Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie, ostatnio 525d 06r.coś mi się słabo zbiera, muli na niskich obrotach (błędów brak). Pojeździłem z B-toolem i w livedata widzę, że mi turbo nie doładowuje (regenerowane rok temu). Niedoładowanie występuję na niskich obrotach, różnica jest +/- 0,3 bara, jak już jest 2500 obr i więcej to wartości się pokrywają. Wygląda to tak jakby turbo późno wstawało. Odczuwalna jest turbo dziura. Przy starcie, gaz, chwilę nic się nie dzieje i wyrywa. Na 3 biegu przy bucie ecu rząda 2,3- 2,4bara a ja mam 1,7 i powoli rośnie wraz z obrotami. Najgorzej jest na 6 biegu, jadę 110km/h, dodaję gazu i muli, silnik staje się wtedy głośniejszy i powoli wkręca się na obroty, powyżej 2000obr już jest ok, robi się cicho i zapitala. Na początku pomyślałem, że przepływomierz, bo w momencie niedoładowania mierzy dużo mniej niż oczekuje ecu, ale w tej chwili jest założony trzeci i identycznie mierzy. Czujnik ciśnienia w kolektorze też podmieniony. Zastanawiam się nad szczelnością dolotu, kolektor fabrycznie bez klapek, uszczelki pod nim nowe, przy turbo i klapie gaszącej też nowe, nie widać zapoceń. Geometria w turbo chodzi luźno, sprawdzane w ista. Jak sprawdzić szczelność dolotu przy użyciu kompresora, co trzeba zaślepić? Bo robiłem to tak, zaślepiłem stronę ssącą turbiny i otwór odpowietrzenia skrzyni korbowej (odmy) i przez otwór czujnika w kolektorze tłoczyłem powietrze, ale ani nie tworzyło się ciśnienie w układzie, ani nie było słychać ewentualnej nieszczelności. Mógłby ktoś podpowiedzieć jak taki test wykonać prawidłowo i gdzie szukać przyczyny niedoładowania (może nastawnik przy turbo źle steruje)? Pozdrawiam
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dzięki za odpowiedź.

Co do katalizatora i dpf to nie mam pewności, czy mają odpowiednią przepustowość i nie są przypchane, ale w tescie w Ista wygląda to tak (pomiar ciśnienia wstecznego):


1. 680 obr/min: 6.9 mbar (dopuszczalne max 65 mbar)

2. 2000 obr/min: 29.9 mbar (dopuszczalne max 150 mbar)

3. 4000 obr/min: 71.9 mbar (dopuszczalne max 250 mbar)


Wnioskując, z wydechem nie jest chyba aż tak źle.


Jednak w tescie pomiaru ciśnienia doładowania, nie zostało uzyskane minimalne ciśnienie doładowania, a parametry wyglądają następująco:


Wartości zadane

Minimalna wartość 1: 1748 mbar

Minimalna wartość 2: 1828 mbar

Maksymalna wartość: 2398 mbar


Wartości zmierzone

Ciśnienie doładowania 1: 1576 mbar

Ciśnienie doładowania 2: 1653 mbar


Panowie gdzie szukać przyczyny, zastanawiam się nad tą nieszczelnością w układzie dolotowym. Podpowie ktoś jak za pomocą powietrza to sprawdzić prawidłowo?

Opublikowano
Jak powietrzem spr. cały dolot nie podpowiem. Lusterko, lampa i dobre oczy. Zaglądaj, macaj, osłuchuj na pracującym silniku w końcu znajdziesz. Jak coś się poci na uszczelkach, wymień. Intercooler sprawdzam zalewając benzynę ekstrakcyjną pokaże każdą nieszczelnosc i wyczyści. Z zewnątrz też go wymyj, bo jak zasyfiony po umyciu jest poprawa, tylko wysusz i wydmuchaj opary przed zamontowaniem. Przeglądnij dokładnie cały wydech najlepiej z kanału na gorącym, a pomocnik niech przegazuje. Pęknięty nieznacznie kolektor wydechowy trudno namierzyć, a mocy brak. Powodzenia i napisz jak się już uporasz.
Opublikowano
Kolektor wydechowy rok temu wymieniłem na nowy żeliwny, przy okazji z racji przebiegu profilaktycznie została zregenerowana turbosprężarka, wszystkie uszczelki nowe, dpfu też. Tłumik drgań (plecionka) wymieniony, taķże układ wydechowy jest na pewno szczelny, z resztą robiłem to osobiscie :). Obstawiam nieszczelność, albo nastawnik turbiny (źle steruje geometrią). W serwisie powiedzieli mi, że wysterowali turbo tak, że będzie teraz wcześniej "wstawać". I na początku było ok, od regeneracji auto przejechało ok 30tkm, a osłabło jakieś 10tkm temu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.