Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od jakiegoś czasu mam błąd silnika

2AB900-Gluhsteuergerat

Silnik rano odpala ok,pracuje równo.Błędu nie da się skasować.Ktoś ma jakieś pomysły?


Drugi problem to buczenie jakby z lewego przedniego koła(strona kierowcy).

Raz jest dość słyszalne i uciążliwie przy zakresie prędkości od 100 w górę.Nie raz znowu nie słychać.Ostatnio zrobiłem trase 300km.Przez pierwsze 50km buczenie było słyszalne potem jakby ucichło.Przy szybkiej zmianie toru jazdy lewo-prawo dźwięk się nie zwiększa ani nie cichnie.

Na oponach zimowych i letnich jest tak samo.Skrzynia automat.Felgi 17” ze standardowymi oponami.

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=366638

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=292239






Wymieniane miałeś ostatnio świece żarowe..??

Ten błąd mówi o tym ,że masz zainstalowane różne świece, tzn. różnych firm.

Musisz założyć 4 świece Bosh lub 4 BERU , co najważniejsze aby miały opcje powtórnego nagrzewania




2AB900

Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Ten kod błędu jest rejestrowany po zainstalowaniu lub wykryciu różnych wtyczek nagrzewnicy.

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Monitorowanie odbywa się co 100 ms.

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Błąd jest wprowadzany, jeśli występuje dłużej niż następujący okres (czas usuwania): 50 ms

Plan serwisowy

1. Zainstaluj wtyczki nagrzewnicy jednego typu.

2. Przeprowadzić regulację wtyczki nagrzewnicy.

Wpływ na awarię

Żaden

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

Jednostka sterująca podgrzewania wykrywa instalację różnych elementów żarowych. Sprawdź elementy świecące.

© 2020 - BMWFaultCodes

Opublikowano

Właśnie nic nie było robione.

Autem jeżdżę od ponad roku i wcześniej takiego błędu nie było.

Sprawdzałem świece programem bimmer tool i świece działają.

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Działać będą ale jest duża szansa ,że szybciej padną ci świeczki bądź przekaźnik.

A cokolwiek miałeś robione przy silniku..??

https://www.bimmerforums.co.uk/threads/f10-f11-520d-preheating-control-unit.483121/


A spróbuj skasować błąd i przy użyciu BTool zrób sprawdzenie działania świec.

Następnie sprawdź ponownie błędy .



Jeszcze takie coś znalazłem...

https://forum.bmw5.co.uk/topic/141589-glow-plug-error-2ab900-solved/

Opublikowano

Witam.


Panowie jak sprawdzić świece za pomoca bimmer tool ? Rozumiem że pełna wersja programu potrzebna ?


Też mam dziwne "świadczenie" przy prędkości od 100 km/h do 120 km/h. Ten dźwięk mogę opisać jak by coś obcieralo tak cyklicznie. Miałem właśnie pisać na forum o tym... Zmiana kierunku u mnie też na to nie wpływa...

Mam wersję xdeive więc na początku powiedziano mi to że przedni dyferencjał z lewej strony. Pojechałem do Gdańska na regenerację i niby ustało. Wcześniej to było od 100 km/h w górę. Teraz między 100 a 120... Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły co to może być ?

Opublikowano
Ja będę wymianę raczej piastę bo to moim zdaniem jej przyczyna.

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

Opublikowano
Też myślałem ale w autoryzowanym punkcie powiedzieli mi że to nie piasta... Jutro jadę na zmianę oleju i zapytam jeszcze raz... Niech sprawdza. Jak będę coś wiedział dam znać...
Opublikowano
jeżeli chodzi o buczenie - sprawdź stan łącznika elastycznego wydechu (plecionka) - miałem taki sam problem w N47 w e90
Opublikowano

U mnie dźwięk idzie ewidentnie z przodu,nawet lewy przod bardziej.

Dźwięk jest taki jakbym lewym przednim kołem jechał po innym asfalcie.Głosniejszy,bardziej o niższej czesztotliwosci.

Ale coś w tym może być,bo gdyby to była piasta buczenie było by non stop.A to raz jest raz nie ma,a przeważnie po rozpoczęciu jazdy.Po ok 50km ustaje.Tak jakby coś się nagrzała i nagle ustawało.

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

Opublikowano

Naprawdę już nie wiem i ręce mi opadają... W serwisie dalej obstawiają dyferencjał tylko że jest już regenerowany więc wątpię aby Panowie z Pruszcza odwalili coś... Oczywiście olej ponownie wymieniony około 2000 km po regeneracji na orginalny od BMW...

Mi się wydaje dalej że to piasta i w tym kierunku będę sprawdzał...

Też mi się wydaje że lewy przód ale dzisiaj przejechałem się jako pasażer i też słyszałem. Jak masz możliwość przejedź się jako pasażer i posłuchaj...

Daj znać proszę jak na coś wpadniesz.


(Edytowane)

Co do dzięku to jest cykliczny czyli sekunda jest, sekunda nie ma... Tak jakby coś obcieralo np jakby hamulec obcieral o tarcze (tak dla zobrazowania)...


(Edytowane 2)

Dzisiaj zauważyłem że ten dźwięk występuje też przy około 60km/h ale jest bardzo delikatny.

Opublikowano

Dzisiaj zauważyłem inna objawem. Nie zależnie od prędkości buczy u mnie przy około 1800 -2000 obrotów. Szczególnie słyszalnie właśnie na 1 biegu jak jadę około 2000 obrotów albo na 6 biegu jak jadę około 110 km/h...

Dźwięk przypomina jak bym jechał po takich ogranicznikach jak są przy zjazdach aby wiadomobylo że zmieniamy pas... Mam nadzieję że wiecie o co chodzi...

Jakieś pomysły co to może być ?

(Edytowane)

U mnie okazało się łożysko uszkodzone. I co najciekawsze po buczało po lewej a walnięty było łożysko po prawej. Teraz zero problemów.


(Edytowane)

Po wymienię łożysk prawe + lewe problem znikał ! Więc dziwne buczenie to były łożyska...


Pozdrawiam,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.