Skocz do zawartości

E46 M54B25 - spadek obrotów przy ruszaniu


Pawlos88

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,


Od początku zakupu moja E46(fabrycznie M54B25) nie zachowuje się tak jakbym tego oczekiwał podczas ruszania...

Generalnie, auto zwłaszcza na zimnym motorze, potrafi dziwnie spadać z obrotów przy ruszaniu (ta jakby naciśnięcie gazu przynosiło odwrotny efekt niż powinno).

Trudno jest tym autem płynnie jeździć, zwłaszcza dopóki chociaż trochę nie złapie temperatury.

Po odpaleniu, nieważne ciepły czy zimny chodzi idealnie równo, żadnych wachnięć obrotów, ma auto moc jak trzeba, ale właśnie podczas takiej normalnej jazdy, ruszania do tyłu, do przodu dzieją się czasami cyrki.

Uszczelniony został cały dolot, wyczyszczona przepustnica, potem została także wymieniona przepływka(nowa VDO) bo wywalało błąd przepływki, zrobione adaptacje i jest wyczuwalnie lepiej, ale dalej wygląda jakby coś ją bolało, innych błędów brak.

Wydaje mi się, że problem nasila się jak popada/jest mocno wilgotno.

Będę wdzięczny za podpowiedzi, co jeszcze wymienić/sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pokaż korekty paliwowe oraz pracę sond, do tego masę powietrza po rozgrzaniu i bez odbiorników prądu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Błąd grzałki sondy za katalizatorem na banku 1, ale widać, że na 2 też nie grzeje. Korekty paliwowe w normie, masa powietrza też, obstawiam vanos do regeneracji i przy okazji poprawa ustawienia rozrządu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd grzałki sondy za katalizatorem na banku 1, ale widać, że na 2 też nie grzeje. Korekty paliwowe w normie, masa powietrza też, obstawiam vanos do regeneracji i przy okazji poprawa ustawienia rozrządu.

 

Czyli jak dobrze rozumiem, powinienem się szykować na wymianę dwóch sond? Pytanie pomocnicze - Bosch, VDO czy oryginał ? ;)

Myślisz, że sondy za katem mogą przyczyniać się do dziwnego zachowania motoru na zimnym czy nie wiązać tego?

W ogóle czy to nie dziwne, że auto nie pokazuje Check Engine w tym przypadku?


Co do vanosa, nie powinno być jakiś dodatkowych objawów? Coś jeszcze mogę sprawdzić pod kątem ewentualnych niesprawności?

Jak wspominałem auto naprawdę poza dziwnym zachowaniem przy ruszaniu(i to zazwyczaj jak spadnie temperatura na zewnątrz) jedzie bardzo dobrze, ma moc, rozwija ją płynnie i bez problemów, a motor pracuje bardzo równo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sondy bosch, przyczyną tego co opisujesz jest na 95% vanos, widać to będzie w jego ustawieniu gdy występuje problem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Odgrzebuje temat, bo problemów ciąg dalszy:


Po wymianie jednej z sond za katem, która wywalała błąd grzania przez chwilę było OK.


Potem znowu zaczęło się świrowanie - po podpięciu pod Inpe pojawił się błąd przepływki. Skasowałem, wrócił i wygląda to tak:


air flow meter

Error frequency : 12

N_32 896.00 rpm

THR 7.82 Grad TPS

ISAPWM_ISA 31.25 %

VMAF 0.08 V

---

KS--> Ground or open circuit

---

---

Error to relevant

Error debounce

Error currently not available

sporadic Error


---------------------------------------------------------


W "shadow memory" widoczne są jeszcze takie błędy:


90 TEG_UP_1

Error frequency : 0

N_32 0.00 rpm

MAF 0.00 mg/stk

TCO 99.75 Grad C

V_TEG 0.04 V

---

KS-->Ground

---

---

Error to relevant

Error not debounce

Error currently not available

stat. Error

-------------------------------------------------------------

91 TEG_UP_2

Error frequency : 0

N_32 0.00 rpm

MAF 0.00 mg/stk

TCO 99.75 Grad C

V_TEG 0.04 V

---

KS-->Ground

---

---

Error to relevant

Error not debounce

Error currently not available

stat. Error

-------------------------------------------------------------

93 TEG_DOWN_2

Error frequency : 0

N_32 0.00 rpm

MAF 0.00 mg/stk

TCO 99.75 Grad C

V_TEG 0.04 V

---

KS-->Ground

---

---

Error to relevant

Error not debounce

Error currently not available

stat. Error

-------------------------------------------------------------

52 Exhaust flap

Error frequency : 0

N_32 1280.00 rpm

MAF 108.94 mg/stk

TCO 99.75 Grad C

VB 11.53 V

---

KS--> Ground or open circuit

---

---

---

Error not debounce

Error currently not available

stat. Error

=============================================================


Przepływka ma kilka miesięcy, jest to VDO, wcześniej miałem oryginał który w sumie wciąż leży w szafie.


Ktoś ma jakiś pomysł o co tu może chodzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z błędu wynika że wiązka przepływomierza jest uszkodzona, sprawdź dokładnie wiązkę między przepływką a sterownikiem.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Popraw konektory we wtyczce i potraktuj kontaktem w sprayu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

c.d.


Mój mechanik sprawdził wiązkę przepływomierza i nie znalazł żadnych nieprawidłowości.


Tymczasem problem utrzymuje się nadal. Nagrałem film jak to wygląda na postoju przy delikatnym dodawaniu gazu:




Jak widać obroty potrafią spaść, nawet do tego stopnia, że samochód zgasł.


To samo dzieje się przy manewrowaniu do przodu, do tyłu, czy jeździe w korku.


Z moich obserwacji - na wstecznym zazwyczaj jest gorzej, na zimnym jest gorzej , czasami jak auto zacznie "świrować" dodatkowo potrafią falować obroty przez chwilę co dodatkowo utrudnia ruszanie. Jak się chwilę poczeka to się normuje.


Niezmiennie auto trzyma moc, wydaje się mieć poprawną charakterystykę, po odpaleniu na na ciepło czy na zimno pracuje równo, obroty nie falują (o ile nie dotknie się gazu ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Vanos do sprawdzenia/regeneracji.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj sobie spokój na tą chwile, albo walcz w jakiś inny sposób niż wymienianie części dookoła co też ja robię/zrobiłem. Też mam M54B25 i jest dokładnie ta sama historia. Pedałem gazu na postoju jestem w stanie spowodować, że auto zgaśnie. Manewry parkingowe są trudniejsze niż w normalnym sprawnym samochodzie. Jak oddaje auto na coroczny przegląd to wjeżdża nim gość który tam pracuje i nie było sytuacji by auto chociaż raz mu nie zgasło. :D Do tego dochodzi falowanie obrotów na jałowym jak trzymam gaz przykładowo na 800 obrotów lub po prostu jak się toczę na luzie. Gdy samochód stoi i nic nie dotykam obroty są OK.


Oczywiście podczas jazdy w trasie na biegu wszystko jest ok i jedzie się super, a osiągi też wyglądają na dobre. Wymieniłem już sporo części i wydałem ponad 3000zł na graty, a nie ma żadnej poprawy.


No i tak vanos też miałem regenerowany. Chcesz to regeneruj może u Ciebie to coś da, ale nie nastawiaj się na fajerwerki.


Co do błędu przepławki też go miałem na starej oryginalnej VDO/Siemens. Przepływka niby pracowała normalnie i pokazywała parametry, ale raz na jakiś czas wywalało ten sam błąd w INPA tak jakby coś z wiązką do niej było nie tak. Najpierw kupiłem zamiennik Hella który nie pokazywał już, żadnego błędu, ale nie polecam bo pokazywał też zawyżoną masę powietrza więc dosłownie kilka dni później zakupiłem nową przepływke VDO. Do tej pory brak jakiegokolwiek błędu dotyczącego ów sprzętu. Ludzi z podobnym problemem jest wiele i mało jest konkretów.


Nic konkretnego Ci nie poradzę bo sam walczę z tematem od prawie 4 lat i nie ma mądrego na to, a na forach to często tylko wymień to tamto, a nawet wiedzy podstawowej diagnostyki z INPA nie posiadają.


W tą sobotę jadę na aktualizację ECU/DME do najnowszej możliwej wersji i jeśli to nic nie zmieni to najprawdopodobniej gdy zrobi się ciepło zmienię słupek w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wszystkie podpowiedzi.


Widziałem w sieci, że dużo ludzi walczy z podobnymi objawami w M54, więc domyślam się że problem trudny do rozwiązania, strzelam że pewnie może być kilka składowych dających ten sam efekt i trudno dojść co jest na 100% winne.


Przepływkę mam nową VDO, przedtem miałem oryginał(z resztą dalej leży w szafie bo nie mam pewności czy cokolwiek było z nim nie tak) - na nowym i starym przepływomierzu auto zachowuje się w zasadzie tak samo.


Ponieważ Vanos przewija się najczęściej, może to jest mimo wszystko dobry trop, muszę tylko znaleźć w Poznaniu warsztat który to ogarnie.

Podpowiecie jakich kosztów +- się spodziewać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1200-2000,- znajdź kogoś z polecenia, ostatnio widziałem kilka vanosów po jakichś rzeźnikach, trzeba było kupować używane i dopiero je regenerować. Niech zwróci uwagę na ustawienie rozrządu, zdarza się lekko przedstawiony oraz na ślizg, lubi pękać.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mówiłem tak zrobiłem tylko tydzień później bo gość nie miał czasu. Podpięliśmy bawarkę ale okazało się, że już ma najnowszy możliwy soft. No to nic wgraliśmy czysty i eureka pierwszy przejazd zero falowania, ale ruszanie z miejsca dalej trudne. Tłumaczyłem to sobie tym, że adaptacje były skasowane. Obroty jak spadały najpierw zatrzymywały się na chwilę w okolicy tysiąca i potem spadały do zadanych +/- 700 i tak zostawały. Niestety szczęście nie trwało długo bo już przy chyba 3 jeździe testowej wróciło falowanie. Trochę pojeździliśmy, potestowaliśmy, ale niestety nic z tego konkretnego nie wyszło, a czystego softa wgrywaliśmy 3 razy.


Za jakiś czas mam się odzywać to spróbujemy z innym ECU, ale wątpię aby to coś zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.