Skocz do zawartości

[E70] problem z hamulcem postojowym - pomarańczowa kontrolka


jakubmw9191

Rekomendowane odpowiedzi

witam,


Dzisiaj, podczas zmiany kół na letnie, pojawił się u mnie problem z elektrycznym hamulcem postojowym. Wjeżdżając na podnoszenie, załączyłem hamulec ręczny, wysiadłem z auta. Po założeniu kół, w momencie wyjazdu z warsztatu, chciałem wyłączyć ręczny i turaj moje zdziwienie - zero reakcji, na wyswietlaczu zapaliła się pomarańczowa kontrolka „P”, koła się zablokowały. Po przeczytaniu porad, użyłem linki do awaryjnego odblokowywania hamulca, puściło, można było odjechać samochodem. Chociaż mam wrażenie, jakby koła nie do końca się odblokowały, czuć jakby opór - nie wiem, czy to już moje odczucie, czy tak faktycznie jest. Kontrolka nadal się pali, wyrzuca błąd po każdym włącznie silnika/zapłonu - link:


https://www.fotosik.pl/zdjecie/08df4cb37e5b663e


Wiem, że było już trochę tematów, odnośnie tego problemu, ale odgrzeje kotleta. Jak się zabrać do tego problemu? Da się to jakoś zdiagnozować, np. za pomocą INPy? Czy da radę jakoś rozróżnić, czy winny moduł? Cena nowego powala, a w używki chyba nie ma się co ładować..


Dzięki za sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Miałem ten sam problem w moim X6 E71 .

Złączyłem postojowy i już potem nie chciał odpuścić .Musiałem odblokować linką awaryjną , której zakończenie jest w schowku w bagażniku ( przynajmniej u mnie )

Po podłączeniu ISTA odczytałem błąd w obwodzie silniczka sterującego naciąganiem linek w module hamulca "ręcznego".

Wymontowałem moduł razem z linkami ( mi się udało bez odkręcania belki stabilizatora) , odkręciłem pokrywę modułu i przyjrzałem się całemu mechanizmowi wraz z elektroniką.

Zauważyłem ,że na przekaźniku są widoczne ślady "nadpaleń " i jest odkształcona obudowa. Wylutowałem przekaźnik , kupiłem nowy na znanym portalu za 13,99 PLN , wlutowałem , poskładałem , wykasowałem błędy i wszystko działa. Trochę zaoszczędziłem bo taki nowy moduł to wydatek ok 4500 PLN.

Oczywiście warto też sprawdzić część mechaniczną ( plastikowe zębatki ) i pobór prądu przez silniczek w czasie pracy. Nieobciążony silniczek nie powinien pobierać więcej niż 3-4A.

Jeśli ktoś życzy sobie dokładne zdjęcia z tych moich "zabiegów" to chętnie udostępnię wraz z opisem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Miałem to samo... Winna okazała się linka ręcznego, po wymianie i konserwacji całej reszty działa bez zarzutu. Części nie były drogie więc tragedii nie ma :)
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Witam

Miałem ten sam problem w moim X6 E71 .

Złączyłem postojowy i już potem nie chciał odpuścić .Musiałem odblokować linką awaryjną , której zakończenie jest w schowku w bagażniku ( przynajmniej u mnie )

Po podłączeniu ISTA odczytałem błąd w obwodzie silniczka sterującego naciąganiem linek w module hamulca "ręcznego".

Wymontowałem moduł razem z linkami ( mi się udało bez odkręcania belki stabilizatora) , odkręciłem pokrywę modułu i przyjrzałem się całemu mechanizmowi wraz z elektroniką.

Zauważyłem ,że na przekaźniku są widoczne ślady "nadpaleń " i jest odkształcona obudowa. Wylutowałem przekaźnik , kupiłem nowy na znanym portalu za 13,99 PLN , wlutowałem , poskładałem , wykasowałem błędy i wszystko działa. Trochę zaoszczędziłem bo taki nowy moduł to wydatek ok 4500 PLN.

Oczywiście warto też sprawdzić część mechaniczną ( plastikowe zębatki ) i pobór prądu przez silniczek w czasie pracy. Nieobciążony silniczek nie powinien pobierać więcej niż 3-4A.

Jeśli ktoś życzy sobie dokładne zdjęcia z tych moich "zabiegów" to chętnie udostępnię wraz z opisem .

 

Super, sporo zaoszczędziłeś :)


U mnie sytuacja wyglada tak, ze został wymontowany moduł, wysłałem go do jednego serwisu, który regeneruje takie moduły - wymienili linke (była skorodowana), sprawdzili i odesłali moduł z gwarancja. Mechanik zamontował moduł w aucie i okazało się, ze błąd nadal pozostał i ręczny, jak nie działał, tak nie działa. Zadzwoniliśmy do firmy, która naprawiała moduł i byli tez zdziwieni, ze takie coś się dzieje. Przesłali kolejny, sprawdzony moduł i nadal to samo - zamontowany, a hamulec nie działa. Mechanik próbował robić adaptacje, ale podobno w pewnym momencie wyskakuje błąd. Ręce opadają.


Może znacie jakiś warsztat w woj. Wielkopolski , Dolnośląskim, który ogarnia dobrze hamulce ręczne i mógłby zrobić adaptacje? Będę wdzięczny za jakieś namiary na priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Miałem ten sam problem w moim X6 E71 .

Złączyłem postojowy i już potem nie chciał odpuścić .Musiałem odblokować linką awaryjną , której zakończenie jest w schowku w bagażniku ( przynajmniej u mnie )

Po podłączeniu ISTA odczytałem błąd w obwodzie silniczka sterującego naciąganiem linek w module hamulca "ręcznego".

Wymontowałem moduł razem z linkami ( mi się udało bez odkręcania belki stabilizatora) , odkręciłem pokrywę modułu i przyjrzałem się całemu mechanizmowi wraz z elektroniką.

Zauważyłem ,że na przekaźniku są widoczne ślady "nadpaleń " i jest odkształcona obudowa. Wylutowałem przekaźnik , kupiłem nowy na znanym portalu za 13,99 PLN , wlutowałem , poskładałem , wykasowałem błędy i wszystko działa. Trochę zaoszczędziłem bo taki nowy moduł to wydatek ok 4500 PLN.

Oczywiście warto też sprawdzić część mechaniczną ( plastikowe zębatki ) i pobór prądu przez silniczek w czasie pracy. Nieobciążony silniczek nie powinien pobierać więcej niż 3-4A.

Jeśli ktoś życzy sobie dokładne zdjęcia z tych moich "zabiegów" to chętnie udostępnię wraz z opisem .

 

Super, sporo zaoszczędziłeś :)


U mnie sytuacja wyglada tak, ze został wymontowany moduł, wysłałem go do jednego serwisu, który regeneruje takie moduły - wymienili linke (była skorodowana), sprawdzili i odesłali moduł z gwarancja. Mechanik zamontował moduł w aucie i okazało się, ze błąd nadal pozostał i ręczny, jak nie działał, tak nie działa. Zadzwoniliśmy do firmy, która naprawiała moduł i byli tez zdziwieni, ze takie coś się dzieje. Przesłali kolejny, sprawdzony moduł i nadal to samo - zamontowany, a hamulec nie działa. Mechanik próbował robić adaptacje, ale podobno w pewnym momencie wyskakuje błąd. Ręce opadają.


Może znacie jakiś warsztat w woj. Wielkopolski , Dolnośląskim, który ogarnia dobrze hamulce ręczne i mógłby zrobić adaptacje? Będę wdzięczny za jakieś namiary na priv.

 

Ja musiałem przy pomocy ISTA-D w "menu serwisowym" sterownika hamulca postojowego wykonać "ustaw hamulec do pozycji serwisowej" ( czy coś podobnego) , dopiero wtedy dały się usunąć błędy i hamulec zaczął normalnie funkcjonować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Mieszkam na Islandii i dostęp do komputera diagnostycznego jest bardzo ograniczony zaciągnął mi się ręczny i nie dam rady go odblokować może ktoś ma schemat pinów do modułu hamulca żeby nie było trzeba go całkowicie wyciagac, poprzednim razem wyciągałem ale to sporo roboty pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mieszkam na Islandii i dostęp do komputera diagnostycznego jest bardzo ograniczony zaciągnął mi się ręczny i nie dam rady go odblokować może ktoś ma schemat pinów do modułu hamulca żeby nie było trzeba go całkowicie wyciagac, poprzednim razem wyciągałem ale to sporo roboty pozdrawiam

 

W bagażniku jest możliwość awaryjnego odblokowania hamulca postojowego. Nie wiem w którym dokładnie miejscu jest w Twoim aucie , u mnie ( E71) jest w bocznym lewym schowku bagaznika.

Sprawdź w instrukcji,na pewno jest opisane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

Napisz do kolegi "Zafi" on ma dużo materiałów pomocniczych. Może będzie posiadał schemat instalacji.
:D :D


Próbowałem nie idzie trzeba silniczkiem cofnąć a to kłopotliwe rozbieranie więc szukam drogi na skróty po pinach sygnał podać

 

EN - https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-4.8i-sav/components-connectors/components/a-control-units-modules/a164a-control-unit-parking-brake/


DE - https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e70-x5-4.8i-sav/wiring-functional-info/chassis-suspension/parking-brake/electromechanical-parking-brake-supply/q-A164a

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem nie idzie trzeba silniczkiem cofnąć a to kłopotliwe rozbieranie więc szukam drogi na skróty po pinach sygnał podać

 

Nie wiem czy uda Ci się "cofnąć silniczek" poprzez piny złącza.

Zazwyczaj komunikacja z tym typem sterownika odbywa się poprzez CAN a elementy wykonawcze są sterowane wewnątrz. Inaczej mówiąc nie mają fizycznych wyjść w złączu ... ale mogę się mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem nie idzie trzeba silniczkiem cofnąć a to kłopotliwe rozbieranie więc szukam drogi na skróty po pinach sygnał podać

 

Trzeba użyć sporej siły żeby odblokować awaryjnie hamulec. Jest do tego nawet specjalna rączka na wyposażeniu. Spróbuj jeszcze raz.

Jeśli się nie uda ta tak jak kolega przesłał zdjęcie , konieczne będzie wymontowanie modułu ale to nie kłopot.

Niezła "jazda" może być ze zdjęciem tarcz , wyczepieniem linek z mechanizmu rozporowego bębna ( jeśli hamulec jest nadal zaciągnięty . Jeśli nie jest zaciągnięty to można je wyczepić korzystając z otworu po szpilce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Miałem ten sam problem w moim X6 E71 .

Złączyłem postojowy i już potem nie chciał odpuścić .Musiałem odblokować linką awaryjną , której zakończenie jest w schowku w bagażniku ( przynajmniej u mnie )

Po podłączeniu ISTA odczytałem błąd w obwodzie silniczka sterującego naciąganiem linek w module hamulca "ręcznego".

Wymontowałem moduł razem z linkami ( mi się udało bez odkręcania belki stabilizatora) , odkręciłem pokrywę modułu i przyjrzałem się całemu mechanizmowi wraz z elektroniką.

Zauważyłem ,że na przekaźniku są widoczne ślady "nadpaleń " i jest odkształcona obudowa. Wylutowałem przekaźnik , kupiłem nowy na znanym portalu za 13,99 PLN , wlutowałem , poskładałem , wykasowałem błędy i wszystko działa. Trochę zaoszczędziłem bo taki nowy moduł to wydatek ok 4500 PLN.

Oczywiście warto też sprawdzić część mechaniczną ( plastikowe zębatki ) i pobór prądu przez silniczek w czasie pracy. Nieobciążony silniczek nie powinien pobierać więcej niż 3-4A.

Jeśli ktoś życzy sobie dokładne zdjęcia z tych moich "zabiegów" to chętnie udostępnię wraz z opisem .

 

Super, sporo zaoszczędziłeś :)


U mnie sytuacja wyglada tak, ze został wymontowany moduł, wysłałem go do jednego serwisu, który regeneruje takie moduły - wymienili linke (była skorodowana), sprawdzili i odesłali moduł z gwarancja. Mechanik zamontował moduł w aucie i okazało się, ze błąd nadal pozostał i ręczny, jak nie działał, tak nie działa. Zadzwoniliśmy do firmy, która naprawiała moduł i byli tez zdziwieni, ze takie coś się dzieje. Przesłali kolejny, sprawdzony moduł i nadal to samo - zamontowany, a hamulec nie działa. Mechanik próbował robić adaptacje, ale podobno w pewnym momencie wyskakuje błąd. Ręce opadają.


Może znacie jakiś warsztat w woj. Wielkopolski , Dolnośląskim, który ogarnia dobrze hamulce ręczne i mógłby zrobić adaptacje? Będę wdzięczny za jakieś namiary na priv.

 

Ja musiałem przy pomocy ISTA-D w "menu serwisowym" sterownika hamulca postojowego wykonać "ustaw hamulec do pozycji serwisowej" ( czy coś podobnego) , dopiero wtedy dały się usunąć błędy i hamulec zaczął normalnie funkcjonować.

 


Czy mógłbyś mi podpowiedzieć, w którym miejscu w ISTA jest to „ustawianie hamulca do pozycji serwisowej”?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://drive.google.com/file/d/1PYasi7ykolJ278YJbiBkcbuwJUJwcH2R/view?usp=sharing


Oile się nie mylę , to można też w drzewie sterowników "kliknąć " na dany sterownik a następnie na "wywołaj funkcję SG" . Tam też powinny być różne możliwości.

 

Dzięki, pomogłeś - znalazłem wszystko, skasowałem. Niestety tylko chwile się cieszyłem, ze kontrolka zgasła. Po odpaleniu auta, wrzuceniu wstecznego kontrolka znowu się zapaliła i błędy powróciły. Podaje link do zdjęć błędów:


https://drive.google.com/drive/folders/15ybpuyNWfLfgn0mgn_VnhemnqIt96OU8


Dodatkowo, dzisiaj przestały mi działać wycieraczki. Znaczy raz działają, po czym przestają działać. Pomyślałem, ze może silniczek, ale skoro raz działają, a raz nie, to chyba nie on. Poza tym, jakieś 2 miesiące temu go wymieniałem na nowy. Przekaźnik tez raczej odpada, po podmieniłem - to samo.

ISTA pokazuje błąd „Electronica Junction Box: wycieraczka przedniej szyby”.

Także tutaj podejrzewam ten moduł komfortu JBE.


Ale czy on by mógł jakkolwiek wpływać na prace Hamulca postojowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź może gniazda bezpieczników i złącz czy któreś nie jest przegrzane ? W ogóle warto sprawdzić zasilanie tych komponentów a także połączenia mas i przewody "masowe" łączące nadwozie z zespołem napędowym ( tzw. plecionki o ile u Ciebie występują )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.