Skocz do zawartości

e46 320d fl stuk przy cofaniu Krzyżak Wału aktualizacja


DwaLitry

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie zauważyłem taki problem otóż jak wbije wsteczny i puszczam sprzęgło to jest puk z tyłu i teraz gdy cofam wcisnę sprzęgło po czym szybko do połowy puszcze to jest PUK z tyłu tak jak by coś się rozłączyło =luz był


Sprawdzałem półosie i przeguby i wygląda to ok wszystko natomiast jedyne co mi się rzuciło w oczy będąc pod samochodem to tylna lewa flansza dyfra.Po prawej stronie nowa flansza siedzi ciasno natomiast tą drugą można CM cofać i wsuwać.. nie wiem czy by to wina była tego pierścienia na flanszy,ze stary wyrobiony i nie trzyma dobrze? czy takie puknięcie to wina czegoś innego? dodam dziwnie nasiliło się to po regulacji wydechu na środku na trzech śrubach bo był przy samych wspornikach przez co uderzał po odpaleniu o nie.Podniosłem go ciut wyżej i nic nie uderza już po odpaleniu ale przy wciskaniu sprzęgła i cofaniu słychać stukniecie z tyłuu


co to moze być Panowie? ta flansza luzna ? czy coś innego?

Edytowane przez DwaLitry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Panowie podpowie ktoś co to moze być? kolego ghost? sprawa taka,że stukało mi coś z tyłu przy cofaniu na pól sprzęgle i puszczaniu sprzęgła było ŁUP.Wymieniłem 3 tuleje dyfra i Łupanie zostało.Więc zmieniłem dyfer. Łupnięcie zostało.Podejrzenie padało na półosie.Kupiłem dwie półosie jedna prawa spidana i druga lewa Lobro łącznie 1260zł za dwie.Łupanie zostało.Więc mówie pewnie tuleje wózka,wymienione wszystkie cztery.Łupanie zostało..

Więc wymieniłem tylne amortyzatory na kyb,poduszki amorów łącznie cały komplet.Łupanie dalej.Wymieniłem tuleje wahaczy tylnych+ zwrotnicy dwie jedna górna druga dolna + łączniki stabilizatora tył i gumy stabilizatora tył.Łupanie zostało.Wymienione też nowe tarcze,klocki,osłony,szczeki,linki ,rozpieraki,regulatory.


Łupanie zostalo...


Jak wbijam 1 cisza jak wbijam wsteczny gdy auto jest zgaszone cisza.Odpalam auto wbijam 1 cisza wbijam wsteczny coś łupnie i teraz cofając na pól sprzęgle gdy puści się sprzęgło jest UDERZENIE Z TYŁU.Wydech sprawdzony nigdzie nie wadzi nie uderza.To łupanie co tak wali słychać jak podniesie się tył auta i ruszała kołami do przodu i do tyłu to słychać łupanie na odcinku krzyżak przy dyfrze <-> do skrzyni biegów

I czuć przy ruszaniu kołami szybkie ruchy do przodu i do tyłu tak jakby coś z ''opóźnieniem'' działało bo tak jakby odbija na kole.Dodam łożyska z tyłu również nowe fag włożone.


To jest ten dzwięk gdy łapie się ręką za wał i ruszam prawo lewo na włączonym biegu (auto zgaszone) lub auto na luzie to słychać jak wał uderza..ale jest sztywny nie ma tak,żeby latał góra dół ale ruszjąc słychać stukanie które ciezko zlokalizować bo się niesie.Gdy ruszam przy dyfrze słychać jakby z okolic krzyżaka ale jak odejdę w strone środka auta to słychać tam jakby z okolic skrzyni biegów.


Tutaj już muszę auto dać dać do mechanika bo nie dysponuje kanałem i dalszą wiedzą co to moze być ale piszę tutaj bo moze ktoś naprowadzi co to może być.Jak się puści sprzęgło to łupnie z tyłu jak by ktoś młotkiem przyje w tym czasie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Objaw taki jak by póloś ale skoro masz nowe sprawdź łącznik elastyczny wału i sam wal

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak na starych półosiach moich było to samo.Kolejno jak cudowałem z półosiami to samo.Kupiłem dwie regenerowane przez producenta spidan 650zł i lobro 650zł i dalej to samo.Ale co miałby łącznik do takiego łupania? ja go w lato oglądałem były mikropęknięcia na gumie ale nigdzie nie był rozerwany.Auto nie wpada w wibracje nie buczy nic.Podczas jazdy nie ma żadnego stukania.Najbardziej przy cofaniu słychać :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli łącznik jest już popękane A tuleja przez którą przechodzi sruba ma luz może pukać. Sprawdzić też możesz szczęki hamulca ręcznego czy czasem się nie rozpadły.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To by były takie ,,głuche,, pukniecia. Jeśli wszystko masz nowe to zostaje skrzynią ten łącznik bądź krzyżak na wale

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To by były takie ,,głuche,, pukniecia. Jeśli wszystko masz nowe to zostaje skrzynią ten łącznik bądź krzyżak na wale

 

okej a krzyżak na wale nie jest czasami x2? czyli jeden przy dyfrze a drugi tam przy skrzyni czy tylko przy dyfrze? a na stacji diagnostycznej będą w stanie powiedzieć co to może być? :roll: czy raczej do mechanika prywatnego trzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jest na srodku przy podporze walu. Na stacji Ci raczej tego nie sprawdzi bo nie ma do niego dojscia. Wal jest za oslona termiczna

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na środku jest na 100% przy dyfrze jest inne rozwiązanie. Jest tam taką flansza jak przy polosi od strony dyfra i na 90% krzyzak tam nie wystepuje

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie jest tylko jeden krzyżyk tak jak tu

https://allegro.pl/oferta/bmw-e46-330d-m57-m57n-automat-wal-napedowy-9963479521?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Więc u siebie musisz sprawdzić wszystkie

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem dzisiaj u siebie i jak się okazało to półosie nie mają luzu , tylko że jak miałem jedną czy drugą stronę podniesioną i wrzuciłem bieg to jak złapałem za koło , to można było ruszać na boki i było słychać stuki z dyfra. Masz tak samo u siebie bo nie wiem czy czasem mechanizm różnicowy powoduje te stuki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ale miałem to już dużo wcześniej i nie mialem pukania przy cofaniu to nie pukanie a walenie w sumie.Tak jak koła tylne w górze bieg zapięty i ruszasz przod tył to słychać własnie stuki jak by dyfer=wał to raz a jak złapałem za wał i ruszałem to własnie jest to uderzenie na odcinku łączenie dyfra z wałem,krzyżak przy dyfrze i dalej w stronę skrzyni.TAKIE ŁUP przy puszczeniu sprzęgła które słychać jak uderzy z tyłu auta jak koło zapasowe.Ale tak jak wspomniałem gdy złapię za wał to słychać uderzenia :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem dzisiaj u siebie i jak się okazało to półosie nie mają luzu , tylko że jak miałem jedną czy drugą stronę podniesioną i wrzuciłem bieg to jak złapałem za koło , to można było ruszać na boki i było słychać stuki z dyfra. Masz tak samo u siebie bo nie wiem czy czasem mechanizm różnicowy powoduje te stuki.

 

półosie obecne kupione czy te robione wczesniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Półosie są te robione i nawet nie drgną , skrzynie mam po regeneracji , krzyżak na wale został zregenerowany . Półosie nie mają luzów ,teraz został tylko dyfer. jak wrzucę bieg i ruszam kołem to chodzi na boki i jest stukot w dyfrze , podejrzewam że od tego jest stuk na 1 czy na wstecznym jak szybko puści się sprzęgło. Ale to występuję tylko raz. A jak się wciska i puszcza to stuk jest cały czas. Będę w domu to rozbiorę dyfer i się przyjrze temu. Kupione teraz półosie to poszły na półkę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czwartek jadę do znajomego na podnośnik , wymienię koszyczek na lewarku od biegów , w sumie mam wszystko nowe przygotowane do wymiany lewarka . Od razu dokładnie się przyjrzymy dyfrowi , mam u siebie przelożenie 2.35 i myślałem założyć 2.47 tylko nie wiem czy to będzie jakaś duża różnica. Mam na miejscu , bo z alegro to trochę uciążliwe jest odsyłanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdziliśmy na podnośniku stuk pochodzi z dyfra , i to nie jest luz od wałka atakującęgo tylko od mechanizmu różnicowego . Tam jest luz i od tego są stuki , już ktoś kiedyś napisał że słynna tuleja dyfra nr 9 jest przereklamowana , bo to jest prawda . Wymieniłem w całym tyle włącznie z wózkiem na nowe, lipa , założyłem nr 9 poliuretan , wózka żadną breszką nie ruszysz. Kolego DwaLitry półosie zero luzu mają te robione. Trzeba szukać dobrego dyfra.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.