bimmerprofs i wychodzi na to, że albo jakieś kanały olejowe mogą być zapchane albo może i to faktycznie czujnik.

https://bimmerprofs.com/oil-pressure-n-series-engines/


U mnie w 318i 122k km, cały czas lany 5w30, 2 lata temu poszła płukanka i jeździ na Castrolu EDGE LL-04. W poprzednim roku 2 razy wyświetlił kontrolkę o dolewkę, ostatnio jednak nic i to pomimo tego, że zaliczyłem wypad na południe Niemiec, czyli parę tysięcy km po autostradach. Wlewane jest mniej więcej 4 L (fabrycznie tam jest pojemność 4.25 L). Zmieniam każdego roku, wychodzi to po 12-13k km. Olej przy zmianie jest czysty, elektrozawory Vanos idealnie czyste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zaobserwowałem podczas jazdy z wpiętą wtyczką bloototh, że problem raczej jest w sterowniku niż w mechanice. Podczas jazdy w koło komina sterownik nakazuje ciśnienie na poziomie 2700 przy 700 obr a właśnie po dłuższej jeździe nie wiedzieć czemu już krzyczy 3300, a silnik trzyma okolice 2700. Przy włączonej klimie gdy silnik ma 800 obr to ciśnienie ma w okolicach 3100 (sterownik nadal chce 3300) i błąd nie wyskakuje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dzisiaj zaobserwowałem jeszcze ciekawą rzecz. Mianowicie od początku do końca jechałem z wyłączoną klimą i po tej samej trasie co zwykle mimo tych samych temperatur (płyn 105 olej 110)sterownik chce ciśnienie między 2500 a 2700 i takie też silnik trzyma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą czytałem inny wątek tu na forum i ktoś wspomniał o 30C1, zgooglowałem na bimmerprofs i wychodzi na to, że albo jakieś kanały olejowe mogą być zapchane albo może i to faktycznie czujnik.

https://bimmerprofs.com/oil-pressure-n-series-engines/


U mnie w 318i 122k km, cały czas lany 5w30, 2 lata temu poszła płukanka i jeździ na Castrolu EDGE LL-04. W poprzednim roku 2 razy wyświetlił kontrolkę o dolewkę, ostatnio jednak nic i to pomimo tego, że zaliczyłem wypad na południe Niemiec, czyli parę tysięcy km po autostradach. Wlewane jest mniej więcej 4 L (fabrycznie tam jest pojemność 4.25 L). Zmieniam każdego roku, wychodzi to po 12-13k km. Olej przy zmianie jest czysty, elektrozawory Vanos idealnie czyste.

 

zmienialem olej 3 razy juz na przelowmie ostatnich 4tys km, nir kosztuje duzo i roboty tez nie wiele, a chcialem sprawdzic czy jakies zabrudzenia beda w oleju czy na filtrze, ale nic nie znalazlem, olej lekko przyceimniony tylko,

zastanawialem sie czy go nie wlac spowrotem hehe :mad2: :duh: :nienie:

zartuje :)

nic walcze dalej, zobzczymy co z tego bedzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.