Skocz do zawartości

Ciekawy problem z TDS POMOCY!!!


Danielus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!! Mam dość nietypowy problem, a przynajmniej tak mi się wydaje.

 

Z nastaniem wiosny zauważyłem że silnik mi coś zaczyna głośniej chodzić. Przez całe wakacje się z tym męczyłem i niewiedziałem czy to jakaś usterka czy to poprostu mi się tak wydaje(w między czasie jeździłem troche kilkoma nowymi samochodami, które były lepiej wyciszone), byłem u kilku mechaników i oni stwierdzili że jest wszystko ok. Zaczołem się już powoli godzić z tym że TDS to głośny samochód, aż do ostatnich kilku dni kiedy było chłodniej. Okazało się że silnik znów chodził cichutko i mięciutko jak w chwili gdy się w nim zakochałem.

 

Niestety jeszcze się nie ciesze bo przyczyna nie została wyeliminowana. Wczoraj wyjechałem rano było chłodno i było cichutko, jak temperatura otoczenia się podniosła to znowu się zaczeło udawanie traktora. Dodam że jest to naprawde dokuczliwe i różnica jest dość duża bo jak go kupiłęm to miał zablokowane wisko i zamiast tłumika końcowego miał rure i chodził ciszej.

 

Więc proszę o podpowiedź co to może być?

 

Czy zapchany intercooler może powodować głośną pracę silnika?

 

Czy to może być padająca turbina, albo wydech?

 

Nic innego nie przychodzi mi do głowy.

 

Prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej ma przejechane 4tys km. Po za tym jeżeli temperatura otoczenia jest około 15 stopni lub niższa wszystko jest ok. Jedynie jak ostatnio prze takiej temperaturze jechałem 30min e korku to znowu zaczoł głośniej chodzić.

 

Jeśli chodzi o wisko to oczywiście wymieniłem. Napisałem tylko o tym po to żeby zasugerować że znam dzwięk huczącego wentylatora i to nie jest to.

 

Dziękuje i czekam na dalsze sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Primo :!: :!: :!:

1 sprawdz cisnienie oleju u jakiegos diagnsty w calym zakresie obrotów!!!!!

Najprawdopodobniej siadła pompa lub zawiesza sie zawór zwrotny w pompie olejowej.

cisnienie na jalowym musi byc wieksze jak 0,8 atm i maksymalnie 4 atm powyzej 3000 obr/min

2 zmien olej na olej o wyzszej lepkości w klasie SAE

:roll: :cool2:

BMW jest tanie dla bogatych

http://img102.imageshack.us/img102/1093/copyright6phpki9.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To w związku tym mam pytanie czy ciężko się do niej dostać i gdzie jest ten zaworek zwrotny.

 

Poza tym jaki wpływ na prace pompy ma temperatura otoczenia, bo jak wcześnij napisałem te objawy są zależne od temperatury.

 

Czy zapchany zaworek może powodować ze olej sie dostaje do dolotu?(wiem że zwykle przyczyną tego jest turbo, ale u mnie ono wydaje się być ok, poza tym mam więcej oleju za intercolerem niż przed)

 

I ostatnia kwestia czy niepowinna się zapalać kontrolka oleju?

 

Z góry dzięki:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w związku tym mam pytanie czy ciężko się do niej dostać i gdzie jest ten zaworek zwrotny.

 

nie wiem nigdy nie idzialem jak jest zbudowana

 

Poza tym jaki wpływ na prace pompy ma temperatura otoczenia, bo jak wcześnij napisałem te objawy są zależne od temperatury.

 

na prace pompy temperatura nie ma wplywu, ale ma wpływ na olej i to ogromny

 

Czy zapchany zaworek może powodować ze olej sie dostaje do dolotu?(wiem że zwykle przyczyną tego jest turbo, ale u mnie ono wydaje się być ok, poza tym mam więcej oleju za intercolerem niż przed)

 

nie to jest juz objaw nieszczelności turbiny

ale jesli sa to tylko sladowe ilosci oleju i nie ginie ci litr oleju na tysiac to nie musisz sie zbytnio martwic

 

I ostatnia kwestia czy niepowinna się zapalać kontrolka oleju?

 

tu jest problem nie wiem jak jest wysterowany czujnik w magistrali ale jezeli jest powyzej 0,8 atm to czujnik moze sie nie zapalic

ale juz wszystko wyjasnia nieszczelnosc turbiny bo olej z pompy kierowany jest przez magistrale na rozrzad i na lozyska turbiny. w momencie kiedy lozyska nie trzymaja cisnienia spada cisnienie robocze w magistrali i rozrzad oraz walek moze byc nie dosmarowany! , a w kolektorze ssacym pojawia sie nadmierna ilosc oleju ktory zatyka interkooler>

i tak jezeli jest chlodniej na dworzu to olej jest lepiej schlodzony na chlodniczce i ma wyzsza lepkosc, i lepiej uszczelnia. tak wiec podnosi sie csnienie w magistrali i wycisza sie rozrzad

 

sa dwa rozwiazania

 

1 czasowo mozna to zalagodzic i upewnic sie czy diagnoza jest sluszna zalewajac go olejem o wyzszej lepkosci np 15W50lub 15W60lub lub 10W50,60 na lato polecal bym castrola 10W60 ale jest to drogie rozwiazanie z faktu ze wlewasz 7 litrow na zime tez moze byc ,mozna szukac cos tanszego w tej klasie SAE

:roll:

2 to calkowicie rozwiaze problemu czyli regeneracja turbinki :cool2:

 

Z góry dzięki:)

BMW jest tanie dla bogatych

http://img102.imageshack.us/img102/1093/copyright6phpki9.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.