Skocz do zawartości

januszkis

Zarejestrowani
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 320d 2005
    F25 2.0d 2012

Osiągnięcia januszkis

  1. Cześć Dawniej w E90 woda wlewała się przez drzwi. Naprawiałem te przecieki jak na filmiku.
  2. januszkis

    X3 F25 Akumulator

    Cześć. Jeżeli auto odpala i jest na chodzie to proponuję wizytę w warsztacie elektrycznym i sprawdzenie akumulatora testerem do pomiaru pojemności akumulatora. Również sklepy sprzedające akumulatory mogą takie testery posiadać. Z takiego testera otrzymujemy wydruk podstawowych danych o akumulatorze (pojemność, napięcie, prąd rozruchu). W przypadku złych parametrów akumulatora, nie kupować od razu nowego, tylko naładować innym prostownikiem i ponownie sprawdzić aku. testerem. Drugi prostownik pożyczyć od kogoś na parę dni. (przy kłopotach z pożyczką to do Wrocka mam 70km od strony Zielonej Góry)
  3. januszkis

    Ucho do holowania

    Cześć. Całkowita długść wynosi 190mm.
  4. Są zamienniki amortyzatorów EDC do F25. To niemieckiej firmy AEROSUS w cenie ca.1215zł/szt. Nie znam szczegółów, mam zwykłe amory. Cześć.
  5. Witam Nowe amorki oryginały z EDC ciut tańsze są w Szczecinie w firmie xbmw (3151,29zł/szt). Regenerowane wykonuje firma Adrian Nagengast z Gdańska (1320zł/szt). Są jeszcze jakieś kaucje i o szczegóły najlepiej dopytać telefonicznie. Na główne pytanie: czy można zmienić amory z EDC na zwykłe - nie mam pojęcia. Ale jeżeli wymieniać to przód i tył. Pozdrawiam Janusz
  6. Witam. Są 2 typy amortyzatorów. I) amortyzatory EDC ze zmienną charakterystyką tłumienia sterowaną elektrycznie. Do takiego amortyzatora podłączony jest przewód elektryczny. II) amortyzatory normalne. Ad I a) cena w ASO nie znam, b) w xbmw (firma handlowa ze Szczecina) cena nowego oryginalnego BMW to 3078 zł/szt. c) regenerowany w firmie Adriana Nagengasta w Gdańsku w cenie 1320 zł/szt. plus 800 zł zwrotnej kaucji po dostarczeniu starego amortyzatora. Firma ma bardzo dobre opinie ,40% klientów pochodzi z zagranicy, na regenerowane amortyzatory daje roczną gwarancje. Dane z tygodnika MOTOR 10/2019. - nie znam zamienników nowych, używanych nie polecam. Ad II a) cen w ASO nie znam, b) w xbmw ceny 1368 zł/szt. i 1546 zł/ szt. za oryginały BMW. c) amortyzatory SACHS lub BILSTEIN nowe, w cenie około 420 zł/szt. Obie firmy to najwyższa półka, a które lepsze to zdania są podzielone. Osobiście nie używałem. O opinie proszę użytkowników. Cześć.
  7. Witam Proszę o sprawdzenie VIN: 0A59539. Dzięki, pozdrawiam.
  8. Cześć. https://zapodaj.net/c9ec0083cc034.jpg.html W korku wlewu oleju jest oring. Nie występują podkładki miedziane. Cześć.
  9. https://naforum.zapodaj.net/15dffaf53018.jpg.html Witam. Przy 100kkm wymieniłem olej w skrzynce rozdzielczej. SR typ ATC 45L nie posiada korka spustowego. 1.Aby odkręcić korek zalewowy nie demontujemy żadnych elementów. Część środkowa zdjęcia to skrzynka rozdzielcza po stronie prawej zawieszenie skrzyni biegów (wspornik). Pomiędzy tymi elementami mamy klucz płaski 14 nałożony na pręt 6-kątny osadzony w gnieździe korka wlewowego. Do odkręcenia korka można użyć klucza imbusowego 14, o maksymalnej długości krótszego ramienia 22mm (bo taka jest przerwa między skrzynką a wspornikiem skrzyni. https://naforum.zapodaj.net/8ca69b547b98.jpg.html Tu widoczny pręt sześciokątny w korku wlewowym. https://naforum.zapodaj.net/0ebc8c6d7eaa.jpg.html https://naforum.zapodaj.net/81e69e035b62.jpg.html https://naforum.zapodaj.net/c20d4ło dobrze 21a0f36.jpg.html 2.Następnym krokiem jest odessanie oleju ze skrzyni. Do odsysania posłużyłem się pompką olejową 0,5l z wężykiem. Wężyk poprowadziłem nad wspornikiem skrzyni biegów, następnie ostro w dół do gniazda zalewowego olej w SR i tam do samego dna SR. Na fotce warstwa ~1cm oleju. https://naforum.zapodaj.net/b61a0f04b441.jpg.html Zalewałem oryginalnym olejem BMW -"DTF1" Verteilergetriebeol. Z litrowej bańki zostało 450ml oleju! Po 200km sprawdziłem stan oleju i było pod korek. https://naforum.zapodaj.net/910c6bfecd93.jpg.html Tak wygląda warstwa oleju zużytego o grubości ~1mm. Po wymianie oleju na nowy nie zauważyłem zmian w napędzie auta. Było dobrze i tak dalej jest. Jednak wymiana oleju to konieczność. Cześć.
  10. Jednak ten prawy wlot jest całkowicie zaślepiony. Podczas mycia zdemontowanego kanału ssącego nalałem tam wody. Przez jakieś 3 minuty poziom wody był stały.
  11. A już myślałem, że jakiegoś bubla mi zamontowali. Dzięki za radę, też udrożnię drugi kanał.
  12. Witam koleżanki i kolegów po raz pierwszy na forum E90. Podczas mycia kanału ssącego (nr cz:13717790605), elementu z grodzi silnikowej (ten ze znakiem śmigła BMW) pomiędzy kanałem ssącym przednim a rurą gumową prostokątną stwierdziłem, że: prawy wlot powietrza jest wewnątrz całkowicie zaślepiony. Tak ma być ? Pozdrawiam Janusz
  13. Witam. Obejrzałem filmik z 5 razy i zgadzam się z radą kolegi harp (ta z 9:40). Jeżeli będziesz musiał wymienić tarcze i klocki,to zajrzyj tu "xbmw". Przy wymianie kół na zimowe,pomierzyłem grubość tarcz. Przednie miały 26,4mm to jest wartość minimalną. Zamówiłem tarcze 6787490, w poniedziałek przyszły nowe, oryginalne ( tylko z nowszym numerem ....122). Te zamawiane są tańsze! Teraz klocki. Żal starych bo mają jeszcze 11mm okładziny. Jednak do nowych tarcz klocki też muszą być nowe. I tu jest dylemat; jakie? Oryginalne w cenie 556 zł są dobre, ale bardzo pylą i brudzą felgi. Myślę o ceramicznych-TRW DTEC w cenie 217 zł (przód) lub ATE Ceramic po 340 zł. Tarcze wymienię na wiosnę przy wymianie kół na letnie. Jeżeli ktoś ma doświadczenie z cermikami to poczytam rad.
  14. Cześć. Żarnik wymieniałem w F25, 2.0d, w lampie 7 217 293 produkcji Automotive Lighting. Pozdrawiam forumowiczów Janusz.
  15. "BMW-klub" TO POTĘGA. Żarnik D1S w F25 wymieniamy w następujący sposób: - odłączamy wtyczkę od zapłonnika, odciągając ją pionowo w dół.Wtyczka nie posiada żadnych zatrzasków. - przekręcamy zapłonnik o 45 stopni w lewo (tak jak zwykłą żarówkę). Przekręcając występuje opór. - wyciągamy cały żarnik, odciągając go osiowo w tył. Powyższą wiedzę uzyskałem z postów - moderatora Kruk-dotyczył modelu E83 - kolegi speed1211-dotyczył E61 I tu wielkie dla Nich dzięki. Następnie porównanie na Allegro budowy lamp (obsad żarników) modelu E 83 i do roboty. Wymiana żarnika po stronie kierowcy to 3 minuty pracy. Do lampy wstawiłem stary żarnik, zdemontowany 3 lata wcześniej z innego auta. Stare żarniki po przebiegu 140k świeciły już słabiej i zostały wymienione na nowe. Teraz wstawiony do lampy różni się barwą. Czeka mnie zakup nowych żarników i wymiana w obu lampach.Przed wymianą żarnika zabawiłem się w sprawdzeniem bezpieczników.Kontrola dotyczyła bezpieczników nr 8;13;16;24;66 i 101, wszystkie dobre. Zabawa z bezpiecznikami zajęła około 2 godz. pracy. Aby się do nich dostać zdemontowałem schowek. Pomimo takiego udogodnienia kontrola bezpieczników to żmudna robota. Wymieniony żarnik dokonał żywota po przebiegu 90k, jego środkowa bańka była barwy mlecznej. Pozdrowienia dla forumowiczów Janusz.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.