Skocz do zawartości

„Strzelanie” przy kręceniu kierownicą na postoju


sumkindaKRIS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich! Od paru dni jestem szczęśliwym (mam nadzieję) posiadaczem X3 E83. Jest to moje pierwsze BMW, powoli staję się fanem marki :) Ale mniejsza o to, chciałem się przywitać


Od początku użytkowania zauważyłem jeden mały problem. Przy kręceniu kierownicą na postoju lub w wolnej jeździe wyczuwalne były lekkie, delikatne stuki (chyba gdzieś z układu kierowniczego). Wczoraj zaprowadziłem auto na pierwszy przegląd w kraju. Wszystko było ok do póki diagnosta nie podniósł auta podnośnikiem pod silnikiem. W momencie podnoszenia auta góra/ dół słychać było stuki gdzieś w okolicy pokrywy silnika. Diagnosta stwierdził i zauważył, że śruby od pokrywy (tej metalowej) nie są dokręcone i je dokręcił. Teraz stuki podczas kręcenia sterem na postoju i wolej jeździe są głośniejsze! wyczuwalne na kierownicy i pedałach. Co więcej widać było większe zużycie opon przednich po wewnętrznej stronie, tak jakby na rogach opon. W porównaniu do moich poprzednich aut, wydaje mi się, że wspomaganie kierownicy też jakoś ciężej chodzi (może to tylko moje odczucie). Postarałem się podać jak najwięcej informacji. Czy ktoś z Was spotkał się z takim przypadkiem? CO to może stukać? Maglownica? Mechanikiem nie jestem, więc strzelam :)


Pozdrawiam wszystkich!


EDIT: Dokręcone zostały dokładnie te dwie śruby widoczne na zdjęciach

6e5bee159c09314bmed.jpg

778b1e810dd501ecmed.jpg

Edytowane przez sumkindaKRIS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem coś podobnego czyli strzelanie przy kręceniu kierownicą na parkingu jak była niedokręcona dolna blacha pod silnikiem tj. wzmocnienie dolne czy osłona czy jak to nazwać ta trapezowa na 4 śruby bodajże 17.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem coś podobnego czyli strzelanie przy kręceniu kierownicą na parkingu jak była niedokręcona dolna blacha pod silnikiem tj. wzmocnienie dolne czy osłona czy jak to nazwać ta trapezowa na 4 śruby bodajże 17.

 

Właśnie chyba o tę blachę mi chodzi. Widzę tylko dwie śruby widoczne na zdjęciu. Kojarzysz może gdzie są kolejne dwie? Rozumiem, że jak ją dokręciłeś to "strzelanie" minęło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Diagnosta badał auto szarpakami na ścieżce? Co stwierdził?

2. Jeśli masz przekoszone opony od wewnętrznej strony, to geometria jest ustawiona z doopy. Jeśli diagnosta stwierdził, że w zawieszeniu nie ma uszkodzonych lub zużytych elementów, zacznij od prawidłowego ustawienia geometrii (wydasz pewnie ze 100 zł) i zobaczysz, czy jest zmiana. Jeśli zawieszenie wymaga naprawy, zacznij od tego apotem ustawiaj geometrię.

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemano, jeżeli jeszcze nie rozwiazales problemu to może to ci pomoże. U mnie były takie stuki z łożyska mcperson, tj mocowania amortyzatora. Stuków może być wiele, ale objawy miałem podobne jak opisujesz. Więc możesz sobie to sprawdzić, kup smar z sprayu, pod maską gdzie masz mocowanie amortyzatora jest taki plastik-oslonka, ściągnij go i psiknij smarem, jeśli stukanie ustanie to znaczy że łożysko jest zużyte i nie ma smaru-strzela.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

:mrgreen: U mnie po dłuższym postoju wczoraj usłyszałem takie dziwne odgłosy po prawej .. Prawa poduszka jest oberwana więc zamówiłem dwie a tu akurat taki ZONK że dała tez "głos" :mrgreen: ...

Pod koniec tygodnia będę zmieniał więc dam znać ;) ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.