Skocz do zawartości

525d niedoładowanie na niskich obrotach, szczelność dolotu


szymon81

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, ostatnio 525d 06r.coś mi się słabo zbiera, muli na niskich obrotach (błędów brak). Pojeździłem z B-toolem i w livedata widzę, że mi turbo nie doładowuje (regenerowane rok temu). Niedoładowanie występuję na niskich obrotach, różnica jest +/- 0,3 bara, jak już jest 2500 obr i więcej to wartości się pokrywają. Wygląda to tak jakby turbo późno wstawało. Odczuwalna jest turbo dziura. Przy starcie, gaz, chwilę nic się nie dzieje i wyrywa. Na 3 biegu przy bucie ecu rząda 2,3- 2,4bara a ja mam 1,7 i powoli rośnie wraz z obrotami. Najgorzej jest na 6 biegu, jadę 110km/h, dodaję gazu i muli, silnik staje się wtedy głośniejszy i powoli wkręca się na obroty, powyżej 2000obr już jest ok, robi się cicho i zapitala. Na początku pomyślałem, że przepływomierz, bo w momencie niedoładowania mierzy dużo mniej niż oczekuje ecu, ale w tej chwili jest założony trzeci i identycznie mierzy. Czujnik ciśnienia w kolektorze też podmieniony. Zastanawiam się nad szczelnością dolotu, kolektor fabrycznie bez klapek, uszczelki pod nim nowe, przy turbo i klapie gaszącej też nowe, nie widać zapoceń. Geometria w turbo chodzi luźno, sprawdzane w ista. Jak sprawdzić szczelność dolotu przy użyciu kompresora, co trzeba zaślepić? Bo robiłem to tak, zaślepiłem stronę ssącą turbiny i otwór odpowietrzenia skrzyni korbowej (odmy) i przez otwór czujnika w kolektorze tłoczyłem powietrze, ale ani nie tworzyło się ciśnienie w układzie, ani nie było słychać ewentualnej nieszczelności. Mógłby ktoś podpowiedzieć jak taki test wykonać prawidłowo i gdzie szukać przyczyny niedoładowania (może nastawnik przy turbo źle steruje)? Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki za odpowiedź.

Co do katalizatora i dpf to nie mam pewności, czy mają odpowiednią przepustowość i nie są przypchane, ale w tescie w Ista wygląda to tak (pomiar ciśnienia wstecznego):


1. 680 obr/min: 6.9 mbar (dopuszczalne max 65 mbar)

2. 2000 obr/min: 29.9 mbar (dopuszczalne max 150 mbar)

3. 4000 obr/min: 71.9 mbar (dopuszczalne max 250 mbar)


Wnioskując, z wydechem nie jest chyba aż tak źle.


Jednak w tescie pomiaru ciśnienia doładowania, nie zostało uzyskane minimalne ciśnienie doładowania, a parametry wyglądają następująco:


Wartości zadane

Minimalna wartość 1: 1748 mbar

Minimalna wartość 2: 1828 mbar

Maksymalna wartość: 2398 mbar


Wartości zmierzone

Ciśnienie doładowania 1: 1576 mbar

Ciśnienie doładowania 2: 1653 mbar


Panowie gdzie szukać przyczyny, zastanawiam się nad tą nieszczelnością w układzie dolotowym. Podpowie ktoś jak za pomocą powietrza to sprawdzić prawidłowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak powietrzem spr. cały dolot nie podpowiem. Lusterko, lampa i dobre oczy. Zaglądaj, macaj, osłuchuj na pracującym silniku w końcu znajdziesz. Jak coś się poci na uszczelkach, wymień. Intercooler sprawdzam zalewając benzynę ekstrakcyjną pokaże każdą nieszczelnosc i wyczyści. Z zewnątrz też go wymyj, bo jak zasyfiony po umyciu jest poprawa, tylko wysusz i wydmuchaj opary przed zamontowaniem. Przeglądnij dokładnie cały wydech najlepiej z kanału na gorącym, a pomocnik niech przegazuje. Pęknięty nieznacznie kolektor wydechowy trudno namierzyć, a mocy brak. Powodzenia i napisz jak się już uporasz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolektor wydechowy rok temu wymieniłem na nowy żeliwny, przy okazji z racji przebiegu profilaktycznie została zregenerowana turbosprężarka, wszystkie uszczelki nowe, dpfu też. Tłumik drgań (plecionka) wymieniony, taķże układ wydechowy jest na pewno szczelny, z resztą robiłem to osobiscie :). Obstawiam nieszczelność, albo nastawnik turbiny (źle steruje geometrią). W serwisie powiedzieli mi, że wysterowali turbo tak, że będzie teraz wcześniej "wstawać". I na początku było ok, od regeneracji auto przejechało ok 30tkm, a osłabło jakieś 10tkm temu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.