Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak podają serwisy Bimmer Today, oraz BMW Blog, niemiecki producent ma coraz większe problemy ze zmniejszaniem emicji spalin silnika o oznaczeniu S55 zapożyczonego z BMW F80 M3 oraz F82/3 M4, który pracuje właśnie w dostępnych obecnie modelach M2 Competition oraz CS. Dlatego planuje on pozbyć się trudnego w obyciu silnika, a że następca ma się ukazać w roku 2022, BMW uznało że nie warto męczyć się ze skomplikowanym procesem wprowadzenia do sprzedaży starego modelu z innym silnikiem na półtora roku, wszak M2 nie jest aż tak popularnym i lukratywnym modelem, jak chociażby Seria 3 Business Edition.

 

Link do całego artykułu.

https://wokolmotoryzacji.pl/bmw-m2-czeka-smierc-na-rynku-europejskim/?fbclid=IwAR0YTfKNtOdX3KdrC_2VwUPjd1FjyvZubLLum8BkROE5eFS8MKE4aUPB-AA

https://www.bmwblog.com/2020/05/26/bmw-m2-european-production/

https://www.bimmertoday.de/2020/05/26/bmw-m2-vor-dem-aus-europa-produktion-endet-im-herbst/



Swoją drogą czytałem, że do 2030 roku emisja CO2 wydzielanego przez samochody będzie musiała spaść o 37,5 proc w porównaniu z limitem z roku 2021...

Czyli w niedalekiej przyszłości M4 z dwoma kartonami mleka pod maską :wink:

.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Mercedes już dawno zapowiedział że nowy C63 będzie 2.0 :mrgreen:

W nowej M2 wrzucą S58, będzie szatan :twisted:

Opublikowano
Mercedes już dawno zapowiedział że nowy C63 będzie 2.0 :mrgreen:

C63 wykastrowane po raz drugi... Oczywiście nic nie ujmując silnikowi M139 bo jest naprawdę bardzo potężny jak na 1991cm3 R4, ale M156 to legenda :8)

Trzymajcie swoje V8 bo za 10 lat będą warte fortunę ;)

 

W nowej M2 wrzucą S58, będzie szatan :twisted:

Tyle dobrego u nas, nie to co w Mercedesie :norty:

.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

R6 zaraz zabiorą całkowicie z serii 3, potem pewnie za 5 lat z serii 5.

Zobaczycie nie będzie już M3 i M5 tylko M340 i M540 jako topy.

Opublikowano
R6 zaraz zabiorą całkowicie z serii 3, potem pewnie za 5 lat z serii 5.

Zobaczycie nie będzie już M3 i M5 tylko M340 i M540 jako topy.

Ponta, to co piszesz jest mocno prawdopodobne choć miejmy nadzieję, że się nie zdarzy. BMW bez trzylitrowego R6 ? :duh:

By było ciekawiej to swego czasu czytałem pewien artykuł opisujący raport Szwedzkiego Instytutu Środowiska w którym wykazano, że wyprodukowanie 1 kWh pojemności akumulatora generuje od 150 do 200 kg CO2, który emitowany jest do atmosfery przez producenta. Nissan Leaf ma akumulatory o pojemności 30 kWh, a Tesla model S - 100 kWh. Policzono tam również ile trzeba jeździć samochodami spalinowymi, by wyemitować do atmosfery tyle CO2, ile wyprodukował przemysł przy produkcji danego akumulatora. Wyszło ponad 2,5 roku dla baterii Nissana i dziewięc lat dla baterii Tesli :mrgreen:




I gdzie tu jest ta ekologia?! Islandia, Szwecja, Norwegia, Finlandia są gotowe na auta elektryczne i tam to faktycznie będzie miało sens.

Z resztą jest jak na wykresie poniżej ;)

3769403-emisja-co2-do-atmosfery.jpg

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.