Skocz do zawartości

[F25] Swap hamulców 348х30


iee77

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,


powoli przymierzam się do swapu hamulców w moim F25 na większe.

Jest kilka opcji, ale chyba najtańsza to wymiana na hamulce 348x30 z F10, bo mieści się to do felgi 17 cali. Niestety, z tego co czytam to trzeba też zmienić serwo (pompę hamulcową) bo inaczej pedał będzie miękki.



https://www.drive2.ru/l/547068608543457601/


https://www.drive2.ru/l/498008124834185892/


Czy ktoś już to robił i może jakoś doradzić?


Nie chcę kombinować z 348x36 i większymi hamulcami z X5/X6 lub serii G, bo będą droższe, większe i będę musiał zmieniać felgi i opony. Z drugiej strony 348/36 wyglądają potężnie.

https://www.drive2.ru/l/501739317543043444/


Możliwości jest bardzo dużo, warto wybrać najłatwiejszy i najtańszy wariant.

Do F25 da się wsadzić:

Е83 3.0d 325x25

Е83 3.0sd 332x30

F25 30d 328x28

F26 40ix 348x30

Е70. 3.0d 348x30

F15 30d 332x30

F15 40d 348x30

F15 50ix 365x36

F15 50M 385x36

F10 35ix 348x36

F10 50ix 374x36 / koła min. 19 cali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...

Jestem po swapie.

https://a.d-cd.net/JIAAAgFhe-A-960.jpg

Wymieniłem pompę hamulcową na mocniejszą, hamulce przód na 348/60/30 i tarcze 2 częściowe, nowe śrubki i podkładki. Wszystko oryginał.

Zestaw już się nie krzywi i nie przegrzewa.


Jak ktoś zainteresowany to mogę pomóc.


https://www.drive2.ru/l/567038488482939959/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Cześć.

Mnóstwo chaosu z wklejaniem zdjęć!

Jestem po przeróbce hamulców przednich, tylnych i pompie hamulcowej w samochodzie o obręczy 8J18ET43. Do przeróbki przygotowałem:

-płyn hamulcowy DOT4 1l.

-wiertło z płytką z węglika spiekanego do metalu 12.0mm 2szt (cena 10,25zł/szt).

-śruba kołnierzowa M12x1,5x50 kl.10.9 DIN 6921, 8szt (cena 3-3,80zł/szt).

-podkładka AMF DIN 6340 M10, 16szt. (cena 3,92zł/szt) do rozwiercania na fi 12.

-pompa hamulcowa o zwiększonym wydatku nr kat.6871456.

-zaciski kpl. przód 34116792689 lewy, 34116792690 prawy (opis na zacisku ATE 60/30/348 - średnica tłoczka/szerokość tarczy/średnica tarczy).

-zacisk kpl. tył 34216796041 lewy, 34216793442 prawy (opis ATE 44/24- średnica tłoczka/ szerokość tarczy).

- tarcza przód 34116775277 2szt. (średnica 348, szerokość 30, średnica otworu centrującego 75 idealna na piastę).

-tarcza tył 34216775289 2szt. (średnica 345, szerokość 24, otwór centrujący 75).

-klocki hamulcowe przód 34116850885.

-klocki hamulcowe tył 34216862202.

-pasta do ukł. hamulcowego 83192158851 3szt lub inna.

-klucze nietypowe: - klucz oczkowy otwarty 6-kątny 11mm/12mm (do rurek hamulcowych),

                                 -nasadka TORX E7 do pompy hamulcowej,

                                 -klucz imbusowy 7mm do prowadnic zacisków przód,

                                 -klucz płaski 15mm do prowadnic zacisków tył,

                                  -nasadka 16mm solidna do przykręcania uchwytów zacisku,

                                  -klucz TORX T30 i T45 do aktuatora EMF (silniczek elektryczny w tylnch zaciskach),

                                  - odrdzewiacz do wszystkich odkręcanych śrub i końcówek rurek hamulcowych (polecam WYNN'S SUPER RUST PENETRANT)

Przed przystąpienie do demontażu pompy hamulcowej i zacisków proponuję potraktowac wszystkie odkręcane śruby i końcówki rurek hamulcowych odrdzewiaczem ( nawet dzień wcześniej).

POMPA HAMULCOWA.

Pompę wymieniamy ponieważ w zaciskach są większe tłoczki i zapotrzebowanie na płyn hamulcowy jest większe. Pompa kupiona na Allegro pod tytułem Servo serwo hamulcowe hamulca diesel 6871456. Jest to serwo łącznie z pompą hamulcową. Przed zakupem uzgodnić ze sprzedawcą,że pompa ma być oznakowana cyfrą  27 na skośnym krućcu korpusu. Sprzedający pod tym numerem katalogowym posiadają również pompy oznaczone cyfrą 25. Wymieniamy samą pompę. Przed odkręceniem pompy zdejmujemy zbiornik z płynem. Aby nie narobić sobie bałaganu należy opróżnić zbiornik, lecz w zbiorniku jest sitko i płynu nie można odessać. Płyn opróżniałem przez odpowitrznik na zacisku. Zbiorniczek jest połączony z pompą długą cienką śrubką z łbem na nasadkę TORX E7. Odłączamy od zbiorniczka kabelek i podważamy delikatnie zbiorniczek  do góry. Zbiorniczek jest osadzony na pompie na dwóch gumowych uszczekach. Kluczem oczkowym otwartym 12mm odkręcamy od pompy dwie końcówki rurek hamulcowych. Nie polecam odkręcania końcówek kluczem płaskim bo możemy obrobić sześciokąt na okrągły. Po zdemontowani zbiorniczka i odkręceniu rurk mamy dostęp do nakrętek mocujących pompę. Pompa lekko wydostaje się na zewnątrz,jest wypyczana sprężyną. Montaż "nowej" pompy w odwrotnej kolejności.

   ZACISKI, TARCZE HAMULCOWE I KLOCKI PRZEDNIE. 

Tarcze hamulcowe, które tu zaproponowałem idealnie pasają otworem centrującym na piastę. Posiadają jednak niższą głowicę (część mocująca) i płyciej nachodzą na piastę, stąd pierśćień  cierny jest bardziej oddalony na zewnątrz od auta.Aby dopasować uchwyt zacisku (jarzmo) do nowego połżenia tarczy należy pomiędzy uchem zwrotnicy a uchwytm zacisku umieścić podkładki dystansowe o grubości 8mm.(wg rosyjskich danych). Na podkładki proponuję wyżej wymienione, prasowane,ulepszone cieplnie o wymiarach 28/10,5/4. Twarde, że wiertło za stali szybkotnącej podkładki nie naruszy. Rozwiercanie podkładek rozwiązuje użycie wiertła z węglikiem spiekanym. Jednak  po rozwierceniu 3-4 otworów wiertło należy ostrzyć. POTRZEBNA JEST SZLIFIERKA STOŁOWA. Jedno wiertło wystarczyło do przewiercenia 16 podkładek i praktycznie węglik się zużył. Oczywiście można zastosować inne rozwiązanie z podkładkami o wymiarze 30/12/8. Można dać dwie podkładki grube na 4mm. Podkładki, które użyłem posiadały grubość 7,5mm( 2szt. razem) i pasowały na przód i tył. Po przygotowaniu podkładek możemy przystąpić do wymiany zacisków tarcz i klocków. Uwaga przy zakupie nowych zacisków. Pod nr katalogowym podanym wyżej znalazłem nowe zaciski dla tarcz o średnicy 330mm ( może to pomyłka w opisie). Przy demontażu starych zacisków i tarcz uważać przy odkręcaniu końcówek rurek hamulcowych, używać klucza oczkowego otwrtego i jeśli trzeba to wielokrotnie uzyć odrdzewiacza. Miałem sytuację w której pękł klucz oczkowy otwarty 11mm. Pierwszym etapam przy zabudowie "nowych" elementów jest cięcie osłon blaszanych (są aluminiowe). Na blasze odmierzamy 18mm od narożnika i rysujemy pionową linię do dolnego narożnika.(zdjęcie nr 2).Następnie zabespieczamy szmatami pistę, rurki kabelki i tniemy SZLIFIERKĄ KĄTOWĄ(nie wspomniałem ,że będzie potrzebna.(zdjęcie 1) Po oczyszczeniu piasty i zamontowaniu tarczy hamulcowej dwuczęściwej.(potrzebna śruka imbusowa- w nowych tarczach powinna być w zestawie) przygotowujemy zacisk do montażu. Smarujemy prowadnice-potrzebny jest imbus 7mm, zglądamy pod osłonę gumową tłoczka i też dajemy kapkę smaru. Montaż zacisku wykonałem razem z klockami i uchwytem(jarzmem). Dużym wyzwaniem jest założenie spężynki na zacisku. Przed włożenim kompletnego zacisku przygotowałem śruby M12 z podkłdkami w uchu zwrotnicy (zdjęcie nr 3).Aby podkładki nie spadły zostały przyklejone taśmą do ucha zwrotnicy(na zdjęciu widać błyszczącą taśmę). Następnym etapem jest włożenie kompletnego zacisku wraz uchwytem i wkręcenie (załapanie) śrub M12.Po zalapaniu śrub na 2 zwoje odklejamy taśmę i wkręcamy śruby M12 do końca. Podłączamy rurkę hamulcową. Po odpowietrzeniu układu hamulcowego i postawieniu auta na kołach, dokręciłem śruby M12 momentem 135 Nm .Tył zrobiłem parę dni później ponieważ zamówiłem złe klocki hamulcowe i czekałem na dostawę właściwych. cdn. Pozdrawiam Janusz

                         

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ciąg dalszy przeróbki układu hamulcowego.

Tarcze tylne podobnie jak przednie idealnie pasują na piastę oraz również wymagają zamocowania uchwytu zacisku z dodatkowymi podkładkami..Przy zakupie zacisku należy zwrócić uwagę na opis do jakiej szerokości tarczy jest przystosowany. Spotkałem pod podanym nr katalogowym zaciski do tarcz o szerokości 20mm (może to tylko błąd w opisie). Można kupić zaciski bez aktuatorów EMF .Stare zdemontowane aktuatory idealnie pasują do nowych zacisków. Przed demontażem zacisków 1-odpinamy wtyczkę od silniczka (aktuatora) zacisku, 2-odkręcamy silniczek od zacisku ( dwie śrubki na klucz Torx T30) i wyciągamy silniczek , 3- w zacisku jest gniazdo pod klucz Torx T 45, kręcimy kluczem zgodnie ze wskazówkami zegara do oporu, na końcu cofamy kluczem aby system się nie zablokował w skrajnym położeniu. Następnie demontujemy zacisk z klockami i tarczę hamulcową. Pierwszą czynnością przy montażu nowego układu hamulcowego jest przyłożenie nowego uchwytu zacisku do osłony blaszanej i obrysowanie go na blasze(zdjęcie nr 2).Położenie uchwytu przed obrysowaniem ustalamy wkręcając w uchwyt śruby M12. Na zdjęciu nr 1 ukazano linię odcięcia kawałka osłony + szmaty zabezpieczające piastę i inne elementy. Kątówką odcinamy przeszkadzający kawałek osłony (odcinek po łuku wyjdzie poszarpany- wyrównamy to pilnikiem okrągłym. Czyścimy piastę i zakładamy tarczę hamulcową (przykręcamy śrubą imbusową do piasty). Teraz montujemy wspornik zacisku (jarzmo). Pomiędzy wspornik koła (ucho) a wspornik zacisku musimy włożyć dwie podkładki dystansowe (łączna grubość 7,5mm). Wspornik przykręcamy nowymi śrubami M12x1,5x46mm. Zakupione śruby mają długość 50 mm. Te śruby musimy skrócić do do długości 46mm. Ta długość jest bardzo ważna. Śruby o długości 50mm przejdą przez jarzmo (uchwyt zacisku) i sięgną do tarczy hamulcowej blokując jej obrót. Śruby obcinałem piłką do metalu ( kątówką zrobimy duże zadziory na gwincie).Przy montażu zacisku najpierw przykręcamy przewód hamulcowy elastyczny do zacisku. Do przykręcenia prowadnicy potrzebny będzie klucz płaski 15mm. Montujemy zacisk, klocki.Podłączamy przewód hamulcowy i czujnik zużycia klocków. Odpowietrzamy hamulce i zakładamy koło. Przednie hamulce możemy odpowietrzać z kanału z kołami przykręconymi. Tylne zaciski odpowietrzamy  przy zdjętych kołach. Obecny przebieg po zmianie hamulców to 150km. Klocki i tarcze dopiero się dopasowują. Jedyny zdany egzamin to pozytywny przegląd techniczny. Pozdrawiam Janusz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.