Skocz do zawartości

Czy ktos chipowal E39 525dA lub 530dA?


milek1

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli Zf to możesz mieć 5hp19 lub 5hp24(choć w to wątpie). Poniżej masz modele i parametry skrzyń ZF.

 

http://img397.imageshack.us/img397/6782/zfes7.gif

 

Poniżej jeszcze link do stronki Zf ale trzeba wejść dalej w systemy samochodowe i tam odnajdziecie tą tabele co jest umieszczona wyżej. Niektóre z nich maja karty katalogowe, więc jest to ciekawa lektura.

 

http://www.zf.com/defaultz.asp?id=793&lang=1

Edytowane przez alox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 134
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Firmy oferują ok. 330-380NM w zależności od hardcoru :wink:

Dzięki wielkie, informacje bardzo fajne :cool2:

Tylko się zastanawiam, jak tam piszę biorąc nawet, że mam skrzynię 5HP19 i jest Tmax Turbine 540NM, czy to oznacza, że po chipie max tyle przeniesie, czy chodzi, że tylko 300NM, bo się zakręciłem trochę :oops: :?: :?:

Poszukujemy tunerów !!

Forum samochodowe, forum motoryzacyjne, forum tuningowe

http://samochody.kei.pl/zdjecia/logo_phpBB2.gif

Randki: dates

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem,że skrzynie automatyczne są robione na styk jeżeli chodzi o moment. Natomiast mają zapas jeżeli chodzi o moc. Także Niew masz niewielki zapas jeżeli chodzi o moment i spory o moc. O ile pamiętam dyskusję na forum tdi, to można zrobić taki soft aby nieznacznie ruszyć moment a moc zwiększyć. Jeżeli sofciaż ma hamownie to nie powinno być problemu z dobraniem nowej charakterystyki do skrzyni. A gdzie znaleść opisy skrzyń GM to nie wiem.Można przypuszczać, że ten zapas jeżeli chodzi o moment też jest niewielki. Jak tak samo mam w VW.Zero zapasu na momentcie a na mocy 80 KM.

 

Przed chwilą poptrzyłem na moment 530 D.Wynosi on 410Nm, a skrzynia 5Hp24 przenosi maksymalnie 420 Nm i 313 KM, czyli można przyjąc,że skrzynia GM też więcej nie przeniesie skoro to zamiennik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis dostalem odpowiedz ze schnitzera. jej najwazniejszy element to "Moduł zmienia tzw. mapę silnika oraz skrzyni begów. Dopasowuje tym samym przełożenia do aktualnych, podwyższonych parametrów silnika."

 

moral z tego taki - jesli tunerzy nie chca robic skrzyni, to nie ma sensu robic chyba silnika. czekam na reszte odpowiedzi. prawdopodobnie odwiedze najblizszy warsztat i osobiscie porozmawiam na ten temat.

DIESEL POWER
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Niemczech też się nie rusza, np. w SKN tuning nie ruszają skrzyni...

Co do Schnitzera to mam mieszane uczucia...bo box to box, jak się przyjeło zło :mad2: ...Równie dobrze można wziąść VTG :wink:

Poszukujemy tunerów !!

Forum samochodowe, forum motoryzacyjne, forum tuningowe

http://samochody.kei.pl/zdjecia/logo_phpBB2.gif

Randki: dates

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem,że skrzynie automatyczne są robione na styk jeżeli chodzi o moment. Natomiast mają zapas jeżeli chodzi o moc.

Chyba coś w tym jest, sprawdziłem przed chwilą jaką skrzynie ma e46 330d 204KM.To ta sama skrzynia A5S390R co w e39 530d, tak więc zapas na mocy jest a na momencie nie ma,bo nawet mocniejsze o 10KM e46 ma ten sam moment co e39 193KM czyli 410Nm.

Tak więc ładować wirusa dla 10 lub 20 KM bez ruszania momentu, czy to ma sens?

Ciekaw jestem ile Ci krzykną milek za box u schnitzera?

Pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety schnitzer juz nie robi do mojego silnika modulu. jednakze cenna jest ich odpowiedz i musze tu pochylic czola oraz zmienic wczesniejsze zdanie

 

"...Ze swojej strony mogę jesynie doradzić aby w poszukiwaniu dostawcy takiego modułu (lub oprogramowania) brał PAn pod uwgę bardzo istotny element, jakim jest konieczność zmiany oprogramowania (mapowania) skrzyni biegów. Ma to duże znaczenie dla żywotności przekładni. Wzrost mocy i momentu obrotowego powoduje zwiększenie obciążeń całego układu przeniesienia napędu, wymaga więc dopasowania przełożeń do podniesionych parametrów silnika...

 

Jednak wyraznie widac, ze program na silniku ma znaczenie dla skrzyni. Obawiam sie, ze zostanie mi Dinan, bo jako jedyny robi taka zmiane.

DIESEL POWER
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazla sie firma w warszawie, ktora robi jedno i drugie i to bez proszenia. trwa cala zabawa okolo 2,5h. mapuja silnik, skrzyni i hamuja. wgrywaja soft v-tech. jesli starczy mi czasu i sil aby sprawdzic papierowe obietnice v-tech to pewnie sie u nich pojawie. dostalem tez odpowiedz na sypiace sie skrzynie biegow - podobniez wynika to ze znacznego chwilowego wzrostu momentu w niskim zakresie obrotow, zamiast rozlozenia go w szerszym wachlarzu obrotow.

 

firma nazywa sie kreator mocy - www.kreatormocy.pl. wiem, ze klub passata zalatwil sobie tam dosc ciekawa znizke. ciekawe czy jest szansa wywalczenia takiej dla kilku zainteresowanych tematem posiadaczy bmw.

DIESEL POWER
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam dosc odmienne zdanie na temat czipow!!!Moim zdaniem zabijaja silniki a ich prawdziwe przyrosty mocy i nm sa niczym w porownaniu do napraw jakie trzeba pozniej zrobic!Ludzie kupcie sobie archiwalny numer Auto swiata 31/2006 lub sciagnijcie z netu,tam jest wszystko jasno napisane co czipy robia z silnikow diesla!!!Pozdro!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z M5 na pewno nie ma co konkurować...

 

Zużycie i naprawy mogą być spowodowane słabą jakościa ON w Polsce...Jak tankuje się na niepewnych stacjach...

Poczytaj na forach w Niemczech gdzie już od dawna się chpsuje. Ja byłem też tego zdania, ale zmieniłem.

AutoŚwiat nie jest wyznacznikiem :roll:

Poszukujemy tunerów !!

Forum samochodowe, forum motoryzacyjne, forum tuningowe

http://samochody.kei.pl/zdjecia/logo_phpBB2.gif

Randki: dates

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z M5 na pewno nie ma co konkurować...

 

Zużycie i naprawy mogą być spowodowane słabą jakościa ON w Polsce...Jak tankuje się na niepewnych stacjach...

Poczytaj na forach w Niemczech gdzie już od dawna się chpsuje. Ja byłem też tego zdania, ale zmieniłem.

AutoŚwiat nie jest wyznacznikiem :roll:

 

 

Ok,zgadzam sie ze Auto Swiat nie jest wyznacznikiem ale w wiekszosci jest to prawda,mozliwe ze w Niemczech *chipowcy* robia to dobrze ale w PL ci mechanicy jeszcze musza duuuuzo wiedzy pochlonac zeby im dorownac w tuningu!Wiec wniosek z tego taki wyciagam ze jezeli chcecie z chipowac auto to najlepiej pojechac do ojczyzny BMW tam zrobia to najlepiej!!!Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fakt... Masters bierze programy w Niemczech i na ich podstawie robi...

Niektórzy robią na włoskich co jest śmieszne...

P.S.

Piękne auto :cool2:

Poszukujemy tunerów !!

Forum samochodowe, forum motoryzacyjne, forum tuningowe

http://samochody.kei.pl/zdjecia/logo_phpBB2.gif

Randki: dates

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za samochod chca 1400, ale mysle, ze juz przy dwoch bysmy mogli z nimi ponegocjowac. co do programu i awaryjnosci - wlasnie dlatego powstal ten watek i wciaz szukamy. panowie w kreatorze posluguja sie programami v-tech, o ile sobie przypominam to jest to firma niemiecka.
DIESEL POWER
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.