Skocz do zawartości

KamilMilanCj

Zarejestrowani
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E92 330i M Sport n53 2007r

Osiągnięcia KamilMilanCj

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Pomiary z dziś: - z rana na zimnym silniku : https://drive.google.com/file/d/15SeRjrMw_XAfmygA8VOe7KZhFu9AdHfH/view?usp=drivesdk -podczas jazdy : https://drive.google.com/file/d/1f9qnI0q-rlvRmLksny1gnNHY-RGZkDhY/view?usp=drivesdk https://drive.google.com/file/d/11KCJcwhxr1RjsHMkpPyUFgNvt5P0-ZU-/view?usp=drivesdk
  2. Witam, jakiś miesiąc temu kupiłem e92. Pozwólcie że się rozpiszę aby niczego nie pominąć :wink: Kilka dni po zakupie pojechałem w trasę ok 2000 km i okazało się że lubi olej. Myślę że to nie tragedia na ok 2 500 km 0.8l oleju ale jednak + okopcona na czarno rura wylotowa. Samochód nie puszcza dymu na wolnych obrotach ani z rana ani nagrzany, po przyciśnięciu gazu na jałowym też "czysto" Po dojechaniu na miejsce szybka diagnostyka programem delphi ds150 (pod spodem link do błędów) https://drive.google.com/folderview?id=11nHzrM_Yu3WG6Ujz0Yq28Qkk-HcUB_vv Znalazłem wyciek z pod uszczelki miski olejowej, spód samochodu do połowy był uwalony olejem. Wizyta u mechanika i stwierdził On że złoży miskę na paście wywalają uszczelkę która była zbłotniała (miska siadła kilka mm wyżej ale wycieków brak) więc była nadzieja że to jednak nie silnik pobiera olej. Co do błędów mechanik stwierdził że: 2E85 - pomocnicza pompa wody (nakierował mnie że to pompka od funkcji "REST" i żeby się tym nie przejmować raz błąd wykasował. 30DC- czujnik tlenku azotu, ogrzewanie (mogła być wina przewodu, sprawdził kostkę i kable niby wszystko ok) błąd został wykasowany i w sumie więcej się nie pojawił. o pozostałych się nie wypowiadał. Została znaleziona nieszczelność na łączeniu rury wydechowej więc pasta i uszczelnione. Wymieniona uszczelka pokrywy zaworów (były lekkie wycieki) Wymienione filtr + olej (5w-30 castrol) Po odebraniu samochodu pierwszy raz pojawił się problem z utratą mocy. Oczywiście brak mocy i brak jakichkolwiek kodów błędów, jedyne co zauważyłem to na biegu jałowym słyszałem z pod maski dźwięk jakby DISY nie mogły znaleźć swojej pozycji. Tzn ciągle by się otwierały i zamykały. Następnego dnia rano podjechałem do mechanika (samochód odzyskał moc). Gdy opowiedziałem mu o wczorajszym braku mocy stwierdził że jego zdaniem przyczyną mogło być to że był odłączany sterownik silnika i po prostu się kalibrowały. Kilka dni później znów trasa 2000km, brak mocy nie się nie pojawił natomiast znów ubyło oleju ale znacznie mniej (mniej niż 0.5l na 2500km) Ale ubyło również płynu chłodniczego, do górnego stanu dolałem ok 0.5l Poza tym wszystko było ok, sprawdzałem płyn i olej i nie zauważyłem aby ubyło. Po ok 2 tygodniach zaczęło losowo brakować mocy ale zazwyczaj po zgaszeniu silnika problem ustępował i był odczuwalny tylko jako brak elastyczności na niskich obrotach i nagrzanym silniku. W ostatnim tygodniu była fala upałów, tzn temperatura ok 30°C-34°C i przy tej temperaturze brak mocy był niemalże bez przerwy, jedynie chwilkę rano samochód chciał jechać jednak po kilku km zamuła... + zauważyłem że podczas pokonywania podobnych tras spalanie wystrzeliło do ok 17l/100km przy czym wcześniej utrzymywało się ok 12-13l/100km Silnik odpala szybko i płynnie zarówno na ciepłym jak i na zimnym. Obroty nie falują (przynajmniej nie jest to jakoś mega widoczne) Sinik pracuje w miarę równo Temp płynu chłodniczego potrafiła osiągać nawet 112°C, średnia utrzymuje się ok. 95°C Dwa dni temu wykręciłem świece, 2 i 6 świeca okopcona na czarno. Sprawdziłem DISE prawą, tą łatwiej dostępną. Disa była zamknięta oraz nie dało jej się ruszyć wiec chyba luzów nie ma. Wykręciłem również przepustnice, miała dość spory nalot. Wyczyściłem i zamontowałem spowrotem. Pod spodem link do pomiarów które udało mi się zrobić: (raczej za bardzo pomocne nie są ale może ktoś mnie na kieruje jak je wykonać poprawnie) https://drive.google.com/folderview?id=11nHzrM_Yu3WG6Ujz0Yq28Qkk-HcUB_vv W piątek powinien do mnie dojść zegar do pomiaru ciśnienia sprężania oraz K + DCAN z oprogramowaniem pod bmw typu INPA itp. Proszę o pomoc, od czego zacząć?? Pozdrawiam Kamil Edit: -przebieg 175 000 km
  3. Witam, jaki finał historii? Borykam się z podobnym problemem w n53 3.0 + niemalże dwukrotnie wyższe spalanie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.