Skocz do zawartości

E92 330i N53 BRAK MOCY + PODWYŻSZONE SPALANIE


KamilMilanCj

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jakiś miesiąc temu kupiłem e92.

Pozwólcie że się rozpiszę aby niczego nie pominąć :wink:


Kilka dni po zakupie pojechałem w trasę ok 2000 km i okazało się że lubi olej. Myślę że to nie tragedia na ok 2 500 km 0.8l oleju ale jednak + okopcona na czarno rura wylotowa.

Samochód nie puszcza dymu na wolnych obrotach ani z rana ani nagrzany, po przyciśnięciu gazu na jałowym też "czysto"

Po dojechaniu na miejsce szybka diagnostyka programem delphi ds150 (pod spodem link do błędów)

https://drive.google.com/folderview?id=11nHzrM_Yu3WG6Ujz0Yq28Qkk-HcUB_vv

Znalazłem wyciek z pod uszczelki miski olejowej, spód samochodu do połowy był uwalony olejem. Wizyta u mechanika i stwierdził On że złoży miskę na paście wywalają uszczelkę która była zbłotniała (miska siadła kilka mm wyżej ale wycieków brak) więc była nadzieja że to jednak nie silnik pobiera olej.


Co do błędów mechanik stwierdził że:


2E85 - pomocnicza pompa wody (nakierował mnie że to pompka od funkcji "REST" i żeby się tym nie przejmować raz błąd wykasował.

30DC- czujnik tlenku azotu, ogrzewanie (mogła być wina przewodu, sprawdził kostkę i kable niby wszystko ok) błąd został wykasowany i w sumie więcej się nie pojawił.

o pozostałych się nie wypowiadał.

Została znaleziona nieszczelność na łączeniu rury wydechowej więc pasta i uszczelnione.

Wymieniona uszczelka pokrywy zaworów (były lekkie wycieki)

Wymienione filtr + olej (5w-30 castrol)


Po odebraniu samochodu pierwszy raz pojawił się problem z utratą mocy.

Oczywiście brak mocy i brak jakichkolwiek kodów błędów, jedyne co zauważyłem to na biegu jałowym słyszałem z pod maski dźwięk jakby DISY nie mogły znaleźć swojej pozycji. Tzn ciągle by się otwierały i zamykały.

Następnego dnia rano podjechałem do mechanika (samochód odzyskał moc). Gdy opowiedziałem mu o wczorajszym braku mocy stwierdził że jego zdaniem przyczyną mogło być to że był odłączany sterownik silnika i po prostu się kalibrowały.


Kilka dni później znów trasa 2000km, brak mocy nie się nie pojawił natomiast znów ubyło oleju ale znacznie mniej (mniej niż 0.5l na 2500km)

Ale ubyło również płynu chłodniczego, do górnego stanu dolałem ok 0.5l


Poza tym wszystko było ok, sprawdzałem płyn i olej i nie zauważyłem aby ubyło.


Po ok 2 tygodniach zaczęło losowo brakować mocy ale zazwyczaj po zgaszeniu silnika problem ustępował i był odczuwalny tylko jako brak elastyczności na niskich obrotach i nagrzanym silniku.

W ostatnim tygodniu była fala upałów, tzn temperatura ok 30°C-34°C i przy tej temperaturze brak mocy był niemalże bez przerwy, jedynie chwilkę rano samochód chciał jechać jednak po kilku km zamuła... + zauważyłem że podczas pokonywania podobnych tras spalanie wystrzeliło do ok 17l/100km przy czym wcześniej utrzymywało się ok 12-13l/100km


Silnik odpala szybko i płynnie zarówno na ciepłym jak i na zimnym.

Obroty nie falują (przynajmniej nie jest to jakoś mega widoczne)

Sinik pracuje w miarę równo

Temp płynu chłodniczego potrafiła osiągać nawet 112°C, średnia utrzymuje się ok. 95°C


Dwa dni temu wykręciłem świece, 2 i 6 świeca okopcona na czarno.

Sprawdziłem DISE prawą, tą łatwiej dostępną. Disa była zamknięta oraz nie dało jej się ruszyć wiec chyba luzów nie ma.

Wykręciłem również przepustnice, miała dość spory nalot. Wyczyściłem i zamontowałem spowrotem.


Pod spodem link do pomiarów które udało mi się zrobić: (raczej za bardzo pomocne nie są ale może ktoś mnie na kieruje jak je wykonać poprawnie)


https://drive.google.com/folderview?id=11nHzrM_Yu3WG6Ujz0Yq28Qkk-HcUB_vv


W piątek powinien do mnie dojść zegar do pomiaru ciśnienia sprężania oraz K + DCAN z oprogramowaniem pod bmw typu INPA itp.


Proszę o pomoc, od czego zacząć??


Pozdrawiam Kamil


Edit:

-przebieg 175 000 km

Edytowane przez KamilMilanCj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Temp płynu chłodniczego ma być w okolicy 105-108 podczas spokojnej jazdy. Ubytek oleju akceptowalny w tym silniku to 250ml/1000km. Ubytek płynu chłodzącego jest nieakceptowalny absolutnie. Obstawiam, że kupiłeś trupa podpudrowanego do sprzedaży.. jaki przebieg?


Starter pack w tym silniku to od razu wymiana olej, płyny - hamulcowy i chłodniczy, wymiana filtrów, wymiana świec i cewek. To minimum na start. Do sprawdzenia lambda integratory oraz multiplikatywne korekty plus korekty offsetowe. Sprawdź ciśnienie na obu pompach paliwa. Super samochody i silniki, jednakże nie znoszą dziadowania. Jeżdżę od 6 lat i sobie chwalę ;-)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No no.. w rzeczywistości żeby osiągnąć ta temp trzeba delikatnie jechać minimalnie wychylona przepustnica, tempomat i 70-80maks na godzine.. każde delikatnie mocniejsze wciśnięcie gazu zbije temp od razu w okolice 105-102st.. wiem bo to przerabiałem już setki razy ;-) w rzeczywistości maks temp wody widuję 105-106st

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,


Miałem podobne objawy: obniżona moc i podwyższone spalanie. Błędów nie było w ECU - przyczyną był NOX. DOpiero w warsztacie specjalizującym się w bmw to odkryli. Po wymianie wszystkie objawy jak ręką odjął



N53 niestety bierze olej zwłaszcza jeśli depczesz. Mi schodzi 1l na 2000-5000k km w zależności jak mocno go gniotę. Auto ma 10 lat, ma prawo troche brać.


pozdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Norma to 250ml/1000km i to wartość graniczna. Wlej do następnej wymiany oleju płukankę długą archoil 2300 i zrób na niej 10tys km, następnie przy wymianie wlej archoil 2820 i do świeżego oleju liqui Moly Ceratec ;-) azotek boru i molibden zrobią dobrą robotę ;-)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.