Skocz do zawartości

e46 320d fl stuk przy cofaniu Krzyżak Wału aktualizacja


DwaLitry

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Słyszałem kiedyś że dyfer regeneruje wsadzahac jakieś podkładki by zmniejszyć luz i wyeliminować stukanie.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tak podkładkami reguluje się luz między kołem pasowym a wałkiem atakującym ,to się robi jak jest za duży luz i dyfer wyje . A tu chodzi o luz w mechanizmie różnicowym , i to powoduje stuki przy wbijaniu biegów. A odgłos jest taki jakby tuleje były do wymiany . Zobacz o to mi chodzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzisiaj sprawdziłem pierwszy dyfer ten co miałem założony jak kupiłem auto. To jest lekki luz na mechanizmie różnicowym , i na wałku atakującym.


https://www.youtube.com/watch?v=1HOYxZRLHQY&ab_channel=Bolu%C5%9BYT


https://www.youtube.com/watch?v=a5iT0DjGvr4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja mam obecny+ mój stary i tak samo jest :roll: w dodatku jeden i drugi dyfer słychać takie uu przy około 80km/h.Jest to UU z dyfra bo z tyłu wszystko wymienione od łożysk po tuleje itp i uu przy 80km/h zostało a olej zmieniłem tez w dyfrze.


ps myślałem,że zmiana opon z letnich na zimowe załatwi temat ale w tamtym tygodniu po założeniu zimówek też to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj znać jak założysz czy jest tak samo :roll:


hmm bo mówisz,że masz drugi dyfer a nie masz tak,że w przedziale 80-90km/h przy schodzeniu z obrotów słychać lekkie uuu z tyłu?


u mnie lekkie wycie było na moim dyfrze od nowości.Zmieniałem olej chyba z 2 razy później jakoś samo przestało.. jak ruszyłem tuleje z tyłu odkręciłem dyfer i jeszcze mi spadł bo nie utrzymałem go to po zamontowaniu znów było lekkie wycie.Więc zamówiłem drugi z allegro zamontowałem i to samo więc mówię pewnie łożyska lub letnie opony,łożyska zmienione dalej to samo.Więc zmieniłem opony na zimowe i dalej to samo :roll: więć 2x dyfer i lekkie wycie


co do klikania to już ktoś pisał,że jak lekko ruszasz tutaj od strony walu dyfrem to slychać ale zrobisz pełny obrót i cisza.. bo olej jakby przesmaruje wtedy czy rozejdzie się po mechanizmie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jeszcze u szpeca nie byłem żadnego bo dopiero zrobiłem geometrię i takie tam :roll: ale jadąc zmieniając biegi jest wszystko ok.. uderzenie słychać gdy np dojeżdżam do ronda wciskam sprzęgło wrzucam dwójkę puszczam sprzęgło i ŁUP z tyłu :roll:


to łupanie słychać nawet jak zaciągnie się reczny i rusza przód tył to też słychać.. no wiadomo musi ktos wejść czyli druga osoba do kanału i do posłuchać bo tak to tylko gdybanie.Ale wymieniłem wszystko z tyłu z półosiami Lobro i Spidan nawet :roll: dyfer drugi..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem dziś na SKP ustawić światła :roll: i powiedziałem diagnoście,że wymieniłem wszystko z tyłu i stuk jest dalej pierw nic nie słyszał,ale wsiadł do auta otwarłem tylną kanapę zaciągnąłem ręczny i ruszałem do przodu i do tyłu i było ŁUP mówi faktycznie jest coś poszedł tam i kazał ruszać tak przód tył i powiedział,że na 100% jest luz krzyżaka wału przy dyfrze drugiego nie sprawdził bo osłony były zabudowane mówi,że to on będzie tak stukał bo jak dotknął go to czuł


czy teraz,żeby wymienić taki krzyżak wału to nie wiem wał oddaje się do zakładu co zajmują się walami i oni swój krzyżak zarobią? bo używkę wał szukać to nie wiadomo w jakim stanie będzie.Wie ktoś może czy drugi krzyżak ten pod zabudowanymi osłonami też jest wymienny w warsztacie tym sie zajmującym?


zna ktoś Warsztata dobry co zrobi i wyważy wał Kraków/Kielce/Tarnów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile płaciłeś? dwa krzyżaki czy jeden? aha i powiedz mi wał demontowałeś i zawoziłeś czy na miejscu Ci śćiągali?

jak demontowałeś sam to powiedz jeśli wał odkręcę od dyfra+ podporę dwie śruby od podwozia tam jak tunel :roll: to co zostaje jeszcze? łącznik elastyczny wału? wał z nim sie zdejmuje? czy łącznik zostaje a wał wychodzi? :roll: aha i jeśli bym wyważał wał to przy demontowaniu go z samochodu muszę cokolwiek znaczyć? chodzi mi tutaj o położenie jak łącznik elastyczny wału :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Są dwie opcje albo dokrecisz wal razem z łącznikiem albo łącznik zostanie na skrzyni. Wszystko zalezy jakie śruby będziesz odkrecac. Jest tam 6 śrub przechodzących przez łącznik elastyczny z czego trzy z nich przykrecadz do skrzyni. Kolejne trzy w druga stronę do wału.

Jak ściągasz wal nic nie musisz znaczyć. Jedynie gdybyś chciał to rozpolowic to musisz złożyć go w tym samym miejscu na tych samych znakach które sobie zaznaczyłas.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy demontując wał napędy 2.0 m47n trzeba odkręcać tłumik od strony katalizatora? tzn łącznie z katem? da radę to wyjąć bez ruszania tamtej części? bo wiem,że przy łączniku elastycznym jest kilka śrub i żeby odkręcić trzeba z drugiej strony kluczem też chwycić i tak w lato jak patrzyłem to chyba mało miejsca było już nie pamiętam dlatego łatwiej odkręcić z łącznikiem elastycznym czy łącznik na skrzyni zostawić?


i drugie pytanie czy demontując wał(tam jak dyfer/wozek) jest taka łapa przykręcana do sanek ,zeby ją zdjąć trzeba odkręcić śruby przez co chyba sanki ciut w dół opadną czy to zmieni geometrię? proszę o odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego szuwarek wiesz co a czy moze być tak,że to wycie w sumie już od 50km/h słychać a najwięcej w okolicach 80km/h gdy doda się gazu i puści a gdy podczas jazdy wrzuci się na luz o polowe cichnie.. to samo było na poprzednim dyfrze :roll:


czy tu nie będzie taki zonk..że to wycie słychać od podpory wały w której jest łożysko i dlatego po wrzuceniu na luz cichnie bo na wał bez zapiętego biegu nie obraca się chyba tak szybko :roll: nie pamiętasz u siebie jak wyjmowałeś podporę w jakim stanie było łozysko? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienić łącznik to nie problem .Zmieniać nie zmieniałem bo jak przyszła skrzynia to już miała łącznik przykręcony i w dobrym stanie. Tylko jak przy wymianie skrzyni musiałem odkręcić łącznik i był problem bo jedna śruba zapiekła się w tulejce i kręciła się w gumie i był problem żeby wał rozłączyć. Widocznie od nowości nie było ruszane,ale teraz są śruby przesmarowane . Przymierzam się latem wymienić łącznik na nowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pojdzie chyba bo mechanik pamiętam 5lat temu ściągał wał i skrzynie jak mi sprzęgło zmieniał więc nie powinno być problemu


ciekawi mnie jeszcze ''tulejka centrująca'' dużo nie kosztuje bo około 25zl oe bmw ale wymienić pewnie gorzej bo łatwo pewnie to nie zejdzie to może nie ma sensu ruszać tego :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i również dołączam do grona pukającego tylnego zawieszenia :lol:


Objaw ten sam czyli przy cofaniu , wciśniecie/puszczenie gazu czy nawet na postoju jak rozbujam samochód to słychać pukanie jak dzwonem w kościele.

Wymienione 3x tuleje przy dyfrze w tym słynna 9 , dwie podpory wału, łącznik elastyczny.


Spece od wałów w Krakowie wyeliminowali wstępnie ze to krzyżaki ( http://mvkcardan.pl/ )


Został dyfer i jego obstawiam ze jest winny, mam już drugi używkę, zmieniłem w nim uszczelniacze + nowy olej i teraz tylko potrzebuje ogarnąć miejsce do wymiany bo bez kanału ciężka zabawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie dyfra , nie ma stuków przy ruszaniu do przodu czy przy zmianie biegów jest idealnie , puszcza się sprzęgło i równo ciągnie bez stuków. Tylko że jak do tyłu cofam i wciskam i puszczam energicznie sprzęgło to jest jeszcze lekki stuk ale mniejszy niż był wczesniej.Może to wina jeszcze półosi bo jak dyfra nie było to sprawdziłem mają leciutki luz może to przez to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.