Skocz do zawartości

dziwny objaw podczas ruszania i przyspieszania...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

efekt wystepuje od jakiegos czasu i zauwazylem, ze zalezy od cisnienia w TYLNICH oponach (im wieksze cisnienie - tym efekt wyrazniejszy) oraz od tego na ile ZDECYDOWANIE ruszam (im szybciej, tym efekt wyrazniejszy)

mianowicie:

wyglada to w ten sposob, ze TYLNIE PRAWE kolo wpada w wibracje, tak, jakby amortyzator nie byl w stanie utrzymac go przy nawierzchni.

Efekt nie wystepuje caly czas, tzn przyspieszajac kolo wpada w owy rezonans jakby tylko wtedy, gdy dziala najwiekszy (w danej chwili) moment obrotowy.

 

Sprawa dotyczy TYLKO jednego, LEWEGo kola.

z prawej strony wszystko jest OK.

 

pytanie, co to moze byc?

amorek?

cos z wahaczem? jakies tuleje, odboje?

 

felgi sa zupelnie nowe, kupione 2 dni temu, wiec napewno proste (z reszta to samo dzialo sie na poprzednich kolach).

 

przepraszam za wywod, ale juz mi rece opadaja :roll2:

Opublikowano (edytowane)

To może być amortyzator, wówczas gdy jest zużyty koło na nierównościach wpada w rezonans z podłożem ponieważ amorek nie tłumi a sprężyna nie nadąża...i poprostu koło "skacze". Jeżeli podczas ruszania słyszysz stuk, to jest tuleja stalowo-gumowa na wachaczu, a raczej tuleisko, jest duża jak cholera(aby ją wymienić, trzeba prawie zrzucić most i i wydech...robiłem to w E34 520i)...ale jej zuzycie nie powoduje takich objawów jakie podałeś.

 

Wymieniaj amorki na osi, parami, nawet jak drugi działa poprawnie :!:...jestem zwolennikiem wymiany par części tam gdzie to możliwe, nauczyło mnie tego życie, przy wymianie pojedynczych części oszczędności są pozorne...

Edytowane przez misiek666
Opublikowano
To może być amortyzator, wówczas gdy jest zużyty koło na nirównościach wpada w rezonans z podłożem ponieważ amorek nie tłumi a sprężyna nie nadąża...i poprostu koło "skacze". Jeżeli podczas ruszania słyszysz stuk, to jest tuleja stalowo-gumowa na wachaczu...ale jej zuzycie nie powoduje takich objawów jakie podałeś.

 

rzecz w tym, ze nie wystepuja stuki.

moj objaw to "tylko" jakby miejscami skakanie kola podczas przyspieszania (np ze swiatel, w trasie, przy wiekszej predkosci np ok 80km/h nic takiego sie nie dzieje) i nie ma zwiazku z nierownosciami - po prostu zawsze podczas przyspieszania ze startu ;)

podczas wymiany kol ogladalem amorki - nie sa wilgotne, a poprzedni wlasciciel na stacji diagnostycznej sprawdzal je - ponoc ok 80% trzymania.

co dziwne - efekt dotyczy tylko jednego kola.

 

tez po cichu mysle o amorku..

a co do wymiany - jesli cena mnie nie zabije - wymienie wszystkie 4szt.

zima nadchodzi, a ja lubie delektowac sie jazda ;)

 

PS. z wymienionych rzeczy, ktore moglyby miec wplyw - niedawno byla wymieniana podpora walu, czesc jest oryginalna BMW).

Opublikowano
...poprzedni wlasciciel...sprawdzal je - ponoc ok 80% trzymania...

 

...hmmm, 80%...trochę go poniosło nowe mają 75%...

 

...ale wracając do tematu, jeżeli rezonans nie ma żadnego związku z nierównościami (ale, gdzie w Polsce ich nie ma :lol: ) to...przeniesienie napędu...może, ale nie jestem pewien czy uszkodzona półoś mogłaby dawać taki efekt. Najprościej jakbyś pojechał na przegląd, gdzie na trzepakach potwierdzisz lub wykluczysz uszkodzenie amorka...

 

...powodzenia

Opublikowano
...hmmm, 80%...trochę go poniosło nowe mają 75%...

 

hmmm, w takim razie tymbardzie musze to sprawdzic..

...ale wracając do tematu, jeżeli rezonans nie ma żadnego związku z nierównościami (ale, gdzie w Polsce ich nie ma :lol: ) to...przeniesienie napędu...może, ale nie jestem pewien czy uszkodzona półoś mogłaby dawać taki efekt. Najprościej jakbyś pojechał na przegląd, gdzie na trzepakach potwierdzisz lub wykluczysz uszkodzenie amorka...

 

mysle, ze gdyby to byla polos, to efekt wystepowalby caly czas, wraz ze zwiekszeniem predkosci, wzrastalby.

 

to wyglada troche tak, jakby przy w miare duzym momencie obrotowym, cos nie mialo sily utrzymac gumy przy asfalcie.

jesli ruszam pelnym ogniem - efekt jest na tyle silny, ze boje sie o bude ;0

moge tez ruszyc baaaaardzo spokojnie, delikatnie przyspieszajac - wtedy efekt jest niezauwazalny, wrecz nie wystepuje.

 

tylko trudno wciaz ruszac baaaaaardzo spokojnie, majac V8 pod maska

:mrgreen:

Opublikowano
Sprawdź tuleje tylnej belki

 

...chyba chodzi nam o to samo, dwie duże tuleje stalowo-gumowe mocowane przy progu przed tylna osią :?: jeżeli tak, to chyba nie będzie to, bo kolega nie słyszy stuków, a przy wyrobionej tuleji słychać je wyraźnie i koła nie wpadają w rezonans (miałem taką usterkę, jak już wyżej napisałem).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.