Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

BMW E65 730ld 231km z 2008 roku Silnik M57n2 .

Czytalem wczesniej na temat (nie odpala na cieplym) u wiekszosci przypadkow byl czujnik lub regulator na listwie uwalone , kostki przy czujniku lub wtrysku do sprawdzenia i czyszczenia .

Moja e65 kiedy jest zimna odpala po 2-3 sekundach , chociaz powinna ( tak mysle ) odpalic na dotyk .

Kiedy odpali to silnik pracuje rowno , nie telepie , nie faluje na obrotach , kie kopci . W czasie jazdy zachowuje sie normalnie do momentu kiedy zgasze. Po zgaszeniu juz nie jest tak fajnie , kreci i kreci ale nie odpali.

Podlaczylem pod komputer i pokazal bledy

3F30 Rail pressure sensor signal signal ( sygnal cisnienia czujnika szyny )

4B90 Rail pressure control at engine start ( Kontrola ciśnienia szyny przy uruchomieniu silnika )

Crankshaft sensor signal ( czujnik sygnalu walu korbowego )

Pierwsze co zrobilem to przeczyscilem wszystkie wtyczki sprayem kontakt , tak mi podpowiedziano ze moze nie byc dobrego styku na wtyczkach .

Wymienilem tez czujnik walka rozrzadu i czujnik walu korbowego na Bosch .

Nie bawilem sie w zamiennik , kupilem Bosch zebym mial pewnosc ze sa dobre .

Wyczyscilem bledy i odpalilo , nic sie nie pojawilo . A wiec jazda w trase , po drodze Stacja tankowanie .

Niestey BMW nie odpalio ( rozrusznik kreci jak szalony) a wiec psik plaka , odpalilo dojechalem do domu normalnie bez zadnych dziwnych oznak typu , szarpniec i falowania obrotow itd ,auto ma moc , przyspiesza normalnie , nie kopci , problem tylko z odpaleniem.

Podlaczenie pod komputer i wyswietla tylko jeden blad 4B90 problem z cisnieniem paliwa przy rozruchu na cieplym .

Na forum przeczytalem ze odpowiedzialne za to sa czujniki i regulatory .

Wczesniej juz wymienilem .

1-Czujnik walka rozrzadu .

2-Czujnik walu korbowego .

Teraz poszly czujnik i regulatory .

3-Wymienilem czujnik cisnienia na listwie CR ten pierwszy Bosch 0281002497 bez zmian.

4-Wymienilem regulator cisnienia na listwie CR ten z tyly Bosch 0281002738 bez zmian .

5-Wymienilem regulator dawkowania na pompie CR Bosch 0928400560 bez zmian .

Wyczytalem zeby podlaczyc pod komputer i sprawdzic cisnienie .

6-Określone ciśnienie w szynie 325.00 bar

7-Cisnienie na szynie aktualne 4.29 bar czyli z tego co sie dowiedzialem to pompa w zbiorniku jest ok mozna wykluczyc . Ale na cieplym nie odpala .

Na drugi dzien kluczyk w stacyjke pompa w zbiorniku pracuje i slychac ( delikatne buczenie ) cisnienie dobija max 4.29-4.50 bar 2-3 sekundy i odpala.

Kiedy troche sie zagrzeje dalej to samo .

Na cieplym tylko odpali przy Plaku (reakcja natychmiast)

Lub po wypieciu wtyczki czujnika cisnienia ta z przodu (odpala ale po dluzszym kreceniu i pedal w podloge )

Pomozcie prosze ,naprowdzcie mnie na jakis trop bo juz rece opadaja.

Opublikowano

Dzisiaj podjechalem na warsztat ( to juz 3 odkad borykam sie z tym problemem) zeby sprawdzili co sie dzieje. BMW zostawilem wlaczone , nie gasilem . Opisalem w czym rzecz , Mechanik poprosil abym zgasil i ponownie odpalil. Niestey juz nie odpalila .

Podlaczyl komputer sprawdzil bledy i wywalilo 4B90 problem z cisnieniem przy rozruchu silnika.

Zasugerowal czujnik lub regulator do wymiany . Powiedziedzialem ze sa nowe .

Spawdzil cisnienie jakie podaje pompa w zbiorniku , wyszlo ponad 4- bary powiedzial ze jest wporzadku.

Cisnienie w szynie podczas rozruchu , pokazalo okolo 116 bar i to byl max a powinno byc wieksze.

Powiedzial ze tu jest problem to jest za male zeby auto odpalilo , centralka nie pozwoli na puszczenie wtrysku.

Odpalil na samostart , okreslone cisnienie na wolnych 320 - 340 bar i cisnienie na szynie po odpaleniu tez pokazalo okolo 340 bar .

Chwile pochodzil i cisnienie spadlo do okolo 290bar i tak sie utrzymywalo.

Powiedzial ze problem tkwi w pompie wysokiego cisnienia , ze jest tam jakis zaworek ktory moze sie zawieszac i pompa przy rozruchu jest nie wydajna .

Zaproponowal wymiane pompy wysokiego cisnienia.

Zanim wydam kase na pompe , chcialbym sie upewnic .

Co sadzicie o tym ? Jakie sa wasze zdania , co byscie jeszcze zasugerowali sprawdzic przed wydaniem kasy na pompe CR.

Opublikowano

Co te wyniki mowia? o co chodzi z tym?


zimny silnik

Cylinder 1 0,06

Cylinder 2 -0,07

Cylinder 3 -0.14

Cylinder 4 0,07

Cylinder 5 -0,09

Cylinder 6 0,20


Cieply silnik


Cylinder 1 0,14

Cylinder 2 -0,10

Cylinder 3 -0.12

Cylinder 4 0,06

Cylinder 5 -0,09

Cylinder 6 0,14

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Test nie najlepiej wyszedl to jakas katastrofa , czy to mozliwe zeby 4 wtryski padly ?

Menzurki napelnily sie w czasie 20-30 sekund . Adpalilem i nie zdazylem do silnika podejsc a juz nr: 5 bylo 100ml :shock:


1 - 20ml

2 - 60.5ml

3 - 10ml

4 - 90ml

5 - 100ml

6 - 80ml


Jak to ma sie do wykresu korekcji z INPA ?

Wykrecilem wtrysk nr: 4-5-6 i wyslalem do sprawdzenia i regeneracji , ale zastanawiam sie czy nie wyslac jeszcze wtrysk nr: 2

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Korekcja o którą pytasz to pomiar przyspieszenia kątowego wału korbowego na podstawie którego można wytypować który z cylindrów słabiej pali przez uszkodzony wtrysk lub mniejszą kompresję. Menzurki pokazały Ci sprawność mechaniczną wtryskiwaczy. Przy takich wynikach dał bym wszystkie 6 do roboty i spokój na 200-300tys.
Opublikowano
Hej SkeYT reszta tez poszla na stol, okazalo sie ze tylko jeden byl sprawny , reszta lala ja wodospad . 5 wrtyskow wymienionych ,teraz mozna delektowac sie jazda. Pali na dotyk .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.