Skocz do zawartości

E65 730Ld M57n2 nie odpala na cieplym


Leszko25

Rekomendowane odpowiedzi

BMW E65 730ld 231km z 2008 roku Silnik M57n2 .

Czytalem wczesniej na temat (nie odpala na cieplym) u wiekszosci przypadkow byl czujnik lub regulator na listwie uwalone , kostki przy czujniku lub wtrysku do sprawdzenia i czyszczenia .

Moja e65 kiedy jest zimna odpala po 2-3 sekundach , chociaz powinna ( tak mysle ) odpalic na dotyk .

Kiedy odpali to silnik pracuje rowno , nie telepie , nie faluje na obrotach , kie kopci . W czasie jazdy zachowuje sie normalnie do momentu kiedy zgasze. Po zgaszeniu juz nie jest tak fajnie , kreci i kreci ale nie odpali.

Podlaczylem pod komputer i pokazal bledy

3F30 Rail pressure sensor signal signal ( sygnal cisnienia czujnika szyny )

4B90 Rail pressure control at engine start ( Kontrola ciśnienia szyny przy uruchomieniu silnika )

Crankshaft sensor signal ( czujnik sygnalu walu korbowego )

Pierwsze co zrobilem to przeczyscilem wszystkie wtyczki sprayem kontakt , tak mi podpowiedziano ze moze nie byc dobrego styku na wtyczkach .

Wymienilem tez czujnik walka rozrzadu i czujnik walu korbowego na Bosch .

Nie bawilem sie w zamiennik , kupilem Bosch zebym mial pewnosc ze sa dobre .

Wyczyscilem bledy i odpalilo , nic sie nie pojawilo . A wiec jazda w trase , po drodze Stacja tankowanie .

Niestey BMW nie odpalio ( rozrusznik kreci jak szalony) a wiec psik plaka , odpalilo dojechalem do domu normalnie bez zadnych dziwnych oznak typu , szarpniec i falowania obrotow itd ,auto ma moc , przyspiesza normalnie , nie kopci , problem tylko z odpaleniem.

Podlaczenie pod komputer i wyswietla tylko jeden blad 4B90 problem z cisnieniem paliwa przy rozruchu na cieplym .

Na forum przeczytalem ze odpowiedzialne za to sa czujniki i regulatory .

Wczesniej juz wymienilem .

1-Czujnik walka rozrzadu .

2-Czujnik walu korbowego .

Teraz poszly czujnik i regulatory .

3-Wymienilem czujnik cisnienia na listwie CR ten pierwszy Bosch 0281002497 bez zmian.

4-Wymienilem regulator cisnienia na listwie CR ten z tyly Bosch 0281002738 bez zmian .

5-Wymienilem regulator dawkowania na pompie CR Bosch 0928400560 bez zmian .

Wyczytalem zeby podlaczyc pod komputer i sprawdzic cisnienie .

6-Określone ciśnienie w szynie 325.00 bar

7-Cisnienie na szynie aktualne 4.29 bar czyli z tego co sie dowiedzialem to pompa w zbiorniku jest ok mozna wykluczyc . Ale na cieplym nie odpala .

Na drugi dzien kluczyk w stacyjke pompa w zbiorniku pracuje i slychac ( delikatne buczenie ) cisnienie dobija max 4.29-4.50 bar 2-3 sekundy i odpala.

Kiedy troche sie zagrzeje dalej to samo .

Na cieplym tylko odpali przy Plaku (reakcja natychmiast)

Lub po wypieciu wtyczki czujnika cisnienia ta z przodu (odpala ale po dluzszym kreceniu i pedal w podloge )

Pomozcie prosze ,naprowdzcie mnie na jakis trop bo juz rece opadaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj podjechalem na warsztat ( to juz 3 odkad borykam sie z tym problemem) zeby sprawdzili co sie dzieje. BMW zostawilem wlaczone , nie gasilem . Opisalem w czym rzecz , Mechanik poprosil abym zgasil i ponownie odpalil. Niestey juz nie odpalila .

Podlaczyl komputer sprawdzil bledy i wywalilo 4B90 problem z cisnieniem przy rozruchu silnika.

Zasugerowal czujnik lub regulator do wymiany . Powiedziedzialem ze sa nowe .

Spawdzil cisnienie jakie podaje pompa w zbiorniku , wyszlo ponad 4- bary powiedzial ze jest wporzadku.

Cisnienie w szynie podczas rozruchu , pokazalo okolo 116 bar i to byl max a powinno byc wieksze.

Powiedzial ze tu jest problem to jest za male zeby auto odpalilo , centralka nie pozwoli na puszczenie wtrysku.

Odpalil na samostart , okreslone cisnienie na wolnych 320 - 340 bar i cisnienie na szynie po odpaleniu tez pokazalo okolo 340 bar .

Chwile pochodzil i cisnienie spadlo do okolo 290bar i tak sie utrzymywalo.

Powiedzial ze problem tkwi w pompie wysokiego cisnienia , ze jest tam jakis zaworek ktory moze sie zawieszac i pompa przy rozruchu jest nie wydajna .

Zaproponowal wymiane pompy wysokiego cisnienia.

Zanim wydam kase na pompe , chcialbym sie upewnic .

Co sadzicie o tym ? Jakie sa wasze zdania , co byscie jeszcze zasugerowali sprawdzic przed wydaniem kasy na pompe CR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co te wyniki mowia? o co chodzi z tym?


zimny silnik

Cylinder 1 0,06

Cylinder 2 -0,07

Cylinder 3 -0.14

Cylinder 4 0,07

Cylinder 5 -0,09

Cylinder 6 0,20


Cieply silnik


Cylinder 1 0,14

Cylinder 2 -0,10

Cylinder 3 -0.12

Cylinder 4 0,06

Cylinder 5 -0,09

Cylinder 6 0,14

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Test nie najlepiej wyszedl to jakas katastrofa , czy to mozliwe zeby 4 wtryski padly ?

Menzurki napelnily sie w czasie 20-30 sekund . Adpalilem i nie zdazylem do silnika podejsc a juz nr: 5 bylo 100ml :shock:


1 - 20ml

2 - 60.5ml

3 - 10ml

4 - 90ml

5 - 100ml

6 - 80ml


Jak to ma sie do wykresu korekcji z INPA ?

Wykrecilem wtrysk nr: 4-5-6 i wyslalem do sprawdzenia i regeneracji , ale zastanawiam sie czy nie wyslac jeszcze wtrysk nr: 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Korekcja o którą pytasz to pomiar przyspieszenia kątowego wału korbowego na podstawie którego można wytypować który z cylindrów słabiej pali przez uszkodzony wtrysk lub mniejszą kompresję. Menzurki pokazały Ci sprawność mechaniczną wtryskiwaczy. Przy takich wynikach dał bym wszystkie 6 do roboty i spokój na 200-300tys.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.