Skocz do zawartości

2.0d N47 błąd silnika plus buczenie lewy przód


suprnowa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od jakiegoś czasu mam błąd silnika

2AB900-Gluhsteuergerat

Silnik rano odpala ok,pracuje równo.Błędu nie da się skasować.Ktoś ma jakieś pomysły?


Drugi problem to buczenie jakby z lewego przedniego koła(strona kierowcy).

Raz jest dość słyszalne i uciążliwie przy zakresie prędkości od 100 w górę.Nie raz znowu nie słychać.Ostatnio zrobiłem trase 300km.Przez pierwsze 50km buczenie było słyszalne potem jakby ucichło.Przy szybkiej zmianie toru jazdy lewo-prawo dźwięk się nie zwiększa ani nie cichnie.

Na oponach zimowych i letnich jest tak samo.Skrzynia automat.Felgi 17” ze standardowymi oponami.

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=366638

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=292239






Wymieniane miałeś ostatnio świece żarowe..??

Ten błąd mówi o tym ,że masz zainstalowane różne świece, tzn. różnych firm.

Musisz założyć 4 świece Bosh lub 4 BERU , co najważniejsze aby miały opcje powtórnego nagrzewania




2AB900

Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Ten kod błędu jest rejestrowany po zainstalowaniu lub wykryciu różnych wtyczek nagrzewnicy.

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Monitorowanie odbywa się co 100 ms.

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Błąd jest wprowadzany, jeśli występuje dłużej niż następujący okres (czas usuwania): 50 ms

Plan serwisowy

1. Zainstaluj wtyczki nagrzewnicy jednego typu.

2. Przeprowadzić regulację wtyczki nagrzewnicy.

Wpływ na awarię

Żaden

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

Jednostka sterująca podgrzewania wykrywa instalację różnych elementów żarowych. Sprawdź elementy świecące.

© 2020 - BMWFaultCodes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Działać będą ale jest duża szansa ,że szybciej padną ci świeczki bądź przekaźnik.

A cokolwiek miałeś robione przy silniku..??

https://www.bimmerforums.co.uk/threads/f10-f11-520d-preheating-control-unit.483121/


A spróbuj skasować błąd i przy użyciu BTool zrób sprawdzenie działania świec.

Następnie sprawdź ponownie błędy .



Jeszcze takie coś znalazłem...

https://forum.bmw5.co.uk/topic/141589-glow-plug-error-2ab900-solved/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.


Panowie jak sprawdzić świece za pomoca bimmer tool ? Rozumiem że pełna wersja programu potrzebna ?


Też mam dziwne "świadczenie" przy prędkości od 100 km/h do 120 km/h. Ten dźwięk mogę opisać jak by coś obcieralo tak cyklicznie. Miałem właśnie pisać na forum o tym... Zmiana kierunku u mnie też na to nie wpływa...

Mam wersję xdeive więc na początku powiedziano mi to że przedni dyferencjał z lewej strony. Pojechałem do Gdańska na regenerację i niby ustało. Wcześniej to było od 100 km/h w górę. Teraz między 100 a 120... Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły co to może być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dźwięk idzie ewidentnie z przodu,nawet lewy przod bardziej.

Dźwięk jest taki jakbym lewym przednim kołem jechał po innym asfalcie.Głosniejszy,bardziej o niższej czesztotliwosci.

Ale coś w tym może być,bo gdyby to była piasta buczenie było by non stop.A to raz jest raz nie ma,a przeważnie po rozpoczęciu jazdy.Po ok 50km ustaje.Tak jakby coś się nagrzała i nagle ustawało.

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę już nie wiem i ręce mi opadają... W serwisie dalej obstawiają dyferencjał tylko że jest już regenerowany więc wątpię aby Panowie z Pruszcza odwalili coś... Oczywiście olej ponownie wymieniony około 2000 km po regeneracji na orginalny od BMW...

Mi się wydaje dalej że to piasta i w tym kierunku będę sprawdzał...

Też mi się wydaje że lewy przód ale dzisiaj przejechałem się jako pasażer i też słyszałem. Jak masz możliwość przejedź się jako pasażer i posłuchaj...

Daj znać proszę jak na coś wpadniesz.


(Edytowane)

Co do dzięku to jest cykliczny czyli sekunda jest, sekunda nie ma... Tak jakby coś obcieralo np jakby hamulec obcieral o tarcze (tak dla zobrazowania)...


(Edytowane 2)

Dzisiaj zauważyłem że ten dźwięk występuje też przy około 60km/h ale jest bardzo delikatny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zauważyłem inna objawem. Nie zależnie od prędkości buczy u mnie przy około 1800 -2000 obrotów. Szczególnie słyszalnie właśnie na 1 biegu jak jadę około 2000 obrotów albo na 6 biegu jak jadę około 110 km/h...

Dźwięk przypomina jak bym jechał po takich ogranicznikach jak są przy zjazdach aby wiadomobylo że zmieniamy pas... Mam nadzieję że wiecie o co chodzi...

Jakieś pomysły co to może być ?

(Edytowane)

U mnie okazało się łożysko uszkodzone. I co najciekawsze po buczało po lewej a walnięty było łożysko po prawej. Teraz zero problemów.


(Edytowane)

Po wymienię łożysk prawe + lewe problem znikał ! Więc dziwne buczenie to były łożyska...


Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.