Piotrek Radom Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Witam,Mam kolejny problem z bmw 520d 184km.Wracalem do domu i wszystko bylo ok, cicho sobie jechala, przyspieszala normalnie, wszystko jak zawsze. Zwolniłem, wjechałem w brame i samochod dostał jakiś dużych drgań. Trzepało tak że szklanki wody by nie utrzymał. Ale dałem troche gazu zeby przejechać przez podwórko i dojechał pod dom spokojnie. Jak się zatrzymałem znowu mocno trzepało to go zgasiłem. No i już nie odpalił. Ma ktoś pomysł od czego zacząć szukać przyczyny?
Zasłużeni forumowicze guzior2 Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Podłącz kompa i odczytaj zapisane błędy w ECU, będzie można coś w tedy podejrzewać.
Zasłużeni forumowicze kicaj Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 19 Kwietnia 2020 zapewne EGR się wiesza, ale bez błędów to gdybanie
Piotrek Radom Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Błąd 25c800 czujnik przeciwcisnienia spalin.Pokazuje tylko taki błąd. Jeszcze na chwile zapalila, ale tylko na chwile
Zasłużeni forumowicze Burza1234 Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Kody błędów BMWInformacje o usterceOpis kodu usterkiBłąd jest wykrywany, gdy różnica między ciśnieniem spalin przed filtrem cząstek stałych silnika wysokoprężnego a ciśnieniem otoczenia jest większa niż wartość graniczna.Wartość graniczna: 60 mbarWarunki kodu usterkiOgólne warunki Gdy silnik jest zatrzymany, monitorowanie odbywa się przez pewien okres testowy podczas wybiegu jednostki sterującej i po upływie okresu oczekiwania.Okres oczekiwania: od 4,7 s do 6,7 s (w zależności od wersji).Okres testowy: 2 sNapięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.Stan terminala Warunki jazdy Stan czasu uszkodzeniaBłąd jest wprowadzany, jeśli występuje dłużej niż następujący okres (czas usuwania): 50 msPlan serwisowy1. Sprawdź połączenia przewodów i wtyczki2. Sprawdź rury węża czujnika pod kątem uszkodzeń i prawidłowego poprowadzenia.Jeśli poprzednie kontrole są prawidłowe:wymienić czujnik ciśnienia spalin przed filtrem cząstek stałych.Wpływ na awarięŻadenOstrzeżeniaŚwiatła ostrzegawcze ŻadenWiadomości z Centrum sterowania Uwagi serwisoweJeżeli czujnik ciśnienia spalin przed filtrem cząstek stałych został wymieniony, należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć dostosowania, układ emisji spalin.© 2020 - BMWFaultCodes
Piotrek Radom Opublikowano 21 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2020 https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-spalin-bmw-5-f10-f11-f07-09-8610659738?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_|1539874513|g|m&ev_adgr=|59073306472|292486833006|&utm_term=pla-698418439192||-|-20853|&utm_content=|pla|mc:141785759-p:8610659738|&gclid=EAIaIQobChMI_JbfhtL46AIVCsayCh2BfgCPEAQYASABEgJeUvD_BwETo jest ten czujnik?
Zasłużeni forumowicze Burza1234 Opublikowano 21 Kwietnia 2020 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 21 Kwietnia 2020 (edytowane) Podaj siedem ostatnich znaków numeru Vin.....Do czujnika idzie jeden wąż gumowy ,czy dwa. ..?http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/F10N/Europe/520d-N47N/2013/browse/fuel_preparation_system/diesel_part_filter_sens_mounting_parts/ Edytowane 21 Kwietnia 2020 przez Burza1234
Piotrek Radom Opublikowano 21 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2020 A dochodzi do niego jeden wężyk
Zasłużeni forumowicze Burza1234 Opublikowano 21 Kwietnia 2020 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 21 Kwietnia 2020 (edytowane) C881073 http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/F11/Europe/520d-N47N/L-N/nov2010/browse/fuel_preparation_system/diesel_part_filter_sens_mounting_parts/Numer części, czujnik różnicy ciśnień... 13 62 7 805 758 Zwróć uwagę na cześć nr 6. Może wymień je profilaktycznie. Jeden z kolegów na forum kupił wąż gumowy sprzedawany na metry. Cena metra ok 14,- złotych. W salonie jeden wąż kosztuje ,jak dobrze pamiętam ,ok 160,-. Musisz tylko dobrać odpowiednią średnicę wewnętrzną. Wynosiła ona 7 lub 8 milimetrów.Przed ich montażem, sprawdź / wyczyść metalowe rurki, które idą w kierunku czujnika. Mogą być przytkane / okopcone w środku. Edytowane 21 Kwietnia 2020 przez Burza1234
Zasłużeni forumowicze Burza1234 Opublikowano 21 Kwietnia 2020 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 21 Kwietnia 2020 A dochodzi do niego jeden wężyk No to dziwne , na rysunku ewidentnie widać ,że jest to czujnik na dwa węże....Sprawdziłem ten czujnik jeszcze w instrukcji elekycznej , do 08/2011 ten element miał jedną nogę https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/X1mIKWW Po 09/2011 dwie nogi.https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/K2LjCeLzhttps://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/1VnYcHiI9pŻeby nie było ,że chodzi o część nr. 7. Czujnik ciśnienia spalin...???Możej będzie lepiej , jak wypowie się ktoś bardziej doświadczony?
Piotrek Radom Opublikowano 21 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2020 Wymienilem ten czujnik różnicy ciśnień i nic. Kręci, ale nawet nie ma ochoty złapać
Zasłużeni forumowicze Burza1234 Opublikowano 21 Kwietnia 2020 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 21 Kwietnia 2020 Wymienilem ten czujnik różnicy ciśnień i nic. Kręci, ale nawet nie ma ochoty złapać Powiem ci ,że jest to dziwne, aby z takiego powodu auto nie mogło odpalić? Może jeszcze raz odczytaj błędy.Zobacz ten filmik. Jest on a temat Mercedesa ale działanie jest podobne.Diagnoza jest podana w 33'40". Jeśli czujnik ciśnienia wstecznego spalin zawiedzie, należy spodziewać się następującego zachowania:- Wpis błędu w jednostce sterującej silnika- Recyrkulacja spalin jest dezaktywowana- Regeneracja filtra cząstek stałych jest wyłączona
Piotrek Radom Opublikowano 21 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2020 https://zapodaj.net/5e0443a562a25.jpg.html
Piotrek Radom Opublikowano 21 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2020 https://zapodaj.net/81b37f1e14839.jpg.html
Piotrek Radom Opublikowano 21 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2020 I po skasowaniu tych błędów wyskakuje tylko ten 25c800 i samochod nie odpala
Zasłużeni forumowicze Burza1234 Opublikowano 21 Kwietnia 2020 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 21 Kwietnia 2020 245400 Kody błędów BMWInformacje o usterceOpis kodu usterkiZmierzone ciśnienie spalin porównywane jest z wartością dopuszczalną w celu monitorowania filtra cząstek stałych silnika Diesla. Usunięty filtr lub znaczne uszkodzenie jest wykrywane, jeśli przeciwciśnienie wydechu jest poniżej tego limitu.Warunki kodu usterkiOgólne warunki Monitorowanie przebiega w sposób ciągły w odstępach 100 ms, pod warunkiem spełnienia następujących warunków:- Regeneracja nie zachodzi.- Objętościowy przepływ spalin jest większy niż następująca wartość: między 280 m ^ 3 / h a 350 m ^ 3 / h (w zależności od wersji).Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.Stan terminala Warunki jazdy Stan czasu uszkodzeniaBłąd jest wprowadzany, jeśli występuje dłużej niż następujący okres (czas usuwania): 2000 msPlan serwisowy1. Sprawdź, czy można usunąć filtr cząstek stałych (rura wydechowa układu wydechowego pokryta sadzą).2. Filtr cząstek stałych jest uszkodzony, jeśli wydostaje się on z filtra cząstek stałych, a rura wydechowa jest pokryta sadzą.3. Jeżeli wylot spalin filtra cząstek stałych i rury wydechowej nie jest pokryty sadzą, ale kod błędu jest nadal rejestrowany: Wąż odłączony od czujnika ciśnienia spalin lub czujnika ciśnienia spalin uszkodzony (kod usterki dotyczący czujnika ciśnienia spalin zalogowany).Wpływ na awarięOdwiedź najbliższe centrum serwisowe BMW.OstrzeżeniaŚwiatła ostrzegawcze ŻadenWiadomości z Centrum sterowania Uwagi serwisoweJeśli czujnik ciśnienia spalin jest uszkodzony, zapisane są usterki czujnika ciśnienia spalin.W przypadku wymiany filtra cząstek stałych silnika Diesla należy wykonać następującą funkcję serwisową: Filtr cząstek stałych silnika Diesla: wymiana rejestru.© 2020 - BMWFaultCodesCD9451 Kody błędów BMWInformacje o usterceOpis kodu usterkiJednostki sterujące wymieniają informacje za pośrednictwem magistrali.„Błąd interfejsu” (nieprawidłowy sygnał) jest zapisywany, gdy pilnie wymagane sygnały są odbierane tylko w postaci wartości zastępczej lub jako „nieprawidłowy sygnał”.Błąd jest rejestrowany, gdy jednostka sterująca partnera (= interfejs) przesyła wartość zastępczą lub wartość oznaczoną jako niepoprawną zamiast wymaganych informacji. W takim przypadku kod błędu powinien być również zapisany w odpowiedniej partnerskiej jednostce sterującej.Warunki kodu usterkiOgólne warunki Napięcie zasilania od 9 do 16 woltów.Stan terminala Terminal 15włączonyStan terminala Status PWF: Prowadzenie pojazduStan terminala Status PWF: RezydentWarunki jazdy Uwaga: Oznaczenia statusu terminala lub statusu PWF stosuje się zgodnie z układem elektrycznym pojazdu.Stan czasu uszkodzeniaKod błędu jest wprowadzany po uruchomieniu centrali po maksymalnie 10 sekundach.Plan serwisowyPrzepracuj wszystkie zapisane usterki partnerskiej jednostki sterującej zgodnie z planem testów.Zwłaszcza usterki, które wpływają na bliskość partnerskiej jednostki sterującej (np. Podłączony system czujników).Tego rodzaju usterki są następstwami wynikowymi.Jeśli w planie testów nie ma dalszych modułów testowych, nie są wymagane żadne dalsze środki naprawcze.Wpływ na awarięOstrzeżeniaŚwiatła ostrzegawcze Wiadomości z Centrum sterowania Uwagi serwisoweBłąd nie występuje w jednostce sterującej, która rejestruje błąd interfejsu. Z tego powodu jednostki sterującej nie wolno wymieniać.© 2020 - BMWFaultCodes 288F00 Kody błędów BMWInformacje o usterceOpis kodu usterkiDiagnoza monitoruje ograniczenia funkcjonalne, zmniejszając lub wyłączając odbiorniki energii.Błąd jest wykrywany, gdy odbiorniki elektryczne zostaną zmniejszone lub wyłączone.Możliwa przyczyna błędu:słaby bilans ładowania z powodu zachowania podczas jazdy lub częstego korzystania z odbiorników energii.Warunki kodu usterkiOgólne warunki Napięcie zasilania między 9 V a 16 V.Stan terminala Terminal 15włączonyWarunki jazdy Stan czasu uszkodzeniaBłąd jest wprowadzany, gdy jest stosowany dłużej niż 5 minut.Plan serwisowySprawdź, czy występują awarie magistrali LIN, i najpierw je rozwiąż, ponieważ może to być następcza awaria. Przeczytaj historię ostatnich redukcji za pomocą następującego modułu testowego (ABL): Redukcja odbiorników energii. (Ostrzeżenie: Komponenty mogą być postrzegane jako wadliwe, nawet jeśli aktywna jest tylko funkcja redukcji konsumenta.) Zapytaj kierowcę o ich zachowanie podczas jazdy (jazda na krótkich dystansach, włączono wielu odbiorców elektrycznych). Sprawdź akumulator i w razie potrzeby przeprowadź następujący test moduł: Diagnostyka energii.Wpływ na awarięZmniejszenie lub wyłączenie poszczególnych odbiorników elektrycznych dla funkcji komfortu (ogrzewanie siedzenia, ogrzewanie kierownicy, ogrzewanie lusterek, ogrzewanie spryskiwaczy, podgrzewane tylne okno, dmuchawa).OstrzeżeniaŚwiatła ostrzegawcze ŻadenWiadomości z Centrum sterowania Uwagi serwisowe© 2020 - BMWFaultCodes29EB00 Kody błędów BMWInformacje o usterceOpis kodu usterkiMonitorowanie klapy obejścia, chłodnica EGRTemperatura za chłodnicą EGR jest zapisywana w określonych momentach.Z zapisanych wartości temperatur tworzone są dwa gradienty temperatury.Klapa obejściowa chłodnicy EGR jest uruchamiana podczas tworzenia gradientów temperatury. Zmiana temperatury musi być możliwa do zidentyfikowania, jeśli klapa obejścia jest OK. Natomiast zmiany temperatury są ledwo zauważalne przy wadliwej klapie obejściowej.Błąd jest rejestrowany, gdy bezwzględna różnica między limitami temperatury spadnie poniżej wartości granicznej.Wartość graniczna: 3 K.Warunki kodu usterkiOgólne warunki Monitorowanie odbywa się co 100 ms, gdy spełnione są następujące warunki:- Gradient wartości zadanej momentu obrotowego jest mniejszy niż wartość graniczna przez pewien okres czasu.. Prędkość obrotowa silnika mieści się między dolną a górną granicą.- Modelowana szybkość recyrkulacji spalin przekracza określony limit przez określony czas.- Silnik znajduje się w trybie jałowym.- Kontrola recyrkulacji spalin jest aktywna.- Pojazd nieruchomy.- Silnik nie znajduje się w trybie regeneracji.. Temperatura płynu chłodzącego mieści się między dolną a górną granicą.- Temperatura za chłodnicą recyrkulacji spalin jest niższa niż wartość dopuszczalna.Moment obrotowy okresu: 1000 msWartość graniczna momentu obrotowego: 4 Nm / sDolny limit prędkości: od 500 obr / min do 590 obr / min (w zależności od wersji).Górna granica prędkości: 940 obr / minDolna granica temperatury płynu chłodzącego: 84,96 ° CGórna granica temperatury płynu chłodzącego: 99,96 ° CLimit temperatury chłodnicy recyrkulacji spalin: od 0,3 K / s do 0,4 K / s (w zależności od wersji).Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.Stan terminala Warunki jazdy Stan czasu uszkodzenia-Plan serwisowy1. Sprawdź wpisy kodów błędów czujnika temperatury spalin za chłodnicą EGR.2. Sprawdź, czy czujnik temperatury spalin za chłodnicą recyrkulacji spalin nie jest zatkany (powoduje powolną reakcję na zmiany temperatury). Wyczyść w razie potrzeby.3. Odczytaj temperaturę spalin za chłodnicą EGR, gdy silnik jest zimny (silnik zatrzymany), a następnie uruchom silnik i sprawdź, czy wzrost temperatury jest prawdopodobny.4. Sprawdź zasilanie podciśnienia zaworu przełączającego klapy obejściowej chłodnicy EGR.5. Wykonaj kontrolę działania klapy obejścia chłodnicy EGR. Sprawdź, czy podczas aktywacji próżnia jest włączona w jednostce próżniowej.Jeśli poprzednie kontrole są prawidłowe:Wymienić chłodnicę recyrkulacji spalin (sprężyna powrotna przepustnicy klapy obejściowej może być uszkodzona).Wpływ na awarięOdwiedź najbliższe centrum serwisowe BMW.OstrzeżeniaŚwiatła ostrzegawcze ŻadenWiadomości z Centrum sterowania Uwagi serwisowe-© 2020 - BMWFaultCodes
Zasłużeni forumowicze Burza1234 Opublikowano 21 Kwietnia 2020 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 21 Kwietnia 2020 Wymienilem ten czujnik różnicy ciśnień i nic. Kręci, ale nawet nie ma ochoty złapać Kolega pytał ale nie odpowiadziałeś.....auto kreci ale nie odpala czy nie ma żadnej reakcji rozrusznika???
Zasłużeni forumowicze bbmw Opublikowano 21 Kwietnia 2020 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 21 Kwietnia 2020 Po przeczytaniu 1 posta - miałem takie samo zdarzenie. Stanąłem na drodze i koniec. Wymiana egr na nowy i jeździ do dziś.
Piotrek Radom Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Wymienilem ten czujnik różnicy ciśnień i nic. Kręci, ale nawet nie ma ochoty złapać Kolega pytał ale nie odpowiadziałeś.....auto kreci ale nie odpala czy nie ma żadnej reakcji rozrusznika??? Kręci, ale nie chce zapalic
aadam75 Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Miałem raz to samo ze swoją F11 525xd, Jechałem, zaczął zamulać i zgasł. Potem jeszcze dwa razy zapalił i ile bym nie kręcił to nic.Zdjąłem osłonę silnika i następnie osłonkę plastikową z siłownika EGR i próbowałem nim ruszyć. Dodam że miałem ten sam błąd w Btool. Zawór ani drgnął, zaciął się. Pomógł doraźnie śrubokręt , odblokowałem i odpalił, ale praca z przydławieniami. Potem rozbieranie i czyszczenie EGR w garażu, smarowanie i bez błędów od 4000km. A ten wężyk od ciśnienia spalin jest tylko 1 szt, a patent na podmianę na zwykły wężyk za 8 zł tutaj też akurat ja zaproponowałem, nie chwaląc się. Średnica wewn, 7,3mm, a 7mm pasuje idealnie.
Piotrek Radom Opublikowano 27 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2020 Kurde... Nic nie dają wymiany tych czujek. Pojawil sie błąd że jest zbyt niskie ciśnienie paliwa w listwie
Zasłużeni forumowicze Burza1234 Opublikowano 27 Kwietnia 2020 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 27 Kwietnia 2020 Podaj nr. błędu.....https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/wiring-functional-info/power-train/digital-diesel-electronics2/low-pressure-fuel-system/fuel-pre-supply-pressure/fuel-pressure-temperature-sensor/XHys3bShttps://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/wiring-functional-info/power-train/digital-diesel-electronics2/low-pressure-fuel-system/fuel-pre-supply-pressure/fuel-pressure-temperature-sensor/XrcdOYp
reso Opublikowano 28 Kwietnia 2020 Opublikowano 28 Kwietnia 2020 Kurde... Nic nie dają wymiany tych czujek. Pojawil sie błąd że jest zbyt niskie ciśnienie paliwa w listwie Moje auto też stoi od 3 dni z błędem niskiego ciśnienia na listwie i nie odpala :), nie wiem co jest grane, dojechałem do domu, zagasiłem auto i już nie odpaliło, paliwo do wtrysków dochodzi bo porozbierałem sobie wszystko, jak dam napięcie na krótko do pompy w baku to też pompuje i przepycha paliwo.Może pompa CR padła bez ostrzeżenia?
Piotrek Radom Opublikowano 28 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2020 Błąd 249300. Auto kreci, na plaka ma cheć zapalić. Zagladalem do pompki paliwa pod siedzeniem z prawej to jak rozrusznik zacznie krecic to daje paliwo. Bo na samym wlaczonym zaplonie nic. Filtr wymienilem na nowy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się
Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu
Zaloguj się